Wattpad'de fanfiction okurken çoğunluğun bildiği klişe bir durum vardır. Seme ve Uke'nin kim olacağı durumu. Seme, genel olarak (dominant/top/aktif/üstte olan) biraz daha yapılı bir vücuda sahip baskın karakterli ve hislerini belli etmeyen, soğuk davranan kişi olarak kalıplaşmıştır. Uke ise (sub/bottom/pasif/alttaki) biraz daha feminen, narin, kızsı özellikler gösterip duygularını kolayca dışa vuran (kıskanan, şirretlik yapan, utanıp kolayca kızaran) kişi olarak kalıplaşmıştır.
Hatta bazı hikayeler başlarken tanıtımlarında açık açık
Seme: X
Uke: Y
Yazıyor ve benim sinirlerim bozuluyor da bozuluyor.
Ayrıca edebi bir yazı filan yazacak değilim ama arkadaşım sayesinde (kendisine B. diyebiliriz sanırım) size hepimizin doğru sandığı yanlışları anlatmak için ayrı bir hikaye açmak istedim.
Öncelikle, B ve ben sekizinci sınıfın en başından beri arkadaşız ki bu 13 yaşında olduğumuz anlamına geliyor. Cinsellik konusunda kendini yeni yeni keşfettiği ve öğrendiği zamanlarda en ufak bilgileri bile hemen arayıp bana anlatan biriydi o zamanlar. Büyüdükçe benim bazı sadece erkek erkeğe olan ilişkilerde yaşanabilecek durumları çok detaylı bilmekten rahatsız olabileceğimi düşünerek biraz daha yüzeysel anlatmaya başladı.
Bana ilk başta biseksüel olduğunu söylemişti, çünkü çıktığı bir kız vardı (beni de hiiç sevmezdi o kız bunu niye belirttiğimi bilmiyorum yıllarca içimde kalmış sanırım) ve sadece göz ucuyla bakıp hoş bulduğu birkaç kişiden konuşuyorduk.
O zamanları düşündüğümde cidden cinselliği fiziksel boyuttan ileri görmeyen şapşal çocuklar olduğumuzu fark ediyorum (şuan on sekiz yaşındayım ve sanırım yirmilerimin ortasına gelince de şimdiki halim için yine aynı şeyi söyleyeceğim ama her neyse)
İşte tam da bu sebepten, bana eşcinsel olduğunu ilk söylediğinde açık açık "Peki altta mısın, yoksa üstte mi?" diye soruvermiştim ve o da "Elbette ben üstteyim (havaya bakar mısınız)" demişti.
Zaman ilerledikçe ve farklı ilişkileri oldukça, bazı şeyleri yaşadıkça aslında bunun ne kadar saçma bir şey olduğunu birlikte gördük. (Birlikte derken sahiden birlikte, yani çocuk duştayken beni arayıp "Biz seviştik ama detayları akşama anlatacağım" diyen bir şahsiyetten bahsediyorum burada)
Ama tekrar söylüyorum, zaman ilerledikçe "Biz neler konuşmuşuz yahu" der olduk.
Üniversite tercihlerini yaptıktan sonra başka şehirlere düşme ihtimalimize karşı bu yazı mümkün olduğunca birlikte geçirme kararı aldık ve bu buluşmalarımızdan birinde boyxboy fici yazdığımı söylediğimde "Aldın tabii alt yapıyı benden ehehehe" dediğinde sanırım hala ergenliği atlatamadığımızı da görmüş oldum.
Biraz daha soru sordum ve sonra iş, benim buraya yazabilmem için "Gay nedir, nasıl gay olunur?" temalı bir röportaja dönüştü. Ben de benim gibi boyxboy fici yazan herkesle (ya da sadece eşcinselliği merak eden, önyargısı olan ve bir şans vermek isteyen, kim altta kim üstte gibi elem verici sorular soran, eşcinsel erkeklerin feminen hareketler sergilediğini sanan) paylaşmak istedik.
Ben de bunu size düzgün açıklayabilmek için cevapları bizzat onun ağzından yazmaya karar verdim.
Öncelikle B kimdir?
B, ya da soyadıyla birleştirirsek B. E, kumral, bronz tenli, biraz büyük bir kalçası olduğundan yakınan ama bana göre fındık gibi poposu olan (bkz: kargaya yavrusu kartal görünür), insanların zannettiğinin aksine gece gündüz gay barlarda kırmızı tanga falan giyip striptiz yapan erkekleri izlemeyen, lise zamanlarında köşe bucak saklayıp ailesi bulup onu psikoloğa götürdüğünde ortadan kaldırmak zorunda olduğumuz özel seçim bir gay pornosu arşivi olan minnoşlar minnoşu, her telefonu kapatırken "Seni seviyorum bebeğim." Diyen birisidir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ophelia Juliet'e Aşık
RandomEşcinsel arkadaşımla wattpad hikayelerindeki seme, uke ayrımının yanlışlığını göstermek için başlanan ve eşcinsellik hakkında GERÇEK bilgiler ve detaylı açıklamalar içeren, röportajımsı şey. (homofobikler hazır mantı haşladığımız tencereye düşsün...