Merhaba arkadaşlar! Ben Özlem. Eleştiri ekibinin diğer yöneticisiyim. Fazla uzatmak istemiyorum ve açıklamamı yapıp eleştiriye geçiyorum.
Facebook grubumuz Wattpad Genç Kalemleri aktifliğe göre seçtiği bir başka kitap.
Eğer sizler de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız açıklama kısmına göz atmayı unutmayın! :)
Kitap Sahibi: Papatya_Prensesi_26
Kapak: Kapakta eksiklik hissettik. Kitapta iki prenses var ancak sadece bir tanesi yer alıyor. Konuyla bağlantısı yok gibiydi. Bize konuyu çağrıştırmadı. Konusuna uygun bir kapak yaptırmalısın.
Tanıtım: Tanıtımını okumaya başlar başlamaz hayal kırıklığına uğradık. Bunun sebebi yazım hatalarıydı. Hatalar basit ancak göze batacak şekilde. Yazanın üzerinden geçmesiyle düzeltilebilecek türden hatalar olduğu için bir an içinde düzeltmenizi öneririz. Yazım hataları haricinde tanıtımı yetersiz bulduk. Daha ilgi çeken bir şeyler de olabilirdi.
Yazım hataları demişken oradan devam edelim. Tanıtım kısmında olduğu gibi bölümlerde de hatalar vardı. Örneğin:
'-de, -da' yazımı ve saatlerin yazımı.
Saatlerin yazımında yaptığın hata "1 saat" şeklinde oluşuydu ancak doğrusu bu değil. "Birkaç saat" şeklinde yazılmalı.
Betimlemeye gelirsek gözümüzde canlanan bir şeyler yoktu. Kitapta büyük bir eksiklik hissi yaratıyor. Ülke nasıl bir yer? Saray nasıl? Ülkenin insanları nasıl görünüyor? Bunlar hakkında maalesef bir bilgimiz olmaması kötü. Anlatımın sade ve olaylar çok hızlı ilerliyor. Tavsiyemiz olayları detaylandırman ve etraf hakkında okuyuculara bilgi vermen. Aksi halde kitap büyük bir boşluğa düşüyor.
Karakterlere gelirsek kızlara özel güçleri oldukları söyleniyor ancak çabuk kabulleniş şekli gerçeklik oranını azaltıyor. Ayrıca bir insan gerçekte böyle bir şey öğrense elementini kullanmaya çalışmaz. Sorgular ve daha sonrasında yavaş yavaş ilerler.
Bölümü okurken araya Olivia'nın kombini vs. tarzında koyulan fotoğraflar akıcılığı azaltıyor. Bu tarz şeyleri betimleyerek gözümüzde canlanmasını sağlaman gerekir. En doğru şekli bu. Betimlemeden fotoğrafı koyman insanların farklı düşünecekken aynı şeye odaklanmalarını sağlıyorsun ve akıllarında oluşan şeyler ile birebir olmuyor.
Karakterleri özel bulamadım. Bir kukla gibiydiler. Duygular yerinde yeterince verilememiş ve verilmemişti bu da eksiklik yaratan şeylerden biri. Ruhsal ve mekansal betimleme şart.
Paragraf uzunluğuna gelmiş olursak bazı yerlerde uzunluğu iyiyken bazı yerlerde göz yorucu ve uzundu. Bunu düzeltmelisin.
Kitabın kötü yönlerinin yanı sıra iyi yönleri de vardı. Kurgunun klişelikten uzak olması güzel fakat üzerine düşülüp sağlamlaştırman gerekiyor. Söylediğimiz eksikleri düzeltirsen kitabın göze daha güzel gelir ve daha çok okuyucu kazanabilirsin. Özenle yazılan kitapların tercih edildiğini söylemek isteriz. Güzel bir yerlere gelmek için özen ve sabır gerekir.
Ve son olarak sana verdiğimiz tavsiyeler önderliğinde eksiklerini kapatmanı ve yardımımızın işine yarayacağını umuyoruz. Buradan eleştiri ekibine teşekkürlerimi iletiyorum. Sağlıcakla kalın! :)