Arvid kom till skolan och såg han sin bästa kompis Caroline.
Han gick fram till henne och dom pratade lite, sen ringde det in. Dom gick in och satte sig i i klassrumet och fick reda på att dom skulle på en klassresa om en vecka. Alla vart jätte glada och alla verkligen längtade tills nästa vecka.
Nästa vecka kom alla pigga och glada och alla längtade efter Klassresan, det ringde in och dom gick till klassrummet. Då fick dom veta att dom skulle bara åka ut till någon skog som ingen visste om. Skogen hette Kungsängskogen.
Efter 2 timmars bussfärd var dom framme vid parkeringen innan Kungsängskogen började. Alla gick två och två och Arvid och Caroline gick längst bak och pratade hur dom hatade skolan. Efter fem minuter kollade dom fram och såg att det inte var någon framför.
Dom trodde dom bara var långt bak så dom sprang fram men såg ingen. Dom vart jätte rädda och visste inte vad dom skulle göra, då fick Caroline en idé. Dom springer rätt ut i skogen och se vad som händer. Efter 7 minuters springande ute i skogen ser dom ett hus.
Huset var övergivet och ruttet, Arvid var osäker om han ville gå in men Caroline sa att det var det bästa om dom gick in.
Så Arvid följde med in ändå och insåg att det var ganska hemtrevligt. Snart så vart klockan 23:00 och dom gick och la sig.
02:13 vaknar Arvid av att han hör fotsteg på övervåningen, han vände sig om och kolla om det var Caroline, men hon låg kvar.
Så han vart rädd försökte att inte tänka på det. Men han kunde inte sova för fotstegen fortsatte att låta. Men ungefär 30 minuter så somnade han och vaknade på morgonen 10:36.
Caroline hade varit på övervåningen och kollat.
Arvid frågade vad hon såg.
-Bara ett piano och några tavlor, sa Caroline.
-okej, sa Arvid.Arvid funderade fortfarande på vad det var som lät inatt, men till slut bestämde han sig att det var nog bara inbillning.
-Kan vi inte gå tillbaka där vi kom ifrån igår?, frågade Arvid.
Caroline tyckte att det var en bra idé, så dom öppnade dörren och såg något konstigt. Skogen var inte lik den skog dom kom ifrån igår, skogen var bara grå som om alla träd var döda.
Dom undrade hur det hade gått till för skogen var grön och fin igår, men dom gick ut ändå och började gå rakt fram. Då så hörde dom att en gren bakom dom bröts av, dom kollade bak och ingenting var där.
-Vad var det? Frågade, Caroline.
-Vet inte! Sa, Arvid.Dom fortsatte gå och kom fram till en bänk i skogen. Bänken var rutten och äcklig, så dom struntade i den och fortsatte gå. Efter 10 minuter såg Arvid något grönt framför dom.
-kolla där det är grönt! Sa, Arvid
-Ja! Skrek, CarolineDom sprang dit det fortaste dom kunde. det var längre än vad det såg ut. Men till slut kom dom fram till en grön skog. Dom andades djupt och av lättnad, dom kollade bakom sig och såg att allt var grönt.
-Kolla bakom oss! Sa, Caroline.
-Vad? Sa, Arvid.
-Allt är grönt! Sa, Caroline.
-Jag ser ett hus! Utbrast, ArvidDom gick till huset och såg att det var Arvid hus.
-hemma? Undrade, Arvid.
Caroline såg också fundersam ut men båda var iallafall glada.
Dagen efter gick dom till skolan, alla klasskompisar kollade konstigt på dom, som om dom var spöken. Det ringde i, dom gick in och satte sig i klassrummet och fick reda på att Arvid och Caroline hade varit borta i 2 månader.
När skolan var slut gick Caroline och Arvid hem till Arvid. Dom kollade ut i skogen och såg något märkligt. Dom såg en svart gestalt bakom ett träd.
Ända sen dess har dom blivit förföljda av den svarta gestalten
YOU ARE READING
Den Svarta Gestalten
SpiritualNär Arvid och Caroline var på klassresa tappar dom bort klassen, och det ända dom ser är skog. Men efter en stund ser dom ett stort gammalt hus. Dom går dit...