İ.İ.M 1

8 0 0
                                    


                 Bugün farklı bir gündü. Gelecekte kim olacağıma dair planlar yapıyordum.  Ve bir kez daha dünyaya sunmak istediğim düşüncelerimi aklımdan geçiriyordum. Odamda kendi kendime konuşuyordum. " Sizce de şu anki yaşamımız mantıklı mı ? Yoksa rastgele yaşayıp gidiyor muyuz ? Yoksa düşünmemek için mi tüm bunlar? "  Başkanlık seçimlerindeki farklı başkan adayıymışım gibi kurgulamıştım. Ben başkan adayıydım ve halkıma  düşünce tarzlarını değiştirmeyi hedeflediğim konuşmayı yapıyordum. Sonra devam ettim. "Neden gündüzleri işlerimizi yapar geceleri uyuruz ? Çünkü ışık işimizi kolaylaştırır öyle değil mi ? Tüm insanların davranışları farklı mıdır? Hayır. Çünkü toplumun büyük kısmının düşünceleriyle oluşan aslında göreceli fakat kalıp bulmuş kavramlar vardır. Örnek verecek olursak : Normallik , ahlak , zaka...  Ve hepimiz biliriz ki tüm toplumlarda bakış açısı farklı olduğundan farklı değerlendirilir kavramlar. Ve herkes bakış açısına göre değerlendirir. Oysa kavramların yeri yoktur. Bakış açısı her şeyi değiştirebilir. Fakat insanlar kendi toplumlarında önceki nedillere göre değerlendirme yaparlar. Böylece gelenekler oluşur. Oysa şimdi hayata en yalın haliyle bakalım. Diller çok şahane değil mi mesela. İnsanlar diğerlerine anlamsız gelen ses ve sözcüklerden dilleri oluşturuyorlar ve başka bir dili anlamak istediklerinde o dildeki kelimenin kendi dillerinde ne anlama geldiğine bakıyorlar.  Kendilerine yeni uğraşmar ediniyorlar ve en doğrusu bu mu diye bakmıyıyorlar. Mesela okullar var. İnsanlar eğitim görmek için okula gidiyorlar. Ve oradaki eğitim vermekle görevli insanlardan okulun düzenine göre eğitim görüyorlar. Fakat en doğrusu okula gitmek mi gerçekten? Bana göre olan doğruyu söyleyeyim size . Bazı insanlar okulda iyi anlayabilirler fakat bazıları başka şekillerde edinebilirler bilgiyi. Anlatmak istediğim okulun öğrettiği bilgilerden daha fazlasına veya daha azına ihtiyaç duyabilirler. Veya başka konulara. Gerçekten ihtiyacı olan konulara. Ve toplumsal geleklere de değinmek isterim. Her ne kadar kadın ve erkeğin eşit olduğu idda edilse de maalesef icraatte bu yok. Hâlâ değişmeyen bir olgu var ki : erkeğin üstünlüğü. Şu anki şartlarda erkeklerin eskiden kalan üstünlüğü azalmış gibi görünse de yeni doğan bir bebeğin soyadına erkeğin soyadı veriliyor. Böylesine bir aldatıcılığa karşı toplumumuzun tepkisi ise " E o kadar da olsun "   Bu da erkeklerin üstünlüğünün gelenekleşerek toplumumuzu etkilediğinin kanıtıdır. Kadınların tüylerini aldırması , kibar olmaları gerektiği de bir diğer saçma gelenektir. Bir insanın dış görünüşü ve tavırları bizi ilgilendirmemeli. Bıyık bırakarak " Bıyık sadece erkekler için değildir , işte ben ve bıyıklarım " diyen kadını da yargılar nitalikte yorumlar yapılmıştı. Fakat eğer hayatınızı en iyi şekilde değerlendirmek istiyorsanız bakış açısının değerleri değiştirdiğini anlamanız gerekir. Ve şunu belirtmek isterim ki ilerleyen yıllarda gelişen teknoloji ile insanların görünüşlerinim mükemmele ulaşabileceğini ve insanların görünüşleri yerine davranışlarıyla yargılanacabileceği muhtemeldir. Ve ileride insanların sınırsız gençliği , dna larla yeni insanlar oluşturma faaliyetleri ve bugün imkansız gibi görüneb birçok unsuru gerçekleştirebileceklerine inanıyorum. Şu anki nesil ise gelecekleri için dile getirdiğim konuları , yaşamı ve kendilerini sorgulamalılar. Ve en doğru olanı yapmalılar. Teşekkür ederim."   Bugün konuştuğum konuları keşke tüm insanlara bu şekilde açıklayabilseydim diye düşündüm. Bugün düşüncerim gerçekten yoğun ve unutmak istemeyeceğim tarzdaydı. Ve yeni kararlar almıştım. Büyüdüğümde kendime bakmayacaktım. Çünkü bu düşünce tarzıma aykırıydı. İnsanlara güzel olmak için uğraşmayacaktım. Onun yerine hayallerim için uğraşacaktım. Dünyaya bu düşünceleri duyurmak , dünyayı değiştirmek ve adımı tarihe yazdırmak istiyordum. Bunun için öncelikle  düşünce gücü ve sonra eğitim gerekiyordu. Ve dünyanın en iyi üniversitesine gitmek istiyordum.Ve bunu yaparken toplumun yargılarına dikkat etmeyecek ve içimden geldiği gibi davranacaktım. Ve her alanda uzman olacaktım . Spor , sanat , bilim...  Şu anda koltuğuma oturmuş düşünüyordum. Yaz tatilindeydim. Saat dört sularıydı.  Ve düşünerek elde ettiğim fikirler bugün için yeterliydi. 


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 16, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

İdeal İnsan ModeliWhere stories live. Discover now