Jin pov
Aku terjaga dari tidur apabila terasa sesuatu di mata aku. Aku alihkan rambut yang terkena bebola mata aku. Terasa berat di perut aku.
Aku lihat Hani terlena berbantalkan perut aku. Aku tersenyum nipis. Aku alihkan kepala dia di atas bantal. Aku selimutkan tubuhnya yang sedikit terdedah.
Dah jadi mak orang pun masih tidur lasak.
Aku kutip bathrobe yang bertaburan di lantai lalu masuk ke dalam bilik air.
[Skip]
Aku mencelikkan mata beberapa kali. Aku menarik selimut menutup bahu dan leher aku yang terdedah. Sejuk.
Aku lihat Jin sedang mengibas tshirt nya. Sah. Tak kering. Aku capai bathrobe yang tergantung di kerusi dan memakainya.
"Tak kering?" soalku
"Lembab sikit" balasnya lalu menyarungkan tshirt ke tubuhnya.
"Dah, awak pergi mandi. Kata semalam nak nak balik awal?" ujarnya sambil mengelap rambutnya menggunakan tuala.
[Skip]
Aku gosok rambut aku yang basah dengan tuala. Aku lihat Jin duduk membelakangi aku. Dan sekarang baru aku perasan yang bahu Jin ni lebar.
Hey baju mana baju.
"Awak? Awak buat apa tu?" soalku sambil mendekatinya.
"Tengah iron baju" jawabnya lalu menutup suis. Dia menyarungkan bajunya semula. Nampak macam Agak kering.
Dia bangun lalu berjalan menuju ke kerusi. Diambilnya baju yang tergantung di kerusi lalu memberikan kepada aku.
"Nah, tak kering sangat, tapi bolehlah" ujarnya. Aku ambil tshirt tersebut serta seluar yang aku gantung semalam. Lalu masuk ke dalam bilik air.
[Skip]
Sampai sahaj di rumah omma mertua aku, aku terus keluar dari kereta dan meluru masuk ke dalam rumah.
Aku lihat Hanseok tertidur lena di atas dada Tae sementara Tae berbaring sambil menonton televisyen.
Aku jeling screen televisyen itu
Pak Atan ada kucing, nama dia bingo.
B.i.n.g.o B.i.n.g.o B.i.n.g.o nama saya bingo meow meow."Kau tengok cerita ni?" ujar aku sambil ketawa kecil.
"Mana ada! Budak kecil ni yang nak tengok. Tadi aku tengok movie. Tapi budak ni nangis je. Aku buka lah chanel ni. Mungkin sebab ada scene raba raba kot" selorohnya.
"Kau! Rosak anak aku nanti" balas aku lalu ambil Hanseok dari atas badan Tae. Wajahnya yang masih tertidur lena aku pandang. Pipi gebunya aku cium sekilas.
Tubuhnya tergerak sedikit. Matanya membulat. Mungkin sebab perlakuan aku kot.
"Maa.." tangan mungilnya menarik narik baju aku.
Asal nampak aku je mesti tarik baju aku an?
Aku mendaki anak tangga lalu masuk ke dalam bilik. Aku letak Hanseok di lantai dan menukar baju.
Nak letak budak kecil ni atas katil memang tak lah.
[Skip]
Aku tepuk belakang badan Hanseok perlahan sehingga dia sendawa.
Dia mengeliat minta dilepaskan. Biasalah, dah kenyang an? Aku letakkan dia di lantai dan dia merangkak menuju ke pintu bilik yang tertutup.
Tiba tiba pintu bilik diketuk beberapa kali. Pintu dibuka perlahan lahan dari luar. Aku lihat Hanseok duduk apabila pintu dibuka.
"Paa.."
Jin membongkokkan badan lalu mengambil Hanseok yang terduduk di lantai. Pipinya dicium beberapa kali.
Dia mendekati aku yang duduk bersila di atas katil. Kepalanya direbahkan di atas paha aku sementara dia menepuk nepuk punggung Hanseok yang dilapisi pampers.
Bantal ada taknak guna. Paha aku juga jadi mangsa.
Tak lama kemudian keadaan menjadi sunyi sepi. Aku toleh melihat dua beranak ni. Jin sudahpun terlena begitu juga dengan Hanseok.
Anak dengan bapak sama je.
Aku ambil bantal dan alihkan kepalanya dari paha aku ke bantal. Aku usap rambut dia perlahan lalu keluar dari bilik.
Tbc
Promote : K-idol by mochijungchim
[Aku promote sebab Jimin ada kat situ (๑ ิټ ิ)]Kita jumpa lagi pada 20 comment.
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...