BAB 2

8.1K 471 12
                                    

KELAS 5 sains bising dengan lagak pelajar masing-masing. Nadhirah dan Yasmin rancak berbual.

"sekarang waktu ape beb?"soalan Yasmin.

"pendidikan islam, tapi sape ganti ustaz Ikram yang pindah tu weh?"Nadhirah menyoal kembali.

Yasmin mengangkat bahu.

"Semua pelajar bangun, Assalamualaikum Cikgu!"

Semua pelajar bangun dan memberi salam kepada Cikgu luqman.

"Waalaikummussalam, semua boleh duduk. hari ini, saya akan memperkenalkan kepada kamu dengan ustaz baharu yang ganti ustaz Ikram. ustaz, kenalkan diri."Cikgu luqman bergerak ke belakang untuk memberi ruang kepada ustaz baru itu.

"Assalamualaikum, saya ustaz Muhamed Khairul Lee bin Mohamed Zahari. Panggil saya ustaz Khairul. Saya ganti ustaz Ikram mulai hari ini. semoga kamu semua memberi kerjasama yang baik." Khairul menyudahkan ayatnya dengan seyuman di bibir.

semua pelajar perempuan di dalam kelas 5 sains mula membisik-bisik melihat ustaz baru yang handsome tuh.

Nadhirah yang sibuk memandang ke meja itu mengangkat kepala memandang ustaz baru di depannya. erk!!! bukan ke dia ni jiran baru aku??

"beb,jodoh aku dah sampai la."Nadhirah menolak lengan Yasmin yang sedang merenung ustaz Khairul tu. Tahu lha handsome tapi dia aku punya. opss! Hahahaha.

"huh? apa kau merepek nih?"soal Yasmin pelik.

"Aku rasa tu la jiran baru aku yang cerita pagi tadi." kata Nadhirah separuh berbisik.

"ooo,ye ke? takkan la kut. tapi boleh tahan handsome jugak ye ustaz nih."Yasmin menungkat dagu melihat kembali Ustaz Khairul.

"kan, aku rasa firasat aku betul, beb."Nadhirah bangun dan mengangkat tangan.

Yasmin disebelah menepuk dahi melihat keberanian kawan baiknya itu.

"yes, Nadhirah! any question?" Cikgu luqman menyoal Nadhirah.

"ada. err.. ustaz, ustaz tinggal kat mana?"Tanpa segan silu Nadhirah bertanya.

Semua pelajar melihat Nadhirah tidak percaya.

"gile ke dia ni?"

"pahal dia tanya alamat rumah ustaz?"

"nak ngorat ustaz la tuh.."

"ha ah, ustaz baru kite kan handsome katekan."

Nadhirah menahan geram dengar makcik-makcik bawang mengata kepadanya.

"saya tinggal di Taman Harmoni."Jawab Khairul lembut.

"ooo, tak apa la. terima kasih ustaz."Nadhirah duduk dan memikirkan sesuatu. Taman Harmoni? rumah aku pun kat sana. tak kan la betul kut dia jiran baru aku?

"okey, pelajar-pelajar. saya keluar dulu. Assalamualaikum."Cikgu luqman keluar dari kelas.

semua murid termasuk Khairul menjawab salam dengan serentak.

"so, harini. kita nak buat apa dulu? ada cadangan?"soal ustaz Khairul sambil membetulkan cermin matanya.

"kenalkan diri masing-masing ustaz!" syafiq, kawan baik Nadhirah dari belakang kelas bangun dan memberi cadangan.

"okey,kita mula dengan meja sana."

alamak,takkan aku kut! apesal la aku duduk tepi pintu ni.Nadhirah tanpa teragak-agak bangun.

"err...nama saya Nur Aireen Nadhirah binti Hamzah. panggil je Nad."diakhir ucapan Nadhirah sedaya upaya tersenyum untuk menghilangkan nervous nya.

"okey, nadhirah! awak tinggal kat mana?"

aikk,perlu ke tahu? adoi!!rungut Nadhirah dalam hati.

"err..Taman Harmoni."

"ohh,kita sama tempatla kan"Khairul tersenyum manis.

"wuu........"

semua pelajar menyorak dan ada  yang berbisik-bisik tidak puas hati.
Nadhirah sekadar sengih dan menggaru kepala yang tidak gatal.

"okey, terima kasih Nadhirah! awak pula?"

Nadhirah menghembus nafas lega.nasib baik tak tanya soalan pelik. Nadhirah duduk dan kawannya,Yasmin memperkenalkan diri dan sehingga ke hujung kelas.










vote and comment.

SUAMIKU USTAZ KOREA (COMPLETED)Where stories live. Discover now