Part 11

1 0 0
                                    

De volgende ochtend wordt ik wakker gemaakt door m'n wekker AKA m'n moeder: 'CHRISTALL JACKSON!' Ik schiet overeind en ren naar haar toe. 'Ook goedemorgen' zeg ik met een brakke stem. 'NEE NIKS TE, WAT IS DIT?' 'Ik zie Aleece en Florencia staan. 'Dat zijn Aleece en Florencia en zij bleven slapen' 'en wat zijn dat van jou?' 'Mam! Je kent Aleece en Florencia toch wel!' 'Eh nee totaal niet!' 'Ze zijn de zussen van Lynne' 'en waarom is Lynne hier dat niet maar hun wel, je gaat toch niet zomaar iemands zussen logé vragen' 'eh Aleece en Florencia zijn ook vriendinnen van mij' 'en aan wie heb je überhaupt gevraagd of ze mochten slapen?' 'Eh........' 'Aan mij' ineens staat m'n vader ook op de overloop 'dat hebben ze aan mij gevraagd Sas' 'maar Peter!....' 'nee ik heb ze laten logeren dus maak er geen heel drama van, de meiden moeten zo naar school' 'en nog steeds vind ik dat je het de volgende keer aan mij moet vragen!' 'Jaja t zal wel' zegt m'n vader en knipoogt naar mij.

Als we klaar zijn en hebben gegeten rijdt Liam ons naar school. 'Jez.....ehhh...potvis, wat is jou moeder steng zeg!' Zegt Florencia 'ja zo is ze bijna altijd' begin ik '...maar gelukkig is ze vaak weg' maakt Liam m'n zin af. 'Gelukkig?! Zijn jullie daar blij mee?' 'Soort van..eigenlijk is ze helemaal niet aardig, ook niet tegen ons' zegt Liam 'ze is nooit een echte moeder voor ons geweest' 'maar wie dan wel?' Vraagt Aleece 'onze vader en een vriendin waarvan ik de naam niet weet, we noemde haar altijd tante Floor' '...maar ze heette in het echt geen Floor heeft papa vertelt' eindig ik '...maar we weten wel dat ze soort van bang was voor onze moeder en dat onze moeder eigenlijk niet wist dat tante Floor ons opvoedde' '..uiteindelijk is ze erachter gekomen en heeft ze haar het huis uitgezet' ik voel tranen in me opkomen: ik mis tante Floor zo erg, ze was gewoon een echte moeder voor me.

Als we aankomen bij school zien we Lynne alleen staan. 'Hey kijk daar eens' zeg ik om Aleece en Florencia's aandacht te krijgen. 'Staat ze alleen?' Vraagt Aleece 'denk het niet' zegt Florencia ongeïnteresseerd. '....kijk maar daar is Tim al' we zien Tim de kant van Lynne oplopen. 'Huh?! Hij loopt haar voorbij' 'en Lynne kijkt nog niet eens om!' Zeggen ik en Aleece geschokt. 'Het zal wel! Ze is vast gedumpt' zegt Florencia nog steeds ongeïnteresseerd. 'FLOOR DOE NOU EENS NORMAAL' zegt Aleece. We lopen naar binnen.

7 years Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu