Smysl života

46 3 2
                                    

Každý máme od života jiné požadavky, jiné sny a jiné prostředky jak jich dosáhnout. Naše životní cíle jsou odrazem naší povahy a naší vnitřní energie, která nás za nimi ženě. Ale je tohle smysl života? Pro někoho ano. Ale smyslem není jenom si určit cíl. Jde i o cestu která nás k němu dovede.
Tak například. Někdo se chce stát lékařem. Je to roky a roky dřiny. Školy, praxe a dalších věcí. Taky překážek. Ale je už jen na vůli člověka jestli překážku překoná, nebo jestli svůj sen vzdá. Pokud ji překoná může pokračovat.

Určit si cestu je jistě těžké. Sama ještě přesně nemám naplánovanou její trasu. Tenhle článek vlastně píšu abych si urovnala myšlenky ohledně tohoto témata a chci se o to s vámi podělit.

Je lepší něco v životě vyzkoušet než se hned vzdát. Pokud se vzdáte, budete sklamáni sami že sebe. Za to pokud to vyzkoušíte, tak i přes neúspěch si můžete říct: alespoň jsem to zkusil.

Je vážně těžké říct co je smysl života protože pro každýho má jiné hodnoty. Řekněte mi jaký smysl má asi život věčně opilého jedince, nebo fetky? Pivo a jehla? Nejspíše ano. Těmto lidem nerozumím a asi ani nechci. Obvykle to bývají přesně ti lidé, kteří se dennodenně vzdávali. Je vzdát se smysl života? Ne. V žádném případe. Myslím že člověk který něco opravdu chce a jde si za tim, nikdy se nevzda.

Každý z nás zná různé příběhy lidí s různými životními hodnotami a nejčastěji si pouštíme k tělu právě ty, kteří mají ty hodnoty podobné nastavené jako my. Protože upřímně řečeno. Bavit se s člověkem který nás stahuje dolu není ideální.

Tímto vším vám nechci říkat že byste se měli soustředit pouze na ten cíl. To v žádném případě. Bavit se je důležitá věc. Ale čeho je moc toho je příliš. Takže zastavit to ve správnou chvíli!!

Já osobně jsem člověk, který většinu času přemýšlí nad kravinama. A pak z toho mám špatný nálady. A proto asi nejsem ráda sama a když už tak jen chvíli. Proč tohle říkám? Samota je to co nás nutí přemýšlet. A někdy je to vážně skvěle.

Rodina, přátelé. Pro každého to znamená něco. Srdeční záležitost řekla bych. A samozdrejme že k vybudování si životní cesty jsou důležiti. Ale někdy je lepší si to zařídit sám. Já osobně nemám ráda když se musím spoléhat na lidi okolo sebe. Jistě. Pomocnou ruku ráda příjmu, ale až když to vážně potřebuju. A někdy když je toho moc jsou tu lidi, kteří mě vyslechnou, řeknou mi něco svého a je se hned cítím o něco chytřejsi.

Nevím jestli všechna na slova co tu píšu dávají smysl. Vlastně...sama ho v nich hledám. Jednou až budu vzpomínat, chci si říct že jsem to dokázala. Dokázala jsem najít smysl svého života a dojít na konec jeho cesty. Že jsem dokázala to co jsem chtela.

Nenechte se nikým ovlivňovat. Neklickujte životem a s menší napomoci vaší osoby ho nechte plynout po té cestě kterou si vyberete. Stojte si za svým a riskuje. Tím nemyslím at skáčete z deseti metrů s tím že se vám nic nestane. To už je hazard a ne risk. Buďte ale otevření novým vecem. Vybírejte si přátelé které si k sobě pustíte. Ale hlavně. Žijte podle sebe.

Tady jsem napsala par vět, nad kterými jsem se zamyslela a oblíbila si je.

Seneca
„Je zhola zbytečné se ptát, má-li život smysl či ne. Má takový smysl, jaký mu dáme."

Arthur C. Clarke
„Jestli najdeš v životě cestu bez překážek, určitě nikam nevede."

Tomáš G.Masaryk
„Život měříme příliš jednostranně; podle jeho délky a ne podle jeho velikosti. Myslíme víc na to, jak život prodloužit, než na to, jak ho opravdu naplnit. Mnoho lidí se bojí smrti, ale nedělají si nic z toho, že sami a mnoho jiných žijí jen položivotem, bez obsahu, bez lásky, bez radosti."

„W. Shakespeare
Vidět a cítit znamená existovat, myslet znamená žít."

Smysl životaKde žijí příběhy. Začni objevovat