Part 1

64 6 5
                                    

DISEBABKAN DESAKAN DARI miennnnnn SO SAYA UPDATE

Cerita ini adalah di' copy' dari mimpi semata-mata

Aerim- miennnnnn
Saejung-khairurun
Haera-adlina_natasya02
Haeyoung-Yanaaa_02
Qihan-Alieya_star
Saekyun- ****

Hari gotong-royong sekolah

"Saya nak kamu berenam pergi ke block sebelah sana." Kata Mr. Choi

"Tak payah.Gotong-royong kat block sini je." Celah Nickhun.Nickhun berumur 19 tahun lain pula dengan Kyungsoo yang berumur 17 tahun dan mereka berenam yang berusia 15 tahun

"Tak,korang kene gotong-royong block sana"

"Tak payah!.Cikgu ingat kami ta-"

"Nickhun jangan!" Kata Taecyeon sambil menggelengkan kepala kepada Nickhun.

"Tak pe,kami akan pergi block sana" kata mereka semua serentak sambil pergi bersama rasa aneh menemani.

"JANGAN" tetap dengan pendirian mereka.Mereka berjalan ke block yang sunyi itu berenam walaupun dihalang keras Nickhun dan kawannya Taecyeon.

Apabila sampai di block itu mereka terus naik ke tingkat 2 lalu pusing kanan dan terus ke kelas yang terletak paling hujung.

Sesampai sahaja di kelas itu,Saekyun terlebih dulu masuk ke dalam kelas dan terus membersihkan serta mengihias kelas.Tetapi tiba-tiba sahaja Saekyun bercakap seorang diri.

"Jangan la main main." Kata Aerim yang berdiri di koridor bersama empat orang sahabat karibnya yang baru siap mengemas di kelas sebelah.

Aerim merasakan sesuatu perasaan aneh tetapi dia menidakkan perasaan itu.Tetapi dia tidak dapat menidakkan perasaan itu kerana dia terdengar suara seorang perempuan ketawa dan menangis.

Aerim fikir hanya dia sahaja yang mendengar tetapi tidak kerana 4 orang kawannya turut terdengar dan menjadi takut.

"Mana Saekyun?"tanya Saejung apabila tersedar akan hal itu.Disebabkan ketakutan di block yang sunyi Haeyoung terkejut dan lari.

"Hae!" Haera mengejar Haeyoung dan memanggil nama Haeyoung berulang kali.Haeyoung memasuki kelas yang bertentangan dengan kelas tadi.

DUM! "Argh!"

"Haeyoung!" Jerit mereka semua serentak.Mereka berlari ke arah kelas itu untuk melihat keadaan Haeyoung.

"Hae?" Saejung menolak sedikit pintu kelas itu.

Kelihatan badan dan muka Haeyoung yang penuh darah. Tengkuknya yang patah membuatkan mereka terkejut.

Apabila mereka berpaling ke belakang tiada kelihatan kelibat Qihan.

"Qi-qihan?"

"Aku nak cari Qihan" kata Haera lalu menarik Saejung pergi ke tangga untuk ke tingkat bawah.

"Haera jangan" bantah Aerim

Haera tetap dengan pendiriannya.Apabila mereka sampai di tangga ketiga tiba-tiba mereka berdua (Haera dan Saejung) terjatuh seperti ditolak dengan kuat.

Aerim yang menyaksikan kejadian itu menjerit "Haera! Saejung!"

Terlihat Haera dan Saejung yang berlumuran darah,Aerim tiba-tiba tersenyum sendirian dan berjalan ke kelas yang baru dihias tadi.

Apabila berpaling ke kelas itu,Aerim terlihat 'benda' yang menyebabkan semua ini berlaku."kau penyebab semua ni" Aerim berpaling ke arah koridor lalu dia memanjat dan berdiri di atas koridor.Tidak menunggu lama,Aerim tanpa berfikir terus terjun dari bangunan yang menyambungkan dua block itu.

Dengan penglihatan yang samar samar.Aerim ternampak Kyungsoo Zitao Yoongi dan Hoseok menaiki tangga ke tingkat atas.

"Argh!" Kerana terkejut yang amat Kyungsoo menjerit.Ia keran mayat Haera dan Saejung yang berlumuran darah berada disitu

"C-cari songsaenim"

Yoongi dan Zitao bergegas untuk mencari.Tidak lama kemudian,Yoongi dan Zitao datang bersama Mr. Choi,Nickhun dan Taecyeon.

Nickhun dengan amarahnya menengking Mr. Choi "Aku dah kata kan jangan bagi diorang datang sini!!" Nickhun menangis."Aku akan cari penyebab semua ni berlaku".

Mr. Choi hanya diam tanpa berkata.

**THE END**

Cerita ni sama macam haritu jaa tpi tambah skit...x de beza pon.




Haunted SchoolWhere stories live. Discover now