Hörde vad poliserna sa idag på nyheterna, är de sant?😞
ja. De är sant.Va?? Vad har poliserna sagt?
De ska ge upp sökandet efter Rebecca, de kan inte hitta något bevis. Så då har de inget att följa efter.Skämtar du eller???!!!!
Tyvärr inteVi kommer iallafall inte sluta leta efter bevis.
Tack de betyder så mycket.-
Klockan börjar närma sig halv nio, vi har varit ute i flera dagar. Inte duschat på flera dagar. Samma kläder sen i lördags. Inte ätit särskilt mycket. Letat, vi har letat efter henne. Men jag vet att hon skulle göra de om jag försvann. Jag kan inte bara sitta still och se min bästa vän bryta ihop gång på gång för att hon är borta. Rebecca, min bästa väns fru. Rebecca, en av mina närmsta vänner.
Vi alla har precis träffats igen, efter att vi delade upp oss. Vi kände att vi söker igenom större områden om vi delar upp oss i två grupper. Jag, Omar och Lovisa. Sen Felix och Saga. Om situationen inte var så allvarlig, hade jag trott att Felix och Saga skulle dra hem till någon och mysa lite. Men nu. Jag vet att de letade.
Vi träffades utanför en liten butik, jag kunde se på deras blickar att de inte hade hittat något.
"Vi kanske borde ta en paus. Vi har letat överallt, om hon inte har varit på något av de ställena vi letat på, kommer hon inte vara de heller." Jag ser Omars ilskna blick som fastnar på Felix. Men jag vet att han skulle bli upprörd så jag tvingar mig själv att säga något. Snabbt.
"Vi letar lite till. Okej?" Felix nickar och jag tar tag i Omars axel. "Vi kommer hitta henne." Viskar jag till honom, men bara så att han hör. 'Vi kommer hitta henne' samma mening som jag sagt till Omar flera gånger.Jag måste erkänna, jag har börjat tvivla på om de verkligen är sant.
Plötsligt plingar de till i Omars mobil och han tar frustrerat upp den. De är säkert bara något av halebops super erbjudanden. Vad vet jag. Omars blick fastnar i telefonen och jag fattar att de är något. "Omar?" Frågar Lovisa. De återgår ännu några sekunder av tystnad.
"Jag fick precis ett sms." Sen blir de tyst i någon sekund igen. "Ett sms från Rebecca."
-
Kort extra kapitel från Oscars Ask & Perspektiv ;). Hoppas ni tyckte om de. Fick Omar precis ett sms från Rebecca:O Vad händer i nästa kapitel...
DU LIEST GERADE
Ask.Fm ~O.R~ You and I
Fanfiction*Ligger du och Omar ofta?* - Ja *Hoppas du dör, du är sämst på youtube.* - Okej anonym, ska skriva upp det. *Älskar dig och att du är dig själv. Hoppas jag någon gång får träffa dig!* - Tack finaste du ;*