Förra kapitlet
Jace kommer fram och kramar mig och jag hör från skogen ett dovt morrande och ser en svart varg, innan han försvinner. Jag fattar inte vad som hände, men känner på mig att detta inte var sista gången vi ses.
---------*Pip Pip Pip*
Jag suckar och vänder mig i sängen men hinner inte så långt innan nån knackar på dörren.
- ja kom in. Ropar jag halv sovande och hör nån komma in.
- Alexia du får vakna din väckarklocka har låtit i 3h nu och du har jobb och göra. Hör jag en halv sur Nathan säga. Nathan är min gama ( tredje komando tar över om varken betan eller alphan kan )
- ja ja jag ska. Jag reser på mig och går mot min WIC och tar ett par vanliga jeans och ett vanligt vitt Linné. Jag går tillbaka till mitt rum och ser att Nathan lämnat så jag fixar min säng innan jag går ner till dom andra som sitter samlade runt matbordet då vi alltid äter tillsammans och varierar vem som lagar. ( alla krigare kan laga mat och vi har en ganska stor matsal men inte riktigt alla äter nu). Jag hann precis till frukosten tack vare Nathan.
- Godmorgon alpha. Dom bugar halvt i respekt.
- Godmorgon alla. Dom kollar upp och jag går och sätter mig bredvid Nathan och Jace. Vi alla tar för oss och äta av det ljuvliga frukosten. Bacon, ägg och franska plättar och såklart macka med tillbehör. Vi skrattade och pratade under hela frukosten och hade trevligt och alla var glada. När alla var klara tackade vi för maten till David, hans mate och några andra från en svensk flock innan vi gick och la våran disk i diskmaskinerna. Vi har väldigt många men eftersom många är och tränar eller liknande är det bara några då och då som äter med mig, Jace och Nathan men vi varierar våra tider att äta. Vi känner att det är viktigt att flocken känner att dom kan prata med oss. I stället för att fortsätta prata med mig själv så borde jag göra nått vettigt. Jag skrattar och rör mig mot kontoret och papper arbetet igen Yey! ( notera sarkasm ) Jag kommer in i mitt kontor och ser ett flygande brev. Vafan?
Jag går fram till mitt bord och tar fram det men öppnar det inte och mindlinkar Jace. Vem vet kan vara en fälla. Jace kommer in och kollar frågande på mig och jag mindlinkar svaret då jag är orolig över denna typ av brev. Jag ger Jace brevet och går och gömmer mig i ett skåp så om det/den/de som skickar det kan se så hittar dom inte mig.
* Jace Perspektiv * ( så vet ni vad brevet innehåller)
Det var ett eldbrev som skickats med info att glorious dream flockens beta vill ha det som är alphans till deras flock. Hah kan dom glömma Alexia hade aldrig gått med på det, vad det nu än är dom vill hitta?
- det är ingen fara du kan komma ut. Jag ser Alexia komma ut och ler mot min "lillasyster" Hon har alltid varit som min lilla syster. Men man ska inte luras över hennes utseende Det har alla i denna flocken märkt, hon kan lura dig i minsta lilla.
- vad stod det? Frågar hon.
- glorious dream flocken vill ha nått som är deras. Säger jag och ser att hon stelnar till.
- vad är det? Frågar jag.
- nej nej nej!
* Alexias perspektiv *
Nej nej nej! Det får inte vara han! Jag går runt i cirklar.
Vad ska jag göra!
- Men sluta gå runt och ta dig samman då! Muttrar Diana min demon djurs sida.
- men det kan jag inte tänk om det är Mig dom vill ha det kan dom inte få! Jag behövs här och inget mer med det! Halv skriker jag till dom.
- men Alexia lugna ner dig. Säger Kia.
- wow Kia det hjälpte ju verkligen. Muttrar dom andra. Sen blev det ett bråk och jag orkar inte delta. Fan fan fan vad ska jag göra nu!
Jag gick runt och stannade tillslut och ser att jace är helt förvirrad.
- du vet vargen som följde efter mig? Sa jag och han tänker innan han fattar och kollar chockat mot mig.
- Ohh herre Gud! Vad har du gjort nu Alex! Ropar han mot mig.
- Jag har inte gjort någon han gick på mig i skogen!
- men är det alphan lär det bli ett jävla problem!-----------------------------------
Kort kapitel men nu börjar det hända saker. Sorry för dålig uppdatering mår inte bra irl.
YOU ARE READING
The mystik behind the eyes ( Paus)
ParanormalAlexia en vanlig kvinnlig varulv med blont hår och blåa ögon och fina former, synen kan förbluffa vilken manlig varulv som helst. Men är hon bara en vanlig varulv eller är något konstigt bakom där ögonen inte kan se, Mer än att hon är alpha över den...