~2~

74 10 0
                                    

Sedela na parapetnej doske, opierala sa o okno a v ruke držala krížovky. Sústredila sa a kúsala koniec drevenej ceruzky.
Názov francúzskej rieky. Rozmýšľala. A nič. Vo Francúzsku bola veľakrát, mohla by vymenovať aj názvy malých potokov, nebyť... Nie! Okríkla sa, nechce nad tým premýšľať!
Topánky po rusky. Dobre, toto dá. Ani po chvíli premýšľania však nevedela prísť na správnu odpoveď.

Toto bol jeden z dní, kedy sa jej choroba prejavovala výraznejšie. Niekedy, približne raz do týždňa sa dostala do takého stavu, že mala problém spomenúť si na niektoré veci. Či už slová v iných jazykoch, odborné či zemepistné termíny. Skrátka, vypadlo jej z hlavy všetko, čo denne nepoužíva. Najviac ju štvalo, že nikto z doktorov nevie, čo za chorobu to vlastne má. Skúšali všetko. Rontgen, CT-čko, magnetickú rezonanciu, ...
Vedeli len jedno. Nedokážu ju vyliečiť. Možno keby sa narodila o tridsať rokov, výskum by jej chorobu objavil. Možno.

Najprv si myslela, že chorobu pres svojimi kolegami a šéfom utají. Chvíľu sa jej darilo, ale keď pred dvoma rokmi len tak z ničoho nič na porade odpadla, reči sa rozšírili rýchlo. Ani nie o mesiac ju vyhodili z FBI a vzali jej zbrojný pas. Niežeby na to nemali pádny dôvod. O tejto záležitosť ale nehovorí.
Nikdy. Dokonca aj prípad, na ktorom v tej dobe pracovala je prísne tajný. Našťastie, inak by už dávno mala zničený život. Vlastne jej to môže byť už jedno.



Stmievalo sa a ona už od rána sedela na gauči a sledovala televíziu. Ani si nevšimla, že sa vchodové dvere otvorili a následne prudko zabuchli. Svojho budúceho manžela si všimla až keď sa posadil vedľa nej.

,,Joyce." Oslovil ju, no stále sledovala obrazovku.

,,Joyce. Takto to už ďalej nejde." Tento vzťah nefunguje. Nemôže fungovať. Mám dokonca pocit, že medzi nami nijaký vzťah nie je." Hlavou kývne k chodbe. ,,Všetko mám zbalené už vyše týždňa a nič si si nevšimla."

Nie.

V ten večer plakala naposledy. Povedala si, že zatiaľ čo bude žiť, presnejšie pokiaľ nezomrie, nevykročí z domu pokiaľ to nebude nevyhnutné.

Bolo jej jasné, aký je význam slova nevyhnutné. Nikdy však nerozmýšľala nad tým, čo znamená pre iných.
Smola.

J.C. | 7 podmienok prežitiaWhere stories live. Discover now