1~ Haast

29 0 0
                                    

1~

Met moeite stap ik uit bed, Ik kijk op de wekker en zie dat het al half 8 is! Ik trek een sprintje naar de woonkamer, en smeer snel een boterham terwijl ik me in m'n kleren wurm. Als dat gebeurt is pak ik vlug m'n spullen en zie dat het kwart voor 8 is. Mmmm dan heb ik nog 20 min om op school te komen, Ik schreeuw naar m'n moeder dat ik met de fiets naar school ga en ren naar de garage. Tot m'n grote geluk zie ik dat m'n fiets voorin staat. Ik rijd m'n fiets vlug uit de garage en fiets in m'n hoofd alvast de kortste route: Die van 4 km. Ik reken uit dat ik die haal als ik rond de 20 fiets. Dat word dus haasten.

Ik zet op school vlug m'n fiets in het fietsenrek en kijk naar de klok. Shit! het is al kwart over ;'( Ik ren snel naar de conciërge en vraag om een te-laat briefje. Ik sprint door de gangen en bots tegen een vaas. Die breekt! Ik maak dat ik wegkom en kom hijgend in het aardrijkskunde lokaal. '' Juffrouw Kauteren, ik hoop dat je een goede reden hebt om te laat te komen?'' '' Het spijt me meneer, Ik heb me verslapen'' Mompel ik. '' Het is al goed, ga maar gauw zitten. Zorg er maar voor dat dit niet nog een keer gebeurt. Ik haast me naar m'n plek, en plof naast mijn beste vriendin Camilla, Ze fluisterd terug: Je hebt echt geluk gehad Mandy!'' '' Haha, weet ik mop, '' '' Oké, pak allemaal jullie aardrijkskunde boek en lees hoofstuk 1 tot en met hoofstuk 4!'' Ik begin ijverig te lezen. Ik hoor dat Camilla wat wil zeggen en ik sis kattig terug: '' Stil nou is, ik wil niet weer op m'n kop krijgen,'' Ze kijkt me belegigd aan en haalt haar schouders op.

Als we in de kantine staan bij ons groepje roept ze tegen me:'' Omg! Mandy waar was dat tijdens de les voor nodig?'' Ik geef haar een knuffel en roep terug:'' Sorry schat! ik heb gewoon een ochtendhumeur, en ik wou niet weer nablijven ;'S'' In een flits zie ik Jeroen langs lopen en ik voel mijn wangen branden. Ik zeg vlug dat ik even naar de wc moet en strompel weg. In de wc zie ik Katy staan. Ik wil snel terug lopen, maar ze heeft me al gezien. '' Kijk is wie we daar hebben, Onze kleine Mandy Ghehehe,'' Ze lacht eigenaardig. Ik bal mijn handen tot vuisten en net als ik haar een klap wil verkopen loopt ze nonchalant de deur uit. '' Ik krijg jou nog wel!'' Roep ik terug.

Ik haal wat te eten in de kantine en fiets dan vlug naar huis. Onderweg zie ik een meisje staan met een bleek gezicht, sproeten en rood haar. Ze kijkt ongelukkig. Ik Besluit toch maar verder te fietsen en als ik thuis ben, plof ik op m'n bed neer. Wat Shit dag!

En? Wat vonden jullie ervan. Trouwens Mandy vindt Jeroen leuk, En Mandy haat Katy. Let niet op grammatica fouten. Ik heb niet de tijd gehad dit stukje na te kijken. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen! voor een nieuw hoofdstuk zou ik graag willen weten wat jullie er van vinden. 

xxQuinty 

I Don't CareWhere stories live. Discover now