Ik trek langzaam weg uit de knuffel maar houd zijn ellebogen nog even vast. "Ik ben echt ontzettend blij voor je, het had wat anders kunnen lopen maar alsnog, ik ben echt blij voor je." Zeg ik met een grijns die ik niet van mijn gezicht af kan halen, mijn mondhoeken sprongen gewoon omhoog. Ik laat daarna ook zijn ellebogen weer los. "Romy, ik weet dat dit raar gaat klinken, maar jij verdient ook echt veel beter dan mij." Het voelt alsof we langzaam een band beginnen te krijgen. Als in een beste vrienden band. Het is toch maar raar, beste vrienden worden met diegene waar je paar maanden geleden nog hopeloos verliefd op was. Ineens hoor ik de deur open gaan en zie ik Jake aankomen lopen. Hij glimlacht zwakjes naar mij, "ik heb de tafel al afgeruimd dus je hoeft niet meer te helpen." En met die woorden loopt hij de trap op. "Jake," hij draait zich weer om. "Dankje," zeg ik, welgemeend. Ik kan niet boos op hem blijven, ik weet dat wij twee nooit samen kunnen zijn. Ik ben echt een dramatische tiener. Jake draait zich weer om, loopt verder de trap op en verdwijnt daarna richting zijn kamer. "Dus..." Zegt Kai dan awkward terwijl hij zijn handen in zijn broekzakken heeft en een beetje heen en weer rolt van teen tot hak. "Wil je wat drinken? We hebben nog wat cola staan," ik loop de keuken weer terug in, "ik kan ook koffie voor je maken?" Hij volgt me en gaat aan het keuken eiland zitten. Ik hoor mijn vader en Ilse praten in de woonkamer. "Is het raar als ik zeg dat koffie mij wel een goed idee lijkt? Ik heb toch ook nog een reputatie om hoog te houden," zegt hij sarcastisch als een eerste klas klootzak en begint te lachen. "Koffie is goed voor elk en ik zou het koffiebezoek niemand vertellen," ik pak twee mokken en vul de melk bij in het koffiezetapparaat. "Nou meneer, hoe drinkt u uw koffie?" Hij gaat er bij zitten alsof hij heel diep aan het na denken is. "Doe maar een latte macchiato met twee schepjes suiker." Zegt hij dan serieus. "Ay ay kapitein," en ik zet de mok onder het apparaat en druk op de latte macchiato. Ik hoor Kai met zijn telefoon tikken op het kookeiland. Ik vraag me af waarom mijn vader nog niet is binnengekomen, hij had nooit echt met Kai gepraat. Ilse had hem misschien ook maar één keer gezien. Wat erg dat ik hem nooit heb voorgesteld en nu staat hij random voor mijn huis. Kai haalt me al snel uit mijn gedachten. "Romy? Romy, hallo?" Ik draai me om en zie Kai me vragend aankijken. "Sorry, wat zei je?" Ik glimlach naar hem. "Ik vroeg of je al een idee hebt over wat je gaat doen voor je verjaardag?" Ik kijk hem spottend. "Alsof ik niet eens na denk over mijn zestiende verjaardag!" Wat een complete leugen is, ik heb er sinds de nacht van dat ik naar Fleur ging niet meer over nagedacht, ik weet wel dat ik al bijna jarig ben. "Dus, wat ga je doen? Groot feest houden? Een echte sweet sixteen party?" Zegt hij met een overdreven Amerikaans accent. "Ik wil wel een feest geven, maar ik weet nou niet of het zo groot word als de feesten van jouw, Justin en jullie hele vrienden groep." Hij kijkt me met een grijns aan alsof hij al iets aan het plannen is of iets van plan is. "Alsjeblieft zeg me niet dat jij een feest voor mij gaat regelen," zeg ik zuchtend, dat is het laatste wat ik wil een groot feest. "Je bent wel mijn vriendin, hè?" Ik rol met mijn ogen, "Ja, dan stop ik met deze act," zeg ik, wat zachter zodat niemand ons hoort. "Ah, kom op Romy. Mijn moeder is twee weken weg op zakenreis in Hong Kong," zegt hij, en ik weet dat hij serieus is. "Hoe vertrouwt ze een zoon zoals jouw?" Ik frons met mijn wenkbrauwen. "Je hebt mijn moeder nog nooit ontmoet, ze is echt het liefste mens op de wereld. Als ze terug komt van vakantie stel ik jouw wel aan haar voor." Zegt hij trots met een glimlach. "Hmm, oké oké, een klein feest met alleen de vrienden groep." Hij kijkt me met een opgetrokken wenkbrauw op. "Is dat wat je echt wilt?" Ik draai me weer om, haal Kai's latte eronder uit en zet daarna een mok onder het apparaat. Vervolgens druk ik het knopje van de cappuccino in. "Hmm, oké regel alles maar, ik vraag mijn ouders wel." Ik gooi twee schepjes suiker in Kai's mok en ééntje in die van mij. Ik draai me weer om met de twee mokken. "Zo hier heb je je latte macchiato meneer, de lepeltjes liggen rechts van je in het glas." Ik glimlach naar hem. "Dus wil je het feest dit weekend geven?" Vraag ik dan aan hem. Hij knikt "waarom niet?" Hij pakt twee lepeltjes uit het glas en stopt er eentje in mijn mok. "Dankuwel," zeg ik dan en begint te roeren in mijn koffie. Ik vraag me af of mijn feest echt een leuk feest word.
JE LEEST
Verliefd op mijn stiefbroer
RomansaLiefde is slechts maar een woord met zes letters, totdat je iemand ontmoet die het een betekenis geeft. Maar één klein probleem, Hij is mijn stiefbroer. En ik viel voor hem, letterlijk en figuurlijk. Romy de Jong verhuist samen met haar vad...