𝙎𝙀𝙆𝙔𝙐𝙉𝙂
"apa pandang-pandang? ada hutang?" jeongguk jengkil mata dia ke arah aku.
aku terkejut bila jeongguk menegur dan menjeling aku, tadi aku khayal usha muka dia sebab tu tak tahu yang dia perasan aku usha dia.
aku terus pusing ke depan tanpa berkata apa-apa, kenapa aku malu ni? asal aku tak lawan balik? aihh pabo sekyung!
"hoi asal tak gaduh? selalunya sekarang memang sijeongguk tu dah bergaduh dengan kau." tegur sohee, ouh lupa lak dari tadi sohee ada kat sini.
"apa??" aku buat tak tahu dan cuba tak balas ayat sohee.
"tak marah ke jeongguk cakap macam tu?? tak nak tarik rambut dia?"
"aaa aku..malas lah! lebih baik aku pergi kantin beli makanan. buang masa je gaduh dengan tenuk tu." aku bangun dari kerusi dan mula melangkah keluar dari kelas.
aku patut pergi ambil angin tenangkan diri.
sohee agak terkejut melihat perangai aku berubah dengan dastik.
"apahal sia dengan pompuan tu elok ke tak? erm maybe kesan sampingan demam? umm what ever lah." sohee duduk di tempatnya.
**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*
apa jadi dengan aku ni? mana sekyung yang kuat marah bergaduh dan kepala angin ni?
haih pabo pabo bapo sekyung! lepas ni kau gaduh je dengan jeongguk ketepikan perasaan kau yang tahpape ni.
okay lepasni layan jeongguk macam sebelum ni pukul tarik rambut flying kick.
aku berjalan tanpa memandang ke depan dan terlanggar seseorang.
"auch!" aku terkejut melihat eunsol dan eunsol juga terkejut melihat aku.
"sorry." aku tunduk dan mulakan langkah tapi eunsol menegur aku.
"sekyung awak okay?" sapa eunsol.
aku menoleh ke arahnya "erm okay." aku terus berjalan, apasal lah aku terserempak dengan dia. haih spoil mood betul, dah la lawa hm.
"eunsol!"
suara ni...jap bukan kan? aku berhenti melangkah dan mengenal pasti suara itu.
"eh awak, ada apa ni?"
"erm awak free tak malam ni kalau ya saya nak ajak awak makan."
macam familiar erm abaikan, bukan dia.
"eh? hahaha ajak makan? maaflah saya ada tusyen malam ni."
"yekew? okayy takpe."
"maaf ya jeongguk."
jeongguk? aku terus menoleh ke arah eunsol dan aku nampak jeongguk juga.
aku terpandang mata jeongguk sebaik sahaja aku menoleh ke belakang.
kenapa aku rasa hati aku berkecai ni? aku tengah jeles ke? kenapa aku rasa nak nangis ni.
jeongguk suka eunsol.
jeongguk...
suka eunsol.
park eunsol, gadis cantik serta ayu digilai semua pelajar lelaki manakala aku...
aku memandang baju uniform yang aku pakai sekarang, tali leher tak betul, pakai skirt dengan seluar sukan dan rambut bersanggul cam kuih mochi atas kepala.
totally aku memang tak attractive langsung.
air mata aku menitis sambil memandang tepat mata jeongguk.
aku memang bodoh sebab ada perasaan dekat kau, jeon jeongguk.
YOU ARE READING
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」
Fanfiction❝terbagi musuh makan biskut pengasih?❞ re-written 2020. 𝙉𝙊 𝘾𝙊𝙋𝙔𝘾𝘼𝙏 𝙋𝙇𝙀𝘼𝙎𝙀