BAB 20

288 9 0
                                    

Selesai solat subuh Ayuni dan Husnina terus bersiap dan mengemas barang-barang mereka. Husnina masih tidak bercakap dengan Ayuni disebabkan hal semalam. Trauma agaknya. Hehe. Tapi setelah bertahun kawan dengan Husnina, dia dah terror cara nak pujuk Nina. 

"Muka masam-masam laguni nak pi mana? Cer senyum pagi-pagi ni. Dapat pahala. Plus sedekah kat aku senyuman tu pun pahala."-kata Ayuni.

"Who cares?"-balas Nina selamba. Dia sebenarnya menahan diri daripada ketawa. Tak pernah dia tak terhibur bila Ayuni pujuk. Sebab Ayuni tak reti pujuk sweet-sweet. Dia akan marah balik walaupun tu salah dia. Haha.

"Hek eleh. Who cares who cares! Ingat elok lah tu! Tunggu hang balik ni, aku potong gaji hang!"-balas Ayuni geram.

"So what? Cepat lah gemuk! Kang lambat dia yang bising!"-balas Nina tersenyum sikit. 

"What?! Fine!"-balas Ayuni geram lagi. Sebenarnya Ayuni dah lega sebab Nina dah senyum. Saja kasi chance dia kata aku gemuk. Pujuk punya pasal.

Mereka sampai di Kolej Matrikulasi Kedah yang bertempat di Changlun tepat pukul 9.21 pagi. Ayuni yang setia menemani Husnina memandu terus menghubungi Zamira untuk memaklumkan yang mereka sudah sampai. Mujur ada aplikasi Waze. Kalau tak mesti sesat.

"Mira tak angkat call lah weh. Jap aku try call ibu."-kata Ayuni kepada Nina.

"Ibu pun tak angkat."-sambung Ayuni lagi.

"Try call husband hang tengok. Dia pun ikut kan?"-balas Nina.

"Malas lah, kita tunggu sini lah sampai depa mai."-cadang Ayuni.

"Gila hang ni. Kalau depa pi tempat lain macam mana?"-bantah Nina.

"Ye lah jap!"-balas Ayuni malas sambil mencari number telefon Zahiem. Dia bukan kedekut macam Zahiem nak chat je. Lepas jumpa terus Ayuni menekan dail. Bismillah...

"Hello Assalamualaikum.... Awak kat mana?"-tanya Ayuni mendatar.

"Kenapa sayang? Dah sampai ke?"-balas Zahiem. Ayuni mengerutkan dahi. MashaAllah mimpi apa ni?

"Saya silap number atau awak tak cam suara saya dengan Aniza?"-tanya Ayuni selamba.

"Abang tengah drive ni sayang, dalam 10 minit lagi abang sampai. Nanti chat abang sayang kat mana ok? Bye."-balas Zahiem selamba. Hatinya masih sakit. Kalau tak mengenangkan Ayah tadi, pasti dia tak akan menjawab panggilan isterinya tadi.

Tak sempat Ayuni membalas, Zahiem dah letak telefon. Mula pada saat itulah Ayuni menyumpah seranah kepada suaminya. Hang ingat aku ni apa? Erghhh....

"Tak habis-habis nak gaduh."-kata Nina menjeling kepada Ayuni.

"Diam lah hang!"-balas Ayuni.

Setelah 15 minit berlalu, Ayuni mula merungut. Dia paling tidak suka menunggu orang. Memang paling pantang dalam hidupnya jika orang tak punctual

"Eee kata 10 minit! Ni dah 15 minit. Macam manalah jadi polis kalau tak punctual!"-rungut Ayuni.

"Cuba sabar sikit. Mana tau kalau ada masalah apa-apa masa perjalanan?"-bela Nina.

"Erk, sejak bila hang bela Zahiem ni. Selalunya hang yang anti sangat dengan dia."-balas Ayuni.

"Maybe aku dah jatuh cinta dengan dia kot?"-balas Nina. Membulat mata Ayuni mendengar kata-kata Nina. What the heck! Suami aku kot.

"Hang masih ingat kes Mona Fendi yang kita bentangkan masa sem 2 dulu? Kalau rasa nak wujudkan kes macam dia, try lah sis! Then you will see the real me!"-balas Ayuni selamba sambil senyum senget.

CRUSH ON WECHAT [MALAY]Where stories live. Discover now