"Jaden heeft me naar het feest gevraagd!" roep ik wanneer ik Yara's kamer binnenga. "Echt wanneer?" vraagt Yara, die in de armen van haar vriendje ligt, nieuwsgierig.
"Gisteren, hij vroeg na school of ik met hem naar de bioscoop wou gaan en ik zei ja. We zijn toen eerst naar een film gaan kijken en daarna heeft hij me meegenomen naar een fancy restaurant. Toen we een stuk cheese cake aan het eten waren vroeg hij of ik met hem naar het feest wou."
"En wat heb je gezegd?" vraagt Jer. "Wat denk je zelf, tuurlijk heb ik ja gezegd." lach ik.
**3 dagen later, de dag van het schoolfeest**
De laatste drie dagen heb ik veel tijd met Jaden doorgebracht, maar ook veel met Tanner. Ik moest hem bijpraten over wat er de laatste jaren gebeurd is en hij moest ook mij bijpraten wat er bij hem is gebeurd.
Hij heeft een vriendin die in San Diego. Zijn gezin is terug verhuisd omdat zijn vader een betere job gekregen heeft hier. Ik ga zo meteen naar Yara's kamer om me met mijn vriendinnen op te maken.
De vriendin van Austin komt binnen een uurtje ook. Ook Grayson heeft een date. Hij had haar ontmoet toen hij uitging met een paar vrienden van zijn buurt. Hij had haar nummer gevraagd en ja zo zijn ze op een paar dates gegaan.
Ik ga de kamer binnen. "Star, waar is je jurk!" vraagt Yara in paniek. "Yara, die heb ik gisteren hier gebracht. Weet je nog?" "Oh ja, sorry. De hormonen, you know." verontschuldigd ze zichzelf. Ik lach even en ga naast Mirthe zitten. "Hoelang is ze al zo?" vraag ik. "De hele dag." beantwoord ze mijn vraag. "Laten we nu maar beginnen." zegt Haley.
Na twee uur zijn we eindelijk klaar. De hairstyles van Haley, Mirthe en Yara waren echt super moeilijk, maar het is ons gelukt. Voorzichtig doen we onze jurken aan en ook nog een paar hakken, zelfs Yara.
Als we klaar zijn wordt er op de deur geklopt. "Dat zullen onze dates zijn." lacht Yara. Haley doet de deur open. Jer en Jaden staan voor Scott en Link.
"Jullie hebben haar hakken laten aan doen." zucht Jer vermoeid. "Je weet hoe ze is." grinnik ik.
"Wauw star je ziet er mooi uit." complimenteert Jaden me. Ik voel hoe mijn wangen rood worden. "Dank je." weet ik er uit te krijgen.
"Zullen we gaan?" vraagt Link. "De anderen zijn beneden aan het wachten." gaat hij verder. Als antwoord neem ik Jaden zijn hand en trek hem me de deur uit. De anderen volgen al snel.
Jaden verstrengeld onze vingers met elkaar. Ik glimlach naar hem. Ik begin mijn gevoelens voor hem terug te krijgen, maar ik wil echt niet vallen en niet worden opgevangen. Ik moet zeker weten dat hij me opvangt voordat ik spring.
We zijn aangekomen in de kantine. Ik zie dat Austin bij een meisje in een donker blauwe jurk staat. Ik loop samen met Jaden naar de twee. "Star! Jaden!" Ik geef Austin een knuffel en Jaden geeft hem een manhug of hoe je het dan ook wil noemen.
"Hey, ik ben Starlett en dat is Jaden." stel ik mezelf voor aan Austins vriendin. "Ik ben Astra." stelt ook zij zichzelf voor.
Een uurtje later ben ik een beetje aangeschoten met Jaden aan het dansen. Hij en Austin hadden er zoals gewoonlijk alcohol ingedaan. "Zullen we naar jou kamer gaan?" vraag ik. Als antwoord loopt hij al naar de deur.
Ik kijk nog even achter me en volg hem dan. Ik haal hem al snel in en neem zijn hand.
p.o.v. Yara
"Jer! De baby gaat komen!"
JE LEEST
Jongensinternaat
Fiksi Remaja|FINISHED| Deel 1: De 16-jarige Starlett Michaels krijgt te horen van haar ouders dat ze naar een internaat moet. Niet zomaar een internaat, nee een jongensinternaat. Hierdoor moet ze haar beste vrienden achterlaten en een heel nieuw leven opstarten...