colocataire - rakan sebilik
Zaman belajar....
Greenwich, London.
times fly so fast... aku tekad aku nak belajar rajin rajin demi family aku. Rezeki aku dapat biasiswa JPA berkat masa part 1 aku score baik punya. aku dah lama berangan nak pergi belajar jauh dinegeri orang, ramai jugak yang halang aku masa pergi ni. But this is my choice biarlah hujan emas dinegeri orang hujan batu dinegeri sendiri baik dinegeri sendiri, arghh gi mampus! aku tak pernah percaya pepatah tu dari dulu. Bagi aku dah tau hujan emas tu kutip ah guna untuk kebaikan diri sendiri. haha bila pikir balik bunyi macam kolot but who cares.
Tapi.... memang aku tau susah hidup dinegara orang. Tambah pulak takda satu pon kenalan mahupun family yang ada disana. aku boleh hidup sendiri dengan restu mak papa aku. aku boleh pergi jauh walaupun tanpa sesiapa pon disisi aku. Aku satu je benda yang aku tak leh nak kawal nafsu.... hahah aku cepat tergoda... pantang nampak benda yang aku tak pernah buat mula ahh aku pon nak buat jugak. Harap aku sentiasa dibawah lindungan Allah SWT.
Ms. Parker: Ora.. stop dreaming dear. eat your breakfast and get ready. later on your dad will sent you. you going to be late dear.
Faye: mom, thank you for everything.
Ms. Parker: even though I'm your adopted mother here. but I already consider you as my own daughter. I'll pray for you my dear. I wish you good luck and succeed in anything you do. One more thing, please ! be like a girl, normal girl. you"re beautiful and you know that right?
Faye: thank you, mom haha . you know me right. I'm comfortable like this. No boys will disturb me, and I like that.
Ms. Parker: So you find already a room to rent there?
Faye: yeah. I found one. the owner also was nice. she said that I have a roommate also.
ms. Parker: and you know who is it?
faye: nope... by the time I was checking the room she was not there..
rasa bersalah membelenggu diri.. aku telah tipu mak angkat aku sendiri. Bilik yang aku sewa tu, aku sendiri tak tau siapa penyewa selain aku. aku dapat bilik tu dari kawan aku yang kebetulan tinggal di area tu jugak dan aku tak bejumpa pon dengan owner tu. yang settle semuanya kawan aku. aku harap bilik tu ok.
________________________Mr. Parker: Ora ! Are you done yet. We going to be late.
Faye: yes daddy I'm done. Im just looking for my snapback!
Mr. Parker: for God sake... Ora ! Just left it. You can buy a new one if you want to...
Faye: ok ok ! Lets go dad...
___________
Ting ting ting....Yan:"faye kat mana"
Haih sibuk je nak tau aku gi mana dia orang ni
"tengah gerak"
Natasya:" kita doakan kau berjaya faye...nanti jangan lupa amik gamba dengan Noor"
"ok ok haha"
Noor dengan aku sama sama sambung brlajat kat london sama university but dia berlainan course dengan aku. Atleast aku ada seorang yang aku percaya dekat sini.
Kalau ikut kan asalnya aku sampai dulu aku semester kedua baru dia sampai sebab dia sangkut dekat malaysia , banya yang perlu dia uruskan untuk dia lepas ke london.
"noor kau kat mana dah"
Noor: "hostel aku la, kau kat mana lak nanti jumpa kat u jela makan sama"
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...