Kang Soonyeon ;
"Erghh! Bangang punya namjaa!!" Aku menghempaskan pintu rumahku dengan kuat sebaik sahaja melangkah masuk. Siyes, aku boleh gila dengan namja sakit jiwa tuu!!.
"Haih.. gaduh lagi dengan Hoseok? Dalam sehari mesti ade je benda remeh yg nak digaduhkan." Kata Sooyoung, kakakku. Yang ni tahu nak bebel je kerja. Please ah.
"Unnie! Dia tu la yg cari pasal! Pegilah bebel kat dia !! Bukannya Soonyeon!" Gertak aku lalu masuk ke dalam bilikku.
"2x5 aje!!" Sempat dia laung ke arah bilik aku. Haishh!!
Jung Hoseok ;
"Hoseok-ssi !!" Laung kakakku, Hana.
"Nae! Noona!" Sahut aku yg berada di dalam bilik.
Hana meluru ke bilik aku, lalu menguak pintu.
"Arghhh!! Noona?!"
"Woi! Kenapa?"
"Nak masuk tu ketuk la dulu! Ni main masuk je! Orang nak pakai baju pon tak senang!!" Kata aku sambil memeluk tubuh. Dah la aku tak ade sixpack. Ade la sikit.
Hana menjeling.
"Heol, dulu mandi pun sama², buat apa nak malunya. malu konon."
"Tu dulu! Masa kecik². Tu pun tak boleh beza ke." Balas aku dgn jelingan.
"Hmm. Yelah.. ni kau gaduh lagi dgn Soonyeon eah?" Soal Hana bercekak pinggang. Ni mesti kawan baik dia Sooyoung yg bagitau. Dah biasa. Lexxx ahh.
"Haah." Jawab aku pendek.
"Apa pula kali ni?"
"Aishh!! Dia tu! Aku cakap haiwan darah panas biawak!! Dia kata salamender. Ade ke pa--"
PAKK!!
"ADOII!!"
"Gedik kau ni."
Haa.. dah dapat ketukan kepala yg teramatlah sakit dari Hana ni. Aishh!!! .
"Sama aje salamender dgn biawak tu. Yg tu pun nak gaduh ke? Dah la korang kena panggil dgn cikgu disiplin dah minggu lepas. Gaduh depan cikgu. Ni repeat pulak. Tak serik² ke?" Kata Hana siyes kpd aku.
"Tak." Aku berani menjawab.
"Kau ni kenapa ha? Nak aku bagitau amma dgn appa ke?" Soal Hana geram. Dia plng tak suka bila seseorang tu menjawab bile dia marah.
Aku diam.
"Kau suka Soonyeon kan?"
🏰
"Selamat pagi dunia Gwang-Ju!!!" Laung Hoseok sebaik sahaja keluar dari kawasan rumahnya. Menanti bas sekolah.
"Huh. Pagi² dah jumpa org gila." Kata Soonyeon dgn nada sindir. Musuh tetangga.
"Tak menyusahkan kau." Jeling Hoseok. Tangan disilangkan.
"Oh my! takutnya saya!!" Ejek Soonyeon lagi. Lalu tidak lagi mengendahkan Hoseok dan terus menekan ipod mendengar lagu.
YOU ARE READING
Sakura. +JHS
Fantasy"Pasal pokok sakura besar yg tua tu ke? Pokok tu dah lebih 20 tahun. Pokok tu ada lagendanya tau." "Jarang org lalu lalang kat situ. Sebab tempat pokok tu 'keras'." "Nak keluar dari sini, ada syaratnya." "Apa syarat tu?" "Korang kena selesaikan...