2

260 17 0
                                    

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik fiets, overigens weer alleen, naar huis. Ik pieker over Tyler en Danique. Zijn ze nou echt boos, alleen omdat ik vandaag niet zo gefocust was op mijn sociale leven, 1 dag? Ik ben bijna altijd bereikbaar, en praat heel veel. Ik snap echt niet waarom ze zo zeuren. Ik loop onze tuin in, en zet m'n fiets in de blokhut, naast die van m'n moeder. Ik draai de sleutel om in de voordeur, en loop naar binnen. Bijna meteen komt m'n moeder naar me toe. "Cat, er zit een vogel voor je raam. Volgens mij wil hij naar binnen." Dat zal Kili zijn. "Ik jaag hem wel weg." Ik druk een kus op haar wang, omdat als ik dat niet doe, ik te horen krijg dat ik asociaal ben. Ik wil wedden dat Tyler en Danique ook denken dat ik asociaal ben. Ik pak m'n tas op, en gooi hem over m'n schouder. Ik ren naar boven, val wéér bijna van de trap, en gooi m'n deur open. "Doe je voorzichtig, Cat?"; hoor ik m'n moeder roepen. "Ja, doe ik toch altijd." Ik loop richting m'n raam, en zie dat de kraai inderdaad ongeduldig tegen m'n raam tikt. Ik open het raam, en laat Kili binnen. "Waar bleef je nou? Ik zit hier al uren!"; krast hij. "Ehm, school?" Ik gebaar naar m'n bed. "Ga maar zitten hoor." De kraai vliegt naar m'n bed, en strijkt neer op mijn kussen. "Zal ik maar beginnen, aangezien het ook belangrijk is voor jóú?" Waarom zou het belangrijk zijn voor mij? "Luister nou maar." Ohja, hij kan gedachten lezen. Lekker makkelijk, NOT. Kili schraapt z'n keel. "Zo'n 19 jaar geleden werd ik geboren. Mijn ouders waren erg belangrijk, aangezien ze de bewakers van de poort naar Kyaro waren. Kyaro is een deel van Xinyi, het drakenrijk." Draken? What the.... "Xinyi is verdeeld in 3 delen, Kyaro, het flora-rijk, Hua, het blauwe-rijk en Yihun, het vuur-rijk. In Hua leven de blauwe draken. Ze zijn edelmoedig, en erg gastvrij. In Kyaro zijn de draken alle kleuren die in de natuur voorkomen. Deze draken zijn iets lomper, maar wel elegant. En dan heb je Yihun, het rijk van de vuurdraken. Het donkerste uithoekje van het rijk. Zowat iedereen die erheen gaat, wordt nooit meer teruggezien. Vuurdraken zijn snel aangebrand, zwart, en heel agressief. Maar nu verder over mijn ouders. 5 jaar nadat ik geboren werd, kregen ze een opdracht van Jocelynn, de heerseres van heel Xinyi. Ze moesten samen Lia, heerseres van Yihun, afluisteren. Jocelynn had namelijk gehoord dat ze iets van plan was. Ze zou het rijk willen overnemen, en vervolgens verwoesten. M'n ouders moesten er even over nadenken, maar voor Xinyi deden ze alles. Ze lieten mij achter bij m'n oma, en vlogen dagenlang, tot ze eindelijk aankwamen. Het eerste wat hun opviel was dat de lucht er zwaar was. Overal was rook, en de grond onder hun bestond uit lava, vuur en kool. Ze landden op een heuveltje van kool. Daarna schijnen ze richting Lia vertrokken te zijn, maar sindsdien heeft niemand ze meer gezien. Ik trok bij m'n oma in, aangezien ik voor de rest toch niemand meer had. 5 jaar geleden stierf mijn oma. Ik leefde alleen, en afgezonderd van de rest van Xinyi. Ongeveer een jaar terug, kreeg ik een brief, waarin stond dat ik naar Jocelynn moest komen. In heel Xinyi wist iedereen datJocelynn's zusje al heel lang vermist is. Toen ik aankwam bij Jocelynn, staarde ze voor zich uit. Ze keek erg triest, en ik kuchte. "Hallo Kili." Ik boog. "Oh alsjeblieft Kili, niet doen alsof ik zo bijzonder ben. Ik liet je hierheen komen, omdat mijn zusje gespot is. In het mensenrijk." Ik viel stil. "Wil je haar voor me zoeken?" "M-maar natuurlijk! Ik eh, ik denk dat ik maar ga dan!" Kili stopt. "E-en nu ben je hier? Wat een verhaal zeg. Het is dat je een pratende kraai bent, anders had ik je echt niet geloofd. En moet ik helpen met die zus vinden?" Kili schudt zijn kopje. "Jij bent de verloren zuster van Xinyi." Hij buigt. "Hallo Aera, prinses van Xinyi."

XinyiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu