Chvíli si byl naprosto jistý, že ho teď Loni zezadu probodne. Rychle se tedy otočil k Lokimu čelem a okamžitě zjistil, že od Lokiho mu teď žádné bezprostřední nebezpečí nejspíš nehrozí. Během té chvilky, kdy mu Tony nevěnoval pozornost, jelikož pro něj hledal sklenici, stihl Loki vypít přimálu půl lahve Whisky, kterou Tony odložil na barová pult. Nebyl si sice jistý, jak rychle se dokáže bytost jako Loki opít, ale i když tušil, že by to nějakou tu chvilku a nejméně půl tuctu lahví zabralo, byl skálopevně přesvědčený, že by nakonec alkohol dokázal jeho mysl omámit.
Už už měnil strategii boje na zmatení Lokiho mysli a smyslů, když si všiml jeho zoufalého výrazu ve tváři. Najednou mel nutkavou potřebu s Lokim mluvit, nějak ho rozveselit, pochopit, co ho trápí.
„Všechno v pořádku? “ zeptal se Lokiho, přičemž se zamýšlel nad smyslem otázky, kterou lidé pokládají tak často, že se na ni všichni naučili odpovídat stejně... „Jo, nic mi není.“ nebo „Jo, mám se skvěle“ a podobné obměny těchto vět.
Od Lokiho se mu však dostalo jiné, upřímné odpovědi.
„Ani Nevím. Víš všechen ten boj, to zabíjení a smrt, k čemu to vlastně je?“
Zamýšlel se Loki, zatímco se upřeně díval do sklenice Whisky, kterou mu Tony mezi tím dolil.
„Myslím, že tuto otázku sis mel položit před tím, než jsi do našeho světa vpadl s armádou plechových monster a nezničil na co jsi přišel. “ Odvětil mu s ironií v hlase Tony. Kromě ironie, vsak bylo v jeho hlase cítit ještě něco jiného, byla to nechápavost a překvapení. Bral Lokiho jako rohatého psychopata, který se jednoho slunného dne prostě rozhodl stůj co stůj ovládnout nějakou planetu. Proto ho tak překvapil Lokiho pohled na celý tenhle nesmysl.
„Všechno to dělám jen kvůli Ódinovi, aby viděl, že se Thorovi vyrovnám, že dokážu vládnout a on udělal chybu, když chtěl korunovat jeho.“
V tu chvíli si Tony uvědomil jak moc podobný Lokimu je. Neměl sice nikdy bratra, kterému by se musel snažit vyrovnat, ale vždy se snažil, aby ho jeho otec měl rád a byl na něj hrdý. Náhle pocítil směs různých pocitů, mezi kterými rozpoznal lítost a pochopení, ale jak ubíhal rozhovor a prázdné lahve od alkoholu se pozoruhodnou rychlostí vršily za barovým pultem, pocítil také mnohem hlubší city. City, na které nebyl připravený, a o kterých ani netušil, že by mohl cítit ve spojitosti s někým, jako je Loki. Rozhodl se tedy své nově objevené city, společně se zbývajícími kousky zábran, které byly v jeho případě slabé i za střízliva, spláchnout další sklenkou.
ČTEŠ
Loki a Ironman
FanfictionPředstavte si, ze se ted odehrává souboj mezi Avengers a Lokim. Tony Stark a Loki jsou zrovna ve Stark Tower a Tony nabízí Lokimu skleničku, kterou Loki odmítá. Co kdyby ale onu osudovou skleničku přijal, zkončil by i tak jako Hulkova hadrová panenk...