4. Big Surprise

3 0 0
                                    

Renée haar verjaardag was nu anderhalve week geleden en het was dinsdag avond. Renée was in haar kamer aan het spelen toen haar ouders haar naar beneden riepen.

Haar ouders zaten glimlachend op de zettel en zeiden:"Kom je even bij ons zitten? We moeten je iets vertellen." Renée dacht al dat er iets ergs is gebeurt, maar ze glimlachtten. Dus zal het niets ergs zijn. Renée ging tussen haar ouders zitten en zag een rare foto op tafel liggen. "Wat is dat?" vroeg ze dan en wees op die foto. "Dat is een foto van een mini-baby'tje dat bij mama in de buik zit. Daar zo!" zei haar papa dan en wees op de buik van de mama. "Daar zit een baby? Dat past er toch daar niet in?" vroeg Renée dan heel verrast. "Ja, maar het is nog heel klein en moet nog groeien." zegt haar mama en neemt een handje van Renée en legt die, samen met haar hand en die van haar papa, op haar buik.

"Daar is dus mijn broer in?","Of zus. We weten nog niet wat je krijgt. Ben je er blij mee?" reageerd haar papa. "Ah ja en ik ben super blij! Mag ik is luisteren?" vroeg ze dan. En na een korte niking van haar mama, legde ze haar oor aan de buik van mama. "Wat zou je graag willen hebben, Renée? Een broetje of een zusje?" vroeg haar papa en keek toe, toen ze haar oor aan de buik houdde. "Dat maakt niet uit. Maar liever een broertje, zoals Zina. Mag ik het morge Zina vertellen?" vroeg Renée dan heel opgewonden. "Ja, dat mag. Maar nu gaan we naar bed. Het is slapenstijd." En met deze woorden liep Renée naar boven met haar papa en werd ze naar bed gebracht.

De volgende dag, in school, was ze super blij en kon ze niet stoppen met glimlachen. Op een bepaald moment vroeg Zina, waarom ze al de hele tijd zo blij is. "Omdat ik een broetje of een zusje krijg!" riep Renée, al bijna over heel de speelplaats. "Wat? Is dat waar?" vroeg Zina, dan ook super luid, terug. "Ja! Mama en papa hebben het me gisteren vertelt! Daarom ben ik ook zo blij!" reageerde ze dan, nog altijd glimlachend. En niet aan denkend om nog te stoppen. Renée vertelde het dan nog aan Juf Inne en aan de rest van de klas.

Op het einde van de dag wist het bijna iedereen en kwam ze glimlachend naar huis. Waar haar oma's en opa te wachtten waren op haar. Ze vroeg dan aan haar mama:"Weten zij het al?" Waar de mama al fluisterend zei:"Nee, nog niet. Straks na het eten." En zo kwam het dan ook.

Na het eten zitten ze allemaal te samen in de woonkamer. "Wil jij het vertellen, Renée?" vroeg haar mama. "Wat vertellen?" vroeg oma Tess. "Ja. Ich kriege einen Bruder oder eine Schwester!/Ik krijg een broer of een zus!" riep Renée dan heel trots. Haar ouders kregen felicitatie's en haar grootouders waren super blij. Renée werd geknuffeld en gekust. Iedereen voelde is aan de buik van haar mama. En op de late avond moest Renée dan gaan slapen. Iedereen wenste haar 'welteruste' en gaf haar een kus. En met een gelukkig gevoel viel Renée in slaap.
**********************************
[554]

Het leven van RenéeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu