Když žijete takhle sami v lese už od svých osmi let, těžko si dovedete představit že by Vás mohli něco překvapit. Chodíte si tak na jistotu, že by jste mohli vybloudit z lesa i poslepu. Znáte každý kámen i strom.
Ale i tak se občas stanou zvláštní věci.***
Zimy bývají i pro chlapce jako je Robin velmi těžké.
Ale teď je jaro a i když k ještě po zimě zem promrzlá i tak začínají pomalu dozrávat jahody a jiné lesní plody. Jaro je čas hojnosti a Robin se jako obvykle chystá jít pomáhat mlynáři z nedaleké vesnice. Jako vždy je mlynář nabručený a nechová se k němu ani k jeho dceři Alexe zrovna mile.
Robin a Alexa jsou přátelé na život a na smrt a ona se nejednou přimlouvala u otce aby u nich mohl Robin zůstat přes zimu.
Mlynář je však nemilosrdný a krutý. Nikdy nesvolil.***
,,Dnes je práce vážně těžká" konstatuje Robin, když si najdou chvilku aby si mohli vydechnout. ,,Čištění mlýnských kamenů. Nikdy jsem o tom neslyšel, ale asi je to potřeba."
,,Hmm. Někdy mi přijde, že nám táta dává práci jenom aby nás vyčerpal a znemožnil, ne proto že by byla opravdu nutná." Připojí svůj názor Alexa.
,,Do práce. Neválejte se tady a makejte!" Houkne na ne mlynář.
Hned se rozběhnou opět do práce aby se nerozzlobil ještě víc. Oba totiž dobře znají mlynářův hněv.Oba kmitají, ani se nezastaví. Robin odnáší mlýnské kameny Alexe která je čistí.
Bere zrovna jeden obvzlášť velký když v tom vyjekne bolestí. Upustí kámen na zem a ten se rozbije. Podívá sen na ruku a spatří hlubokou řeznou ránu, táhnoucí se napříč celou dlaní.
Rychle si utrhne kus látky ze své pracovní, staré a zteřelé košile a ruku si obváže. Je zvyklý se starat sám o sebe a tak mu to nedělá velký problém.
Víc ho momentálně tíží to že rozbil ten kámen. Není těžké si představit jak by se mlynář rozzuřil. Tak kousky kamene zakopne pod hromadu dřeva a rozhodně se to utajit.***
,,Můj pane. Celý den jsem ho sledoval."
,,Dobře. Prostě výtečně. Už jsme konečně u cíle své cesty. Celých patnáct let jsem čekal na tuto chvíli."
Promluví ze tmy něčí hlas. Je radostný, ale krutě se směje.
,,Teď už ho jenom chyť a přiveď ho ke mně."
,,Dobře můj Pane. Jsem vám k službám.
ČTEŠ
Nezadržitelný
FantasíaCo všechno potká Robina v následujících dvou letech života. Myslí si že se zná lépe nez zná stopy ve sněhu. Ale i takový obyčejný život se může rázem změnit.