Chapter 22 {2} - Demon z rozdroża

285 10 0
                                    


Na rozdrożach grasowały demony, duchy, koboldy i wróżki. Było ono miejscem pochówku dla samobójców i morderców. Na rozdrożu składano ofiary bogom, by chronić ludzi przed złem, które czaiło się w ciemności.

Zawsze było miejscem decyzji, zarówno tej realnej, fizycznej, jak i duchowej. Wybór właściwej drogi mógł zaważyć na całym życiu ziemskim i pośmiertnym.

Przesądy, czy jak kto woli, wierzenia związane z tym miejscem istnieją w wielu odmianach. Dwa najważniejsze to afro-amerykańska tradycja Hoodo i europejska tradycja powiązana z kultem demonów. Są one ze sobą związane, ale istnieją między nimi pewne różnice.

W obrzędach Hoodo na rozdrożu wzywa się „czarnego pana", niektóre źródła podają, że jest to Legba. Jest on pośrednikiem pomiędzy światem żywych i umarłych. Prosi się go przede wszystkim o talent. W zamian ofiarowuje się wykupne. Ceną może być dusza, ale walutą są również np. baryłki rumu lub ofiara z żywej istoty. Nie wywiązanie się z umowy przez wzywającego karane jest rozszarpaniem nieszczęśnika na strzępy przez „czarne psy", lub zamianą w zombie.

Tradycja europejska przypisuje obrzędy odprawiane na rozdrożach kultowi demonów. Wezwanie demona następowało poprzez zakopanie w „martwym punkcie" na środku skrzyżowania pudełka zawierającego obraz śmiertelnika chcącego dokonać transakcji, trochę ziemi cmentarnej i kość czarnego kota. Przedmiotem transakcji zawieranej z demonem mogło być w zasadzie wszystko, ceną najczęściej była dusza wzywającego.

Jak się wydaje, standardowa umowa z demonem zawierana jest na dziesięć lat, prawdopodobnie wyjątkiem była tylko umowa Deana Winchestera. Pocałunek z demonem jest równoznaczny z podpisaniem umowy. Demony z rozdroży są mistrzami manipulacji i grania na ludzkich emocjach. Ich charakterystyczną cechą, wyróżniającą je wśród innych demonów są czerwone oczy. Prawdopodobnie panują nad ogarami piekielnymi, posługując się nimi przy odbieraniu długu od kontrahentów. Wśród Demonów z rozdroża obowiązuje hierarchia. W pierwszych sezonach władcą, czy tez władczynią demonów - szefem, który trzyma wszystkie umowy zawarte przez „akwizytorów" jest Lilith. Po jej śmierci władzę przejmuje uwolniony z klatki Lucyfer. Następnie królem rozdroży zostaje demon Crowley, który wykorzystując chaos panujący w Piekle po ponownym upadku Lucyfera przejmuje władzę nad zaświatami.

W Supernatural pierwszy raz Demon z rozdroża pojawia się w odcinku Crossroad Blues. Piękna, młoda kobieta pojawia się na skrzyżowaniu wezwana przez Deana Winchestera pragnącego uratować życie człowieka, dla którego przyszedł czas rozliczenia. Demon kusi Deana możliwością ożywienia ojca w zamian za duszę, jednak Dean opiera się tej pokusie i wciąga kobietę w pułapkę. Grożąc egzorcyzmami wymusza na demonie rozwiązanie paktu z ofiarą. Potem niechętnie zgadza się na wypuszczenie demona pieczętując umowę pocałunkiem.

Demon powraca ponownie w odcinku All Hell Breaks Loose, part 2. Po śmierci Sama Dean decyduje się na zawarcie paktu w zamian za życie młodszego brata. Wzywany demon pojawia się i początkowo nie chce wysłuchać oferty starszego Winchestera. Po dłuższych targach zgadza się przywrócić Samowi życie w zamian za duszę Deana.

Po raz trzeci widzimy Demona z rozdroża w odcinku Bedtime Stories. Sam wzywa go, a następnie grozi mu Coltem, domagając się, aby zwolnił Deana z kontraktu. Demon nie zgadza się, twierdząc, że nie posiada umowy, jest tylko pracownikiem. Wściekły Sam strzela w głowę i zabija go.

W odcinku I Know What You Did Last Summer, w retrospekcji widzimy wydarzenia, które miały miejsce w czasie kiedy Dean nie żył. Sam wzywa innego Demona starając się wydostać Deana z piekła. Oferuje swoją duszę w zamian, ale rozmówca nie zgadza się twierdząc, że Dean jest tam, gdzie go chcieli. Sam zabija Demona nożem Ruby.

Bestiariusz • Supernatural •Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz