Een brief aan jou. (OS)

39 3 2
                                    

Lieve Christina, 

Mijn handen trillen terwijl ik deze brief aan je schrijf, maar ik moet iets aan je kwijt. Iets wat ik niet over mijn lippen kan krijgen, maar enkel kan vertellen door je deze brief te schrijven. Ik hoop dat je deze brief nooit zal hoeven lezen, want dat zou betekenen dat alles goed is gekomen. Dat ik niet meer ziek ben, dat we samen oud en gelukkig kunnen worden. Ik heb Caleb gevraagd om je deze brief te geven als ik er niet meer ben, en ik hoop dat hij zich aan zijn woord heeft gehouden. 

Vanaf het eerste moment dat ik je zag, de eerste keer dat ik met je sprak en de eerste keer dat we kusten, wist ik dat wij voorbestemd waren. Ik kan je niet precies uitleggen wat ik voelde, maar het was daar. Als een kleine lichtbundel in een wereld vol zwart en schaduw. Ik geloofde nooit in liefde op het eerste gezicht, maar jij bewees me dat ik het verkeerd had. Het bestaat wel. En hoe! Hoewel ik niet oud heb mogen worden, waren de jaren dat ik mijn leven met jou heb mogen delen de beste jaren van mijn leven. Toen ik je beloofde je altijd trouw te blijven op de mooiste dag van mijn leven, beloofde ik je ook om altijd eerlijk tegen je te zijn. In voor en in tegenspoed, ik beloofde altijd aan je zijde te staan. Het feit dat ik er niet meer ben, zal dat nooit in de weg komen te staan. 

     Of er zoiets bestaat als een leven na de dood, ik weet het niet. Als het bestaat zal ik beloven je een seintje te geven, haha. Wel weet ik, dat ik nooit volledig weg zal zijn. Elke keer als je aan me denkt, als je me mist, als je tegen me praat - zal ik bij je zijn. In je hart, in je gedachten, nooit zal ik je alleen laten. In deze moeilijke tijden heb jij altijd voor me klaar gestaan en nu jij door een moeilijke periode gaat is het mijn beurt. Ik zal over je waken, niks zal je gebeuren. Je gaat gewoon terug naar school en haalt je diploma zoals je altijd al gedroomd had. Ik ben zo ongelooflijk trots op je, Chris. Jij bent altijd al de stabiele factor in mijn leven geweest en ik weet dat jij diezelfde stabiliteit weer terug zal vinden. Het zal even duren, maar ik weet zeker dat het je lukt. 

We spreken af. Ik weet niet waar, maar ik zal op je wachten. Ik zal op je wachten tot we een tweede kans hebben om samen te zijn. Tot die tijd daar is, wil ik dat je je leven leidt alsof je mij nooit hebt gekend. Je hoeft me niet te vergeten, je hoeft ons leven samen niet te vergeten, maar ik wil dat je verder gaat zoals je leven was voordat we elkaar hadden ontmoet. Ik zal het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ik jou eenzaam, in een zwart gat achter zou moeten laten. Financieel hadden we het niet breed, maar in de maanden dat we het wel goed hadden heb ik geld achter gehouden. Ik weet dat dit niet eerlijk van me was, maar het was voor een goed doel. Ik heb het in een envelop gestopt en heb het verstopt op een plek waar enkel jij het zou kunnen vinden. De plek waar mijn trouwring ligt, omdat ik die in het ziekenhuis niet langer om mocht hebben. Het is voldoende geld om je ouders te kunnen bezoeken. Ik weet dat je ze mist, zeker nu. Ga naar ze toe. Ik wilde samen met je gaan, maar nu ik er niet meer ben kan je een van je vrienden meenemen. Het zal je vast goed doen. 

Elke dag dat je een jaar ouder wordt, zal ik bij je zijn. In dezelfde kluis waar je de envelop vind, vind je een stapel gekleurde enveloppen aan elkaar gebonden met een elastiek. Op iedere envelop staat een ballon met jouw leeftijd erop. Het zijn kaarten van mij aan jou. Verjaardagskaarten. Het is de bedoeling dat je er elk jaar op je verjaardag ééntje open maakt. Zo zal ik, zelfs op jouw speciale dag, nog een klein beetje bij je zijn. Ik hoop dat je hierdoor toch naar je verjaardag uit durft te kijken want ik weet hoe gek je bent op verjaardagen. Ik ben er niet meer om je in de watten te leggen, maar ik ben je heus niet vergeten, hoor! Weet alsjeblieft dat ik zielsveel van je houdt. Ik zal je missen. Ik kijk nu naar mijn tranen die op deze brief neer vallen. Het zijn geen tranen van verdriet, maar van blijdschap. Hoewel ik je heel erg zal missen, heb jij mijn leven betekenis gegeven. Dat ik nooit meer zonder jou aan mijn zijde zal hoeven leven, maakt me gelukkig. Het spijt me dat ik niet hetzelfde kan doen voor jou. 

Ik hou van je met heel mijn hart, ook nadat de dood ons zal scheiden. 

Liefs, 

je Nath

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 07, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Een brief aan jou. (OS)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu