Bunyi azan subuh menyedarkan Ammar dari tidurnya.Jam menujukkan pukul 5:30 pagi.Ammar bingkas bangun menuju ke kamar mandinya.
Usai mandi,Ammar segera menunaikan kewajipan sebagai seorang muslim.
"Ya allah kau ampunkanlah dosaku.Sesungguhnya aku ini hambamu yang hina ya allah.Kurniakan aku jodoh yang solehah ya allah,amin ya robbal alamin"
Jam 7:00 pagi
"Morning ummi"ucap Ammar kepada umminya iaitu Datin Aini.
"Morning sayang,awal anak ummi bangun harini"kat Datin Aini.
"Bukan along hari-hari bangun awal ke ummi?"kata Ammar sekadar bergurau.
"Ummi gurau ajelah"balas Datin Aini sambil tersenyum.
Dia faham benar dengan perangai anaknya yang sulung itu.Sejak mengambil alih syarikat milik suaminya,Datuk Razak anaknya itu semakin sibuk dengan kerja yang bertimbun di sysrikat itu.
Kadang-kadang kesian juga dia dengan anak terunanya itu tapi apakan daya umur suaminya kini semakin meningkat dan kurang sihat.Oleh sebab itu Ammar dilantik menjadi CEO di syarikat Razak Holdings Snd. Bhd.
"Ummi oh ummi,termenung jauh nampak"
Panggilan Ammar menyedarkan Datin Aini ke alam nyata.Subhanallah sempat lagi aku berangan.
"Ummi ada masalah ke?kalau ada share dengan along.Along x nak ummi jatuh sakit because i love you so much ummi.Along x sanggup tengok ummi sakit"kata Ammar dengan nada yang mendatar.
"Ummi okay jelah sayang,jangan risau.Kalau ummi ada masalah ummi share dengan along okay?"balas Datin Aini.
"Janji?"Ammar mengangkat tangan kanannya.
"Okay ummi janji"Datin Aini turut berbuat demikian.
Pagi itu Ammar bersarapan dengan berselera sekali.Nasi lemak ayam goreng yang dibuat oleh Puan Aini dimakan sampai dua pinggan.
YOU ARE READING
Andainya Takdir
RomanceHi guys ni story pertama i.Thanks a lot kepada sesiapa yang baca.Maaf kalau story i kurang menarik.Please vote & comment.Thanks ILOVEYOU!!!