"Huhhh huhh huhh"
"Mana kau nak lari lan, kau sudah dikepung, disini bukan asalmu dan aku berkuasa di tempat aku! Hahahahaha"
"Ahhhh persetankan aok , jangan ganggu koi la gila, blah la koi taknok tengok muka aok lagi"Aku silap percaturan, ini semua bukan seperti yang aku harapkan. Bukan ini syarat perjanjiannya. Aku dah boleh agak ada sesuatu yang tak kena pada bomoh tu.
Dalam kepekatan malam, aku teruskan berlari tanpa menoleh kebelakang lagi, cuba untuk lari dari si syaitan durjana itu. Bukan aku yang nak semua ni berlaku. Yang aku nak bahagia. Yang aku nak gembira. Yang aku nak kaya. Yang aku nak cinta.
Tapi ini semua sudah lari dari percaturan aku. Saat ini airmata aku dah mengalir, mungkin kalau perjanjian ini tak berlaku, semuanya akan seperti sediakala. Aku nak mak aku.
"Makkkkkk!!!!!"
"Kau lari ke mana pun aku tetap akan jumpa kau lah lan, kau ingat paya ni luas sangat ke? Ini semua taman permainan aku je tau" kata-kata yang membuat aku loya. Keluar dari mulut si syaitan hodoh.
Tidak, aku taknak mati. Bukan dekat sini. Andai aku mati di sini, siapa nak tanam aku? Siapa nak jumpa mayat aku? Aku tak nak mati dalam keadaan yang hina.
Aku teruskan juga larian merentasi ladang kelapa sawit ini. Tanpa aku pedulikan pelepah sawit yang telah jatuh ke tanah dan duri-durinya yang sesekali menyucuk telapak kaki aku.
Paannnggg!!!! Aku terjelopok jatuh di atas tanah yang keras. "Macam mana la boleh tah perasan ada kayu besar gedabak kat sini" monolog aku seorang diri. Aku harus pantas. Si syaitan durjana tu dah semakin hampir ke arah aku. Benarlah katanya, ini hanyalah taman permainan dia saja. Kalau aku lari jauh sekalipun, dia akan jumpa juga akhirnya.
Kreeeekkkk!!! Ah sudah, bunyi apa pulak ni. Aku dah tak keruan memikirkan nasib yang akan menimpa aku lepas ni. Buat masa ni, aku sangat impikan untuk duduk di rumah, menonton televisyen yang mengulang-ulang cerita daripada aku darjah 3 hinggalah aku tingkatan 6 atas.
Alangkah indahnya jika semua angan-angan yang aku impikan itu menjadi kenyataan. Tak perlu lagi aku bermandi peluh melarikan diri dari sebuah perjanjian yang ternyata berat sebelah.