Ash hade senare berättat för mig att Percy hade velat säga något till mig, något som han inte ville dela med de andra, för att sen upptäcka att jag gick igenom något...obehagligt.
Jag hade släppts ganska snabbt ifrån lägrets 'sjukhus' vilket var en lättnad för mig, med tanke på att jag inte gillar att sitta i en obekväm säng och inte göra någonting.
Ash berättade också att Keiron fick också snabbt reda på att jag hade fått en ångestattack och att jag hade fått den strax efter att jag pratat med honom.Hur mycket jag än hatade panik ångest och sånt, kunde jag inte låta bli att gilla att Keiron fick reda på att jag hade fått den bland annat på grund av honom och efter jag och han snackat.
Jag bestämde mig för att gå fram och prata med Percy senare närmare kvällen och få reda på vad han ville säga.
Ju mer jag tänkte på det ju mer nyfiken blev jag och kunde därför inte koncentrera mig på pilen som jag siktade mot en piltavla. Den hamnade på en ynklig tvåa men det spelade inte särskilt stor roll.
Samtidigt som jag ryckte loss pilen från tavlan suckade jag tungt.Jag bestämde mig för att gå till min stuga och lämna kogret och bågen när jag fick en idé väl därinne.
Ur bokhyllan plockade jag fram en grå liten anteckningsbok där omslaget var gjort av tyg och så tog jag fram en vanlig bläckpenna. Jag satte mig vid skrivbordet och började skriva en lista.'Packlista för att lämna lägret'
Skrev jag högst upp på det svagt gula linjerade pappret innan jag började fundera.
' Pilbåge och pilkoger
Jakt knivar och några dolkar
Kläder för olika väder'Jag blev tvungen att fundera lite. Det gällde att packa smart och ta med sig rätt saker eftersom att jag kommer inte orka bära runt på för mycket.
Ganska snabbt hade jag ändå rafsat ner några nödvändiga saker att tag med och om jag kom på något mer var det ju bara att skriva ner det.
För tillfället såg iallafall min lista ut så här:' Packlista för att lämna lägret:
Pilbåge och pilkoger med pilar
Jakt knivar och några dolkar
Kläder för olika väder
En liten och smidig sovsäck som inte tar mycket plats
Något fika och vatten för några dagar
Tändstickor och tändare
Nektar och ambrosia
Några hygienprodukter
Grekiska drachmer och US dollars
Något förband och läkemedels produkt ifall att jag blir skadad'Jag la ifrån mig pennan och studerade listan. Jag tyckte den var bra och som sagt om det var något mer så gick det ju bara att skriva ner (rim).
Med en liten smäll stängde jag anteckningsboken och gömde den under min säng madrass ifall någon skulle komma och snoka.När kvällen hade börjat komma var det dags för middag.
Alla satte sig vid respektive bord, så jag satte mig ensam vid Nyx bord.
Tallrikar, bestick, servetter och bägare dukades fram på bordet av osynliga varelser.
Jag muttrade "Vanilj cola" och så fylldes min bägare upp från ingenstans med läsken. Sedan muttrade jag "Grillad kyckling med pommes och bea sås" och så dök det upp från ingenstans.Jag suckade och skulle just börja äta när jag kom på att man måste offra till gudarna. Irriterat himlade jag med ögonen innan jag reste mig från bordet för att gå och skrapa mer något i den stora lägerelden.
Jag tog upp en pommes frites och kastade ner den i elden utan att bry mig om att det var rätt lite. Jag struntade också med ett be en löjlig bön för jag hade ju inget speciellt att be om heller.
ESTÁS LEYENDO
Maya Scar och Natt Fängelset
FanficMaya Scar har gått på samma internatskola hela sitt liv och väntar fortfarande på att hennes försvunne pappa ska ta henne därifrån. Men istället gör Mayas värsta fiende från skolan det, rektorn, och för henne och hennes första och enda vän Percy lå...