Maddison POV
Hele kroppen min fryste og blikket mitt ble helt tomt og jeg så ned i bakken.
"Ehm, vel jeg kjøper ikke røyken til meg selv.." prøvde jeg og manne i kassa bare lo.
Jeg så opp på han med et spørrende blikk. Han smilte et varmt smil.
"Det ser ut som du har vert gjennom mye i det siste så jeg skal la det gå for denne gang" sa han og smilte et litt trøstende og varmt smil. Blikket mitt festet seg på røykpakkene han hold i hånda og han ga meg dem. Jeg tok dem i mot og ga mannen i kassa pengene for varene.Mannen ga meg et siste smil før jeg gikk ut av butikken.
Når jeg akkurat hadde kommet ut av butikken holdte jeg på og krasje i noen igjen. Når jeg så hvem det var himlet jeg bare med øynene. Jeg så at han hadde en røyk mellom leppene så jeg tok fram en Prince men kom på at jeg ikke har lighter."Ehm..Kan jeg låne en lighter av deg? Glemte min" sa jeg bare. Han tok hånda i den ene bukselomma og fant frem en lighter og holdt den frem.
Jeg strakk ut hånda å prøvde å ta lighteren ut av hånda hans men han holdt den igjen.
Jeg så på han og hevet et øyebryn mot han."Først forteller du meg hva du heter og så kan du få lighteren" sa han og smilte. Jeg himlet med øynene.
"Jeg heter Maddison" svarte jeg bare å snappet til meg lighteren og tente røyken som jeg puttet mellom leppene mine.
Jeg tok et trekk av sigaretten og blåste ut røyken ut i ansiktet hans.
Jeg strakte ut hånda med lighteren og ventet på at han skulle ta den men han bare så på den."Du kan beholde den" sa han og smilte så puttet jeg den i baklomma på jeansen min. Jeg begynte å gå hjemover og Shane gikk rett ved siden av meg.
Når vi hadde gått ca 2 minutter begynte det å bli litt kleint så jeg stoppet å gå.
Shane snudde seg mot meg å så spørrende på meg.
"Hvorfor går du egentlig med meg? Skal ikke du hjem?" spurte jeg og hevet et øyebryn.
"Jo det er jo det jeg gjør" sa han og blunket til meg. Jeg himlet med øynene som svar og fortsatte å gå igjen. Fortsatt stille..Resten av veien var det egentlig ingen som sa noe men når vi var utenfor huset mitt stoppet jeg ved oppkjørselen og tok ut tyggispakka fra posen. Tok ut 2 tyggiser fra pakka og tok de i munn å begynte å tygge.
"Vel jeg må gå nå skal bort snart" sa Shane og gikk videre og så gikk han inn i nabohuset.
VENT!? NABOHUSET!? DET KAN IKKE VÆRE HAN SOM KOMMER PÅ MIDDAG SENERE!?
Jeg gikk inn i huset og ble møtt av mamma i gangen. Jeg tok av meg skoa og mamma tok posen ut av henda mine. Øynene mine ble store. Jeg har glemt den ene røykpakka oppi posen!! Jeg løpe etter mamma og stoppet henne da hun skulle begynne å pakke ut.
"VENT! La meg pakke ut" sa jeg og smilte nervøst. Mamma smilte og gikk for å finne frem de redskapene hun trengte for å lage maten.
Jeg fortet meg å ta ut røykpakka og la den i jakkelomma. Etter det pakket jeg ut resten og skulle løpe ut av kjøkkenet men mamma stoppet meg."Vennen gjestene kommer om en og en halv time så kan du ta på deg noe fint? Som en kjole eller noe sånt?" spurte mamma og smilte et varmt smil. Jeg nikket og gikk ut av kjøkkenet og løp opp på rommet mitt.
Etter jeg lukket døra på rommet mitt pustet jeg lettet ut for at mamma ikke hadde sett røykpakka.
.-.-.-.-.-.-..-.---..-..-.-
YOU ARE READING
I'm Not Afraid
Teen FictionDette er historien om hvordan en helt ødelagt og forlatt jente møter en nysgjerrig, kald men også varm gutt. Alt startet for ett år siden. Den kvelden som forandret alt. Den kvelden som forandret Maddison Heart. Den personen som alltid hadde vært de...