"En je begrijpt ook dat ik je hiervoor wel een straf moet geven? Ik had alle leerlingen verboden om op de derde verdieping te komen, en toch ga je erheen." Ik zucht en knik weer. "Dat begrijp ik." Perkamentus staat op en loopt naar een raam waar hij even naar buiten kijkt. "Ik denkt dat ik wel een goede straf weet, je zult twee weken lang na de les toverdranken bij professor Sneep het lokaal moeten schoonmaken." Ik sta op. "Wat? Dat ga ik niet doen, dan schrijf ik maar een opstel van duizend woorden, liever dan dat." Hij draait zich om zodat hij me aan kan kijken. "Je krijgt deze straf, geen andere." Ik wil nog protesteren, maar dan bedenk ik dat het de straf misschien alleen maar erger kan maken. "Oke dan... En professor, wat bewaakt die hond eigelijk?" Hij schudt zijn hoofd. "Het spijt me, maar dat kan ik je niet zeggen." Ik denk er even over na. "U weet dat ik het nu toch ga proberen te raden?" Hij glimlacht even. "Dat weet ik inderdaad. En ik zou maar snel naar de grote zaal gaan als ik jou was, anders mis je het ontbijt nog."
Vandaag hebben we helaas toverdranken, want het is maandag. Het is afgelopen om kwart voor één. Helaas voor mij hebben we nu normaal pauze, maar ik moet het lokaal opruimen. Sneep helpt me niet eens, niet dat ik dat verwacht had. Hij had me een gemene blik gegeven en liep toen zo het lokaal uit, waarschijnlijk om zelf pauze te houden. Ik veeg kruiden van de tafels en gemorste toverdranken. Ook veeg ik de vloer schoon. Na ongeveer tien minuutjes komt Pearl binnenlopen. "Ik zag Sneep al weglopen, jammer dan dat ik niet mee mag helpen, ik doe het toch." En samen maken we het hele klaslokaal schoon. Na ongeveer een halfuur zijn we helemaal klaar. We lopen snel naar de grote zaal, gelukkig hebben we nog een halfuurtje om wat te eten. Sneep kijkt me eventjes verrast aan. Waarschijnlijk had hij verwacht dat ik er wel wat langer over zou doen, wat ook zo geweest zou zijn als Pearl niet had meegeholpen. Als Pearl Sneep ziet kijken kijkt ze naar mij. "Hoe kan het dat jullie elkaar niet mogen? De hele klas mag Sneep niet, maar jullie lijken elkaar gewoon echt niet te mogen." Ik haal mijn schouders op. "Ik heb echt geen idee. Ik zou niet zo tegen hem doen als hij eens aardig tegen me was, maar dat is hij niet." Na de pauze hebben we een blokuur koken met magie. Daarna zijn we rond half vier vrij. Ik maak gebruik van die vrije tijd om mijn opstel te kunnen schrijven voor Geschiedenis van de Toverkunst. Het is niet echt mijn lievelingsvak, maar ik ben er wel goed in.
Die avond val ik na het eten als een blok in slaap.
JE LEEST
My Secret (Harry Potter)
FanfictionIk ben Rose Potter. Ik studeer aan Zweinstein. Alles was normaal, totdat Harry Potter bij ons op school komt. Ik begin te twijfelen aan mijn ouders. Zijn ze wel mijn echte ouders? En waarom lijken Harry Potter en ik zoveel op elkaar? Is dit gewoon...