Sarah komt naar me toe gelopen. 'Wat deed je net Tamara?'
'Ik praatte net even met Daisy.'
Op dat moment dat ik dat zei besefte ik het. 'Wacht kan ik nou met dieren praten of is het alleen met Daisy?!'
'Rustig Tamara, alsjeblieft, ga niet gillen. Mijn gehoor is gelukkig wat slechter dan vroeger, want anders had ik oorpijn gekregen gek kind!'
'Sorry Sarah, maar ik ben gewoon veel te blij!'
'Ja dat snap ik Tam, maar je kan waarschijnlijk nog meer. Dus ik ga maar vast oordopjes pakken. Ben zo terug!'
En met die woorden loopt ze terug naar het huisje en gaat naar binnen.
"Zullen we maar eens je waterkrachten gaan testen." Gromt Daisy.
'Ja is goed.'
Ik loop met Daisy naar het meertje en ik ga weer in houding zitten. (Kleermakerszit dus.)
"Probeer eerst zelf maar is uit te vogelen hoe je het moet besturen, daarna help ik je."
'Oké.'
Ik concentreer me op het water en ik steek mijn hand uit en knijp mijn hand tot een vuist.
Ik open langzaam mijn ogen... Het hele meertje is bevroren! En dan niet een dikke laag, gewoon gelijk al het water dat is bevroren!
'Is dit goed zo?' Ik doe er natuurlijk heel kalm over alsof dit normaal is, maar van binnen sta ik te gillen.
'Daisy, je vangt vliegen.'
Daisy heeft haar bek heel erg open staan en haar ogen staan groot. Ze hoort wat ik zeg en klapt snel der bek dicht.
"Oh sorry, maar wat je net deed kunnen alleen bevorderde mensen. Misschien nog wat gelukstreffers op speciale scholen, maar verder kan geen enkele beginneling dit."Sarah komt weer aangelopen met haar dopjes. Ze ziet dat ik het meer bevroren heb en rent er heen om het te voelen. 'Wist jij dat ik dit kan Sarah?!'
'Nee dat wist ik niet. Ik weet wel dat je water beter kan beheersen dan de andere elementen, maar gelijk dit al?!' Hoor ik Sarah nog zeggen.
Ik begin namelijk zwarte vlekken voor mijn ogen te zien en voel me extreem duizelig, alsof de hele wereld aan het draaien is als een tornado. Ik probeer ertegen te vechten zodat het ophoudt, maar ik voel me te zwak. Waarschijnlijk doordat ik net het water heb laten bevriezen.
Ik geef me over en val in een zwart gat, dat wel eeuwig lijkt te duren.
Ik val op de grond, maar het doet niet eens zeer. Hm vreemd.
"Ja zeg dat wel."
Hey Daisy, je bent er ook bij, wat gezellig.
"Ja ik blijf tenslotte ook aanwezig in je gedachtes. Oh en... Sarah, toch? Die staat hier van alles tegen jou te praten. Zal ik haar even snel gerust stellen, ik erger me eigenlijk aan haar. Oh die mensen die zo'n sieraad met dier hebben, ben ik nog niet op de naam gekomen. Dus daar ga ik nog verder aan zoeken. Wat ik nu ga doen, dus ik ga weer."
Maar wacht nou, Daisy! Daisy? Hallo...... zucht, net op de momenten dat ik vragen heb moet je altijd weer weg zijn.
"Dat is niet waar!"
Ha je kan dus nog wel praten.
"Ja dat kan ik, maar ik ga niet meer met je praten vanaf nu."
Best, dan mag je nooit meer iets tegen me zeggen.
"Prima"
Haha je praat toch nog met me!
"Ugh, laat ook maar. Je moet trouwens om je heen kijken."
Oké oké, ik kijk al.
Ik kijk om me heen en ik zit in een boomhut?
'Hai Tamara, ik zal uitleggen wie ik ben en waarom je hier bent, voordat je dat al wou gaan vragen.'
'Oh oké, ga je gang.' Zeg ik dan maar.
'Oké laat ik maar beginnen dan: Ik ben Kiara, vroeger was ik een Avatar wolf. Je kent de maangodin toch? Een Avatar wolf heeft dezelfde rang als de Maangodin, officieel hoger maar dat hebben ze ooit veranderd. Want een Avatar wolf, is een Godin en een Avatar.
De Maangodin is een geest en let altijd op haar leerlingen. De Maangodin kiest ook de Avatar wolf uit. De Avatar wolf is dus niet vervangbaar.
Een Avatar wolf bestaat uit een speciale bloedlijn, dat houdt in dat je alle basiselementen, dat zijn water, aarde, vuur en lucht, kan besturen. Maar je hebt ook nog een andere bloedlijn wat je het meeste bent, zoals engel, demon, magiër of waarzegger. Dat soort dingen.
Ook ben je als Avatar wolf een kop groter dan de alpha, die groter is dan normale wolven.
Je vacht is helemaal spierwit. Je linker poot voor is aarde, je rechter voor is water. Je achter poten zijn vuur en lucht. Je kan het zeg maar zo zien: of je hebt de 1e optie: je voorpoten zijn blauw en bruin, achterpoten oranje/rood en grijs. Of de 2e optie: je hebt de tekens van water/aarde/vuur/lucht op je poten staan, en meestal gloeien ze op. De kleuren worden ook feller als je in actie komt. Wat er trouwens supergaaf uit ziet.
Je wolf, Daisy, is zwart met grijze plukjes, zoals je haar al wel hebt gezien toe net.
In jouw geval heb jij dus 1 wolf waarin je kan veranderen, dat ben ik. Als je in mij veranderd dan zal Daisy er vaak bij zijn, anders houdt ze je wel van een afstand in de gaten.
Je zult je ook in mij moeten veranderen als je dingen oplost als de Avatar wolf.
Snap je het een beetje? Mooi dan kan je terug naar je wereld toe, en vanaf dan zal ik ook bij je zijn.'
Ik volg er geen ene appel van en moet alles nog een keer herhalen om het in me op te nemen.
Maar voordat ik het allemaal besef word ik alweer omhoog gezogen het zwarte gat in.Ik open langzaam mijn ogen en staar naar de lucht. Nog steeds proberend om te beseffen wat er zojuist is gebeurd. Het valt me op dat iedereen het hier leuk vindt om alle informatie in 1 keer naar me toe te gooien. Zucht. Het is ook wat...
'Dusss, Daisy Kiara, Kiara Daisy.'
'Uh Tamara wie is Kiara?' Mompelt Sarah, nog steeds een beetje in shock van wat er net gebeurde.
'Oh sorry Sarah, praatte ik net hardop? Ik praat nogal in mezelf sorry! Of nou ja, eigenlijk met Kiara net vooral. Maar Kiara is de Avatar wolf, zoals ze dat zegt. Althans ik ben het en zij is de innerlijke wolf? Denk ik.'
Ze kijkt me met een lieve glimlach aan. 'Goed verhaal dit, vertel het me maar tijdens een kop thee. Want het wordt al laat.'
Na de teleportatie loopt ze me achterna naar binnen en gaat meteen door naar de keuken voor thee.
Ze is echt een thee persoon inderdaad.
"Zei ik je toch!" Blaft Daisy
Ja ja, we weten het wel.
Sarah komt met 2 koppen thee terug en we drinken van de thee. Ondertussen vertel ik mijn verhaal wat me is overkomen.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~$~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hoofdstuk 9 is herschreven.
JE LEEST
Half Angel, Half Demon. ☑️
FantasyBoek is voltooid! (Moet nog wel een x herschreven worden, ik weet het) Tamara, een meisje wat denkt een normaal leven te leiden. Vrienden, school, huiswerk, dat soort dingen. Maar als haar ouders opeens beslissen dat ze naar een kostschool moet, ba...