Maddison POV
Akkurat når jeg er på vei inn inngangen til butikken klarer jeg selvfølgelig å gå rett i en vegg så jeg faller hardt på rompa.
"Au!" hvisket jeg og skulle til å reise meg opp da jeg så en arm rett foran ansiktet mitt.
Jeg så opp og møtte noen mørke men tomme øyne.
Jeg tok imot hånden som gutten holdt ut og han hjalp meg opp på bena igjen.Jeg skulle til å gå inn i butikken da han sperret veien for meg.
Jeg stoppet rett foran han og bare så på han med et tomt blikk, mitt vanlige blikk."Hva heter du? Jeg er Shane Collins" sa gutten plutselig. Jeg bare fortsette å se på han med det tomme blikket mitt. Jeg ventet noen sekunder før jeg svarte han.
"Det har ikke du noe med" sa jeg bare kaldt og snek meg forbi han og lot han stå igjen der uten å egentlig svare på spørsmålet hans.Shane POV
Jeg var på vei ut fra butikken siden jeg måtte kjøpe inn noen greier til mamma siden hun skulle bake en kake til vi skal på en sånn middag hos naboen. Og naboen var visst en gammel venn av hun så det var vel egentlig bare en sånn middag for å fortelle hverandre om hva som har skjedd i livet deres. Men ja, jeg skulle akkurat gå ut av butikken da noen krasjet i meg og falt ned på bakken. Heldigvis klarte jeg å holde meg på bena.
"Au!" hørte jeg jenta jeg krasjet i hviske så jeg strakk ut hånda får å hjelpe hun opp. Når hun så hånda mi så hun bare opp på meg men tok imot hånda. Jeg hjalp hun opp og vi sto egentlig bare å så hverandre inn i øynene.
Det var noe med blikket hennes, noe som har skjedd i livet hennes. Øynene hennes var liksom helt tomme. Mens jeg prøvde å finne ut blikket hennes pøver hun å gå forbi meg og inn i butikken men jeg sperret veien foran henne.
Hun ga meg bare et enda tommere blikk. Går det liksom an?"Hva heter du? Jeg er Shane Collins" sa jeg for å prøve å starte en samtale med henne sånn at jeg kanskje kan finne ut hvorfor hun er så kald liksom.
Hun bare så på meg med det tomme men uleselige blikket og etter noen sekunder svarte hun."Har ikke du noe med" sa hun kaldt og snek seg forbi meg og inn i butikken, og lot meg stå igjen her uten et svar på spørsmålet mitt.
Etter å bare stå utenfor butikken og stirre etter den 'mystiske' jenta, lente jeg meg mot veggen og pustet tungt ut.
Jeg tok ut røykpakka fra jakkelomma mi og tok ut en røyk, fant frem lighteren min, plasserte røyken mellom leppene og tente på røyken.Jeg tok et trekk av røyken og blåste den ut igjen.
Maddison POV
Etter jeg hadde funnet alt det som står på handlelista jeg fikk av mamma gikk jeg til kassa for å betale varene. Det stod en dame med en liten jente foran meg i køen så jeg måtte vente til de var ferdige.
Mens jeg stod å venta så jeg meg rundt der jeg stod for å sjekke om det var noe jeg hadde lyst på. Blikket mitt stoppet på tyggis-hylla. Jeg tok en tyggispakke med mintsmak og la den i handlekurven.
Nå var det endelig min tur til å betale og når jeg stod klar for å betale så jeg på hylla bak mannen i kassa.
"Er det noe du skal ha?" spør mannen i kassa og jeg flytter blikket mitt på mannen. Jeg nikker sakte.
"En røykpakke" sa jeg lavt.
"Hvilken?" spurte han og pekte på de forskjellige typene. Hvilken var det jeg hadde prøvd før egentlig? Jeg tror den var rød så jeg tar med to forskjellige."Ehm, en rød Prince og en rød Marlboro" sa jeg og mannen nikket. Han snudde seg mot skapet og tok ut røykpakkene.
"Okei har du legitimasjon?" spurte mannen.__________________________________________________________________________________________________
YOU ARE READING
I'm Not Afraid
Teen FictionDette er historien om hvordan en helt ødelagt og forlatt jente møter en nysgjerrig, kald men også varm gutt. Alt startet for ett år siden. Den kvelden som forandret alt. Den kvelden som forandret Maddison Heart. Den personen som alltid hadde vært de...