- Jag tror du behöver en ny sa killen och skrattade lite. Vänta, jag kände igen den där rösten.
Jag kollade upp på han, jag spärrade upp ögonen och kunde inte fatta att det var han som stod
framför mig..... Justin.
Jag var helt säker på att det var Justin. Han hade samma gyllenbruna ögon och samma bruna
mjuka hår bara att nu var det kortare än var det var när han var 11 år.
-Hallå? Sa Justin och viftade sin ena hand framför mitt ansikte. Just då kom jag på att jag hade
stått och stirrat på han. Jag kände hur jag blev röd om kinderna. Justin bara skrattade.
Kände han igen mig eller hade han glömt bort mig? Jag blev helt plötsligt jätte ledsen.
Min Bästavän som var som en bror för mig hade glömt bort mig.
Jag kollade ned i golvet sedan vände jag mig om och började små springa ut från cafeterian med tårar i ögonen.
Justins perspektiv*
Jag skulle precis gå för att hämta en servett när en brun hårig tjej sprang in i mig. Hon föll på
golvet med hennes smoothie över henne. Jag hjälpte henne upp medan jag sa förlåt. Hon sa att det
var hennes fel men det var ju ändå jag som stod i vägen. Hon tog upp sin mobil och prövad skaka
bort smoothien som var på den då sa jag:
-Jag tror du behöver en ny. Hon kollade på mig och spärrade upp ögonen. Hon stod helt stilla utan
att blinka och bara kolla på mig.
Till slut så viftade jag med handen för att hon skulle komma till baka till jorden. Helt plötsligt fick
hon en ledsen blick och sedan så vände hon sig om och började springa ut från cafeterian. Sa jag något fel?
-Du, vem var det? Frågade Chaz mig
-Jag vet inte men jag tror att jag gjorde hon ledsen. Svarade jag.
-Hon var iallafall jävligt snygg. Sa Chaz och gav mig ett peddo smile
-Lägg av sa jag och slog till han lekfullt på armen. Han började bara skratta och gick och satte sig igen.
Tess perspektiv*
Jag sprang upp till mitt rum och la mig på sängen och grät. Anita var på en lektion så jag var ensam.
Jag gick in till badrummet för att tvätta bort all smoothie som jag hade i mitt hår.
När jag kom ut ur duschen så satte jag på mig ett på vita jeans och en marinblå huvtröja från Chanel.
Sedan gick jag till min lektion.
Lektionen hade redan börjat och jag var 20 minuter sen. Jag kom in salen där föreläsningen var.
Det var super mörkt i salen för att läraren hade en "Power Point".
Jag smög sakta in i salen och satte mig på en ledig stol. När föreläsningen var slut så tändes alla lampor.
Jag började samla ihop mina böker och satt dom i väskan när någon sa "hej" till mig.
Jag vände mig om och såg Justin. Åh nej tänkte jag.
-Hej. svarade jag lite tyst.
-Jag undrar bara varför du sprang iväg från cafeterian idag. Han hade fortfarande inte märkt att det var jag.
-Jag skulle duscha sa jag lite nervöst och sedan reste jag mig och började gå ut från salen. Då
kände jag hur någon tog tag i min handled. Det var Justin.
-Men varför blev du så ledsen? Frågade han med en undrande blick.
-Det är inget. sa jag och fortsatte gå. Men Justin sprang upp bredvid mig.
-Jag kan köpa en ny mobil efter som att det var jag som förstörde den. Sa Justin. Jag stannade till.
-Nej! Det var jag som gick in i dig så du har ingenting med det och göra. Sa jag
-Men vad är det då? Varför går du bara ifrån mig hela tiden? Frågade han med en ledsam min.
-----------------------------------------------------------------------------------
NOTE: Jag är ledsen för att det är lite korta kapitel. Jag ska pröva att göra längre nästa gång. :)
hoppas ni gillar storyn :))
YOU ARE READING
Jag saknar dig Justin
FanfictionTess är är en 17 årig tjej från Canada. När Tess var 11 år flyttade hon från Stratford till New York. Hon flyttade inte bara från Standfort utan också från sin bästa vän Justin. Kommer Tess och Justin glömma varandra? Och kommer dom någonsin se vara...