Medyada ki derin. Geecek adı ;jordy jones.
"Kızım çok heyecanlı ya."
Dedi defne heyecanlı bir şekilde. Karşımızdaki bu güzel evi görseniz sizde heyecanlanırsınız.
Buraya yeni gelmiştik. Okul mevzusu falan. Karşımızda ki ev bu kadar güzelse içini daha çok merak ediyorum. Anahtarı deliğe sokup kilidi açtım. İçeri girdiğimizde çok daha müthiş bir manzara ile karşılaştık.
Defne ve ben ailemizi ikna edip ayrı bir eve çıkmıştık. Tabi onların yardımı ile. Daha 17 yaşındaydık ve hayatı görmek istiyorduk.
Hemen yerleştik zaten çok yorulmuştuk hemen yattık yarın sabah okulumuzu öğrenecektik.
Çok müthiş olacak...
Uyanıp kahvaltı hazırladık. Yemekleri yedikten sonra dün gelmeden babamın bize verdiği adrese gitmek için evden çıktık. Taksiye binip okulun olduğu yere bakmaya geldik. Pazar olduğu için öğrenci yoktu.
Okulun tabelasına baktığımda gözlerimi kocaman açtım. Çünkü üstünde SABİ ERKEK LİSESİ yazıyordu. Şaka falan heralde. Defneye baktığımda onunda aynı şekilde bana baktığını gördüm.
"Şaka falan heralde."
"İçeri girip öğrenicez."
Kafamı salladım. Sonra birlikte müdürün odasına gittik. Müdürün defnenin amcası olduğunu öğrendiğimde anladım zaten ne olduğunu.
Ailemiz bizi göndere göndere ERKEK lisesine göndermişti. İnanamıyorum.
Cidden inanamıyorum!Defne ile birlikte okuldan çıkıp üniforma aldık. Gri renkteydi birde. Öbür okulda en azından maviydi.
Ağlıcam şimdi.Ellerimizde poşetlerle yürümeye başladık. Taksi yerine otobüse binmeye karar verdi. Verdik demiyorum çünkü defne hanım istedi bunu.
"Ya tamam asma suratı."
Dedi koluma girip gülümseyerek.
"Nasıl asma defne ya şuna bak kızım erkek lisesi orası. Kız lisesi olsa bu kadar gıcık olmazdım. Hem allah aşkına kimseyi tanımıyoruz orada bir ton erkek var ne halt yicez?"
"Çok ön yargılısın."
"Degilim ben ön yargılı sensin ön yargılı."
Otobüs durağına geldiğimizde söylenmeye devam ettim. Durakta iki tane genç bizim yaşlarımızda çocukta vardı.
"Hem sabi ne lan! Öyle okul ismi mi olur?"
"Oluyor demek ki derin!"
"Hayır yani anlamadığım anne ve babalarımız bizi erkek mi sandı da erkek lisesine gönderiyor?"
Durakta bizimle birlikte olan çocuklar bana baktı. Onları boş verdim.
"Ben gitmiyorum erkek lisesine falan."
" Ne demek gitmiyorum? Saçmalama o kadar kıyafet aldık, onlar?"
"Al sen giy sen gideceksin ya."
Diyip eline verdim. Nerede kaldı şu otobüs ya.
"Kızım saçmalama geliyorsun."
İleriden gelen taksiyi görünce ne kadar sevindim anlatamam.
"Ay kurtarıcım." diyip taksiye durması için el salladım. Taksi yanımda durunca defne kolumdan tuttu.
"Sen devam et kardeşim." dediğinde adama baktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yan Komşum
General Fiction"sadece sen vardın ama sen bana bile düşman oldun sırf sana onu hatırlattığım için." Kapak için sadece_bensize teşekkürler...