Ik stap mijn bed uit. Vandaag hief ik gelukkig pas om 14.00 uur naar school. Daarom hou ik van de universiteit. Ik deel geen kamer. Normaal is dat wel zo. Maar hier niet. Ik deel wel een badkamer met Alison. De keuken delen we ook. Die delen we nog met Drake, Lizzy, Liam en Alison dan. Ik neem mijn kleren en loop naar de badkamer. Hij is vrij dus ik ga erin. Ik doe hem op slot en stap de douche in. Ik was mijn haar en spoel de shampoo eruit. Ik stap uit de douche en doe mijn kleren aan. Ik doe mijn make-up op en doe mijn haren in een simpele staart. Ik stap de badkamer uit en loop door naar de keuke. Drake en Lizzy zitten er al. 'Lizzy heeft spek en ei gebakken dus ik zou voor de broodjes gaan.' Hij kijkt plagerig naar Lizzy. 'Zeg, jij bent ook niet zo'n keukenprinses hoor.' Ze neemt een hap van haar ei. 'Nee, alsjeblieft zeg. Een koning wel ja.' Hij steekt zijn tong uit en neemt nog een broodje. Ik ga erbij zitten. 'Nou, ik voel me vereerd jouw spek en ei te proeven van deze goddelijke kok.' Ik neem een beetje en eet het op. Goed, het is gewoon vies. 'Ik zie het wel aan je. Je wilt het gewoon uitspugen.' Drake kijkt me met opgetrokken wenkbrauw aan. Ik schud snel mijn hoofd. 'Echt niet, vet lekker.' Maar volgens mij kan iedereen zien dat ik lieg. 'Nou, ik moet maar eens gaan. Ik moet nog een project afronden.' Lizzy staat op en loopt de keuken uit. Ik zucht en gooi het ei en spek terug in de pan. 'Voor Liam, die vreet toch alles.' Ik zucht. 'Hier, je reddende engel.' Hij geeft me een zakje en ik zie dat er croissantjes inzitten. Yeah, mijn lievelings ontbijt. Ik neem er een uit de zak en maak met mijn mes een kruisje op de achterkant van het broodje. Dat deed mijn opa vroeger altijd dus is het een soort bijgeloof.
'Heb jij dat onderzoek al af?' We studeren allebei gezondheidswetenschappen. 'Bijna, nog even de laatste punrjes op de i zetten.' Hij schuift zijn bord naar vor als teken dar hij klaar is. 'Ik ook, nog een paar dingen opnieuw schrijven en dan is het ook klaar.' Hij knikt en staat op. 'Het spijt me maar ik had met een vriend afgesproken. Ik zie je nog.' Ik zwaai naar hem en ruim mijn bord op. Ik besluit Alison maar eens op te zoeken. Ik loop naar haar kamer en klop op de deur. Geen adem. Ik neem aan dat ze dus nog slaapt. De kans dat haar deur op slot zit is best klein dus probeer ik hem te openen. Yes, hij is open. Ik hoor haar zachtjes snurken en loop naar haar bed toe. Ze heeft een glas water op haar nachtkastje staan en zonder erbij giet ik hem over haar hoofd. Uit reflex ren ik naar mijn kamer en doe hem op slot. Oke.... best kinderachtig. Maar ja, ik ben pas 20. Ik ga op mijn bed zitten en wacht op reactie. Opeens word er op mijn deur geklopt. 'Anna, die die f*cking deur open! Ik meen het.' Ik schiet in de lach en maak toch de deur open. Daar staat ze, met een lachwekkend hoofd. Ik schiet nog harder in de lach en uiteindelijk lacht ze er om. 'Hey, maar heb je misschien zin om iets te drinken?' Vraagt ze als we uitgelachen zijn. 'Alleen als jij je hoofd afdroogt.' Door die opmerking krijg ik een kussen tegen mijn hoofd aangegooid. Auw.
JE LEEST
I'm in love with a singer
RomanceDe universiteit. Een mooi hoofdstuk waar je bijna niet onderuit kan komen. Ook Anna Vernon niet. Eerst vond ze het verschrikkelijk, maar naderhand werd het toch super. Je leert nieuwe mensen kennen, op kamers gaan is alsof je je eigen huisje hebt...