"Nah..ni bilik untuk jae."kata jinyoung sambil membuka kan pintu bilik itu untuk jae."waaa daebak..besarnya bilik ni."kata jae terpegun.
"Mulai sekarang ni bilik jae.jae boleh buat ape sahaja dengan bilik ni."kata jinyoung lagi.jae dengan muka exitednya masuk kedalam bilik itu dan duduk diatas katil.tilam itu sungguh empuk.
"Nanti jae mandi ye.bilik air dah ade kat dalam bilik ni.mandi je kat situ.kain tuala dan baju semua ade dalam almari tu.lepastu datang kat bilik hyung.hyung nak rawat luka jae"kata baejin sambil menunjukkan almari yang penuh dengan gambar kucing.dia menyimpan bajunya semasa kecil disitu.dia yakin yang jae muat baju² tu.
"Nae hyung.gomawo."kata jae sambil tersengih."bilik hyung ade kat sebelah.nanti datang tau."kata baejin lagi kepada jae sebagai reminder.
Jinyoung menutup pintu bilik jae.dia melihat kearah bilik hyungnya.lampu terpasang.dia dapat melihat lampu itu dari celah² pintu.abangnya sudah balik.malam masih muda.pelik.pelik kerana hyungnya tidak pernah balik seawal itu.
Jinyoung masuk kedalam bilim dah menyelongkar laci rahsia yang dikuncinya.laci itu terletak di dalam dinding.laci itu dicat dengan warna yang sama dengan dinding dan ditutup pula dengan frame besar gambarnya dengan ommanya.itu menyukarkan lagi pencuri untuk mengetahui tempat barang disimpan.dia membuat sendiri laci itu bertujuan untuk memastikan barang berharganya selamat.
Dia mengambil buku akaun simpanan bank disitu.itu ialah harta peninggalan ommanya dan appanya kepadanya.dia tidak pernah menyentuh buku itu sejak omma dan appanya meninggal.
Kad kredit,barang kemas,buku simpanan akaun dan barang berharga yang lain juga berada disitu.dia berniat untuk menggunakan duit simpanannya untuk memasukkan jae kesekolah.selepas mengambil buku akaunnya,dia mengunci dan menutul semula laci itu dengan frame.
Dia duduk diatas katil.dia menyelak nyelak buku itu untuk mengetahui jumlah yang tinggal.20k.wang simpanan zaman kecilnya sudah mencecah 20k!sudah lama dia yidak mengemaskini buku itu.kali terakhir ialah semasa dia berada di tahun akhir sekolah rendah.
Oleh kerana dia ialah murid yang cemerlang,kerajaan korea memberikan biasiswa kepadanya.dia ingin mengemaskini buku itu esok.pasti ada penambahan pada akaunnya.
-1 jam kemudian-
"Mana jae ni?" Rungut jinyoung dalam hati apabila jae masih tidak kelihatan.dia mulai risau.tiba tiba dia mendengar hyungnya menengking seseorang.
"Kau sape?" "Macammane kau masuk?" "Kau nak mencuri ea?" "Kecik kecik dah pandai" "aku akan hantar kau kat balai polis"
Kedengaran pula suara esakan seorang budak lelaki.jinyoung lekas bangun dan berlari ke ruang tamu.dia melihat abangnya sedang menarik kasar tangan jae untuk keluar.
"Taeil!lepaskan budak tu!"jerit jinyoung.taeil memandang kearah jinyoung."aku yang bawak budak tu balik.kau dah kenapa nak bawak dia pergi balai polis!"marah jinyoung lagi.taeil melepaskan tangan jae.dia menuju kearah jinyoung.dia merenung jinyoung dengan tajam sebelum berkata "budak tu memang cari pasal".kemudian dia masuk kedalam biliknya semula.
Jinyoung turun ke ruang tamu untuk mendapatkan jae yang sedang menangis teresak esak di atas lantai depan pintu utama."dah lah tu jae.dia memang macamtu.anggap dia takde dalam rumah ni."kata baejin.jae berhenti menangis.kemudian dia berkata."jae...lapar.."kata jae sambil menggosok gosok perutnya.
"Jae nak makan ape?ramen nak tak?"tanya jinyoung."ape ape pon boleh".kata jae."alright kalau macamtu hyung masak jap"jinyoung bangun dan meluru ke dapur.
-10 MINIT KEMUDIAN-
"Jae!ramen dah siap ni!"laung jinyoung dari dapur.jae yang sedang menonton drama "suspicious partner"(lahai jae kecik² dah pandai tengok drama XD) terus bangun dan berlari ke dapur untuk mendapatkan baejin.
"Nah makan ni..meh duduk kat kerusi ni."jinyoung menyuruh sambil menepuk nepuk kerusi.jae duduk di kerusi dan terus melahap ramen sampai habis.
YOU ARE READING
SMILES || B.J.Y + K.D ||
Historia CortaI want you to smile but.. Please stop smiling