PART 11

306 26 49
                                    

#firstloveisthedeepest

Part 11

🎶I pretend that I'm glad you went away...These four walls closing more every day...And I'm dying inside...And nobody knows it but me...Like a clown I put on a show...The pain is real even if nobody knows...And I'm crying inside...And nobody knows it but me..🎶 - Nobody Knows, TRP

GWEN A. CALEIGH

Today kami balik Keningau sdh. Yesterday Sunday kan, after balik dari Church sambung lg makan2 dan ada juga minum2, like my uncle2 said "selagi belum tawar" 😂...

Sekali lah gotong royong semua kasi bersih dan kemas apa yg patut. Sia sama cousins sia sana sulap belakang rumah my grandparents tulung cuci segala piring mangkuk dan gelas. Tidak juga rasa bah sbb kami ramai2 kan, becerita lah kami, menyanyi2 lagi. Durang my mom biasalah sana depan rumah sama group para ibu dan aunty2. Durang pun semua nampak happy ketawa2 ni.

Masa sia cuci piring sia nampak Jason, Calvin and few of my cousins yg lelaki susun2 tu kerusi plastik. Ishk, malu pula sia bila ingat cakap c mummy dan cakap c Jason tu. Bikin awkward jak. But I chose to ignore. Temporary jak bah tu, terngam tu mood keramaian. Nanti bila semua balik pg normal, confirm my mom will be back to her usual garang and controlling self lagitu, tingu saja 😑😑😑...

After kasi masuk semua barang2 di kereta, we said our goodbyes, ishk lama lg jumpa ni. Christmas ni belum taw lagi kami pulang. Mum said this year Christmas tempat sdad so ertinya d Keningau jak laini kan.

Sia peluk2 with my cousins. Kami janji akan bercall nanti. Miley and her family together with Jason akan balik KK juga later that day, Jossie and family balik Tenom and Dolly and family balik Ranau. Aduiii, berjauh2 bah kami semua kesian.

Sia nampak Jason pg salam my mum and sdad. Tidak taw apa my mum cakap sama dia tu sambil peluk lg c Jason, my sdad pun did the same. Yaiii, is there something going on yg I should know? 😞😞😞

Sia bediri dekat kereta masa tu. Trus c Jason jalan pg tempat sia.

"Bah sana dulu Gwen. Jaga diri ko baik2 aaa. Klu ada apa2 masalah kah, need anyone to talk to, cari jak sia aaa, ini number my house. You are fabulous, don't let anyone makes you think you are lesser thn that" - Jason, sambil dia hand out a piece of paper.

"Thanks" jak sia bilang. Kami bersalaman dan sia masuk pg kereta.

Berbabai-babai lah kami sampai semua orang hilang dari pandangan. Hurmmm...pulang pg rumah, balik lg sia rasa miserable ni. Teda lg kawan mo berhappy2 dan meluah perasaan. I'm so gonna miss my cousins. Now more than ever.

Eric...mcmana sudah dia aaa....I must talk to him. I need some explanation. Sia tidak rasa Eric begitu heartless sampai sanggup two twiming me bah kan? 😟.. Tp their image sana TVRC susah sia mo lupa. Kenapalah sia kecut perut masa tu, kenapa sia tdk pg face saja durang. At least klu betul Eric curang, biar settle masa tu, once and for all. Tingu sampai skrng sia masih rasa miserable ni.

Tetidur sia dalam perjalanan, bukan jauh pun Keningau-Tambunan tp mungkin masih ada sisa penat kan after tu wedding reception dan gotong royong kemarin.

"Gwen wake up, kita sampai sudah" - Mom

Sia bangun menggeliat dan keluar dari kereta malas2 ni. Sia pg ambil my luggage tarik masuk dalam rumah. Sdad bilang yg lain biar dia angkat.

Masuk jak bilik trus sia menghempas diri pg katil...uuuu, I miss my bed...sia miss my bantal busuk, mana bulih sia bawa balik kg sbb share bilik with my cousins, hilang nanti macho sia klu kedapatan ada bantal busuk 😂😂😂

First Love Is The Deepest by GwenWhere stories live. Discover now