ÇÖOBG - 1 - Kahverengi Gözler

3.4K 103 18
                                    

Çünkü Öküz Olmak Bunu Gerektirir!

All Rights Reserved

Bölüm 1 - Kahverengi Gözler

10 yıl önce - Yazar'ın Anlatımı

Evlerinin aşağısındaki parkta Irmak, Arda ve Deniz futbol oynuyorlardı. Arda ve Irmak 7, Deniz ise 6 yaşındalardı. Tek kale maç yapıyorlardı ve Irmak hakemdi. Arda sert bir şekilde topa vurduğunda Deniz tutamadı ve bacağının dibine çarpıp kaleye girdi. Onların oynadıkları oyun biraz farklıydı, kuralların arasında kendi kalene atarsan itiraz edebilirsin ve hakeme itiraz edebilirsin vardı. Neden? Belki de hakem aralarındaki tek kız olduğu içindi. Her neyse, top Deniz'in ayağına çarparak kaleye girdiği için, Deniz hızlıca kendi kalesine attığını düşünüp itiraz etti. Irmak itirazını kabul edince, Arda sinirlenmişti.

"Sen ne biçim bir hakemsin!" diye bağırdı Irmak'a. "Zaten futbol nasıl oynanır bilmiyorsun, ah, sen futbol hakkında hiç bir şey bilmiyorsun! Zaten ne biliyorsun ki! Korkaksın, utangaçsın. Hatta çirkinsin. Evet çirkinsin ve asla güzel olamayacaksın!"

Irmak ağlayarak erkek kardeşini ve Arda'yı orada bırakıp eve koştuğunda ne Arda ne de Deniz onu takmışlardı. Arda çoktan yaptığı şeye pişman olmuştu, ama özür dilemeyi yedirememişti. Deniz ise, Arda'ya küçük düşmemek için ablasının peşinden koşmadı.

7 yıl önce - Yazar'ın Anlatımı

Irmak'ın 10. Doğum günü partisine 3 yıl önce ona "Çirkin!" diye bağırdığı için küsmüş olduğu Arda ve ikizi Melisa da davetliydi. Çünkü komşulardı ve Irmak sırf Melisa için çağırmıştı onları. En yakın arkadaşları Ceylin ve Melisa Irmak'ın yanına, Arda ve Deniz karşılarına oturmuştu. Arda ve Deniz'in yanına da o ikisinin çok iyi arkadaşı, ama Irmak'ın sevmediği halde annesinin zoruyla çağırdığı Güneş oturdu. Irmak her zamanki gibi -pastayı üfledikten sonra tabii ki- heyecanla ve hızla önündekileri silip süpürmeye başladı. Arda ve Deniz'in niye kıkırdaştıklarını bilemeyerek ve aldırmayarak yemeye devam etti.

"Domuz." Diye mırıldandı Arda. "Sen, gereksiz şahıs, tam bir domuzsun." Gülmeye başladıklarında Irmak hala neler olduğunu anlayamıyordu. Yanında oturan en yakın arkadaşı Ceylin'in çatalı düşürüp kızgın bir şekilde gülen ikiliye baktığını fark etti. Ceylin'e söylüyorlar sandı. Ve sinirlendi. Çatalını Güneş'in eline batırıp:

"Sustur şunları!" dedi. Güneş omuzlarını silkti. Aldırmamıştı.

"Irmak hakkında böyle konuşamazsınız!" diye bağıran Melisa'ya kaşlarını çayarak baktı. Kendisinden mi bahsediyorlardı? Utanmıştı.

"Hayvan gibi yemenin sebebi ne Irmak?" İşte tam anlamıyla üzen kelimeler bunlardı. Yanaklarından süzülen yaşlara lanet ederek Deniz'e bağırdı.

"Hadi bu mal! Bu öküz! Senin amacın ne! Kardeşim değil misin?! Çıkın! Gidin ikiniz de!" Sinir krizine girdiğinde annesi ikisini de odadan çıkarmıştı ve kızını sakinleştirmeye çalışıyordu.

4 yıl önce - Yazar'ın Anlatımı

"3...2...1... Mutlu yıllar!"

Herkesin sesinin arasında Arda'nın sesini yakaladı Irmak. Artık genç bir kız sayılırdı, 13 yaşındaydı.

"Senin için mutlu bir yıl olmasın, domuz! Hemcinslerin gibi bağırarak çamurda yuvarlanacağın üzgün bir yıl olsun." Şok oldu, kalakaldı. Hiç bir şey yapamadı. Alman bir adam yanına gelip:

"Happy New Year!" diye bağırdı, İngilizce "Mutlu yıllar!" demekti bu ve elindeki şampanyayı genç kızın üzerine patlattı. Şampanyanın mantar kapağı tam gözüne isabet edince çığlık attı genç kız. Ah, acımıştı! Yere yığıldığında insanlar bir süre susmuştu. Yeni yılın ilk günlerine hastahanede giren genç kız, o gün astımı olduğunu öğrenmişti. Ve çok sinirlendiğinde astımının azacağını da. O gün Arda, Melisa ve anneleriyle babaları geldiğinde, Arda onunla dalga geçmişti.

Çünkü Öküz Olmak Bunu GerektirirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin