Hoofdstuk 46
Pov. Louise
(Paar weken later.)Verveeld staar ik naar de spierwitte plafond. Naast mijn ziekenhuisbed staat een witte kastje. Alles is hier wit. Ik draag zelfs kleding voor patiënten.
Het ergste is dat ik niet eens iets mankeerd. Ik was een beetje ziek en toen bracht Aiden mij naar de ziekenhuis. Hij was bang dat ik een of ander parasiet binnen had gekregen.
Hij zei onder andere toen we naar de ziekenhuis gingen: 'Zometeen heb je een longontsteking en is het te laat.'
En ik weer zo van: 'Iedereen is wel eens ziek. Dat was ik 5 maanden geleden ook. Kan je me niet een paracetamol geven?'
Maar Aiden wou voor de zekerheid naar de ziekenhuis. Ik vind het wel een klein beetje karma dat ik in zijn auto heb gekotst. Had hij maar paracetamol moeten geven.
Het eerste wat ik ga doen als ik uit deze packziekenhuis ben, is het ziekenhuiseten verbeteren. Ik stel me niet aan, maar het is echt ranzig.
Volgens de enquete vind 78% van de mensen het eten oneetbaar.
Ik had noedels gekregen. Alleen was er een probleem. Als ik het bord ondersteboven hield bleef de noedel aan de bord vastkleven.
Toen had ik voor de zekerheid niks van het eten geproefd.
'Mam ik mankeer niks. Aiden is weer eens overbezorgd.' Zeg ik tegen de telefoon. En zo gaat het een paar minuten door.
De dokter was langs geweest. Ik had gezegt: 'Ik hoor hier niet te zijn mevrouw. Ik heb alleen een lichte koorts, maar de alpha moest mij persé naar de ziekenhuis brengen.'
Jammer genoeg luisterde ze vooral naar Aiden, aangezien hij de alpha was en ik de luna.
Maar dat betekent niet dat ik mijn alpha-stem was verloren. Uiteindelijke resultaat: Ik lig hier nog 2 nachten. Joehoe.
Ik pulk aan de uiteinde van mijn bruine lokken. Aiden moest vertrekken voor zijn alpha-taken. Hij had me belooft om over een paar uur te bezoeken.
Op mijn kamerdeur wordt zachtjes geklopt. 'Hoi.' Begroet ik de verpleegster. 'Hey er is een fruitmand voor je afgeleverd Allison.' Ze legt de fruitmand op de nachtkastje.
Daarna loopt ze met een zwaai mijn kamer uit. Ik graai naar de fruitmand. Ik maak de doorzichtige verpakking los.
Op een kaart staat:
Hallo,
Dit is een Lucy-tastische fruitmand. Als het goed is heeft Jill deze fruitmand naar je opgestuurd.
Beterschap LouLou
Zo ga ik je voortaan noemen! Ik ben zo geniaal.Groetjes je geweldige beste vriendin Lucy met de pizza's van Jade en Julian.
Ps. Lucy heeft alleen de kaart geschreven. Ik deed alles. Beterschap. X Jill
Ik maak een pakje wafels open. Nu ik tenminste smakelijke eten heb, kan ik gaan eten.
-
'Heb jij dit allemaal in je eentje gegeten?' Aiden raapt een plastic verpakking van de grond op. Onschuldig glimlach ik.
'Wat heb je allemaal gegeten?'
'2 wafels, een plakje cake en drie cupcakes. Wil je ook cake? Jill heeft ze gemaakt.' Ik sein naar de fruitmand, waar geen fruit in zat. Het is meer een Cakemand.
'Waarom eet je zoveel?' 'Omdat het 5 uur in de avond is en ik vandaag niks heb binnen gekregen van het eten van de ziekenhuis.' Antwoord ik bloedserieus.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...