-9-

113 10 0
                                    

Jinyoung masuk kedalam gate sekolah dengan hati yang membara.dia tidak menyangka yang somi tahu dia bersekolah disitu sejak dia pindah.

"Somi akan sekolah kat oppa nanti!".jerit somi.jinyoung terhenti selepas mendengar apa yang dikatakan oleh somi.dia menggenggam penumbuknya dan meneruskan perjalannya maduk kekelas.

-DALAM KELAS-

Jinyoung duduk di tempatnya.dia memanggil jihoon."jihoon!datang sini kejap!"jinyoung memanggil dengan agak kuat kerana jika dia memanggil dengan suara yang perlahan,pasti jihoon tidak akan mendengarnya.

"jihoon!datang sini kejap!"jinyoung memanggil dengan agak kuat kerana jika dia memanggil dengan suara yang perlahan,pasti jihoon tidak akan mendengarnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua orang memalingkan muka kearahnya.keadaan dikelas senyap sepi.mereka memandang jinyoung dengan muka yang tidak percaya.

"Apa?"kata jinyoung.salahkah dia mahu bergaul dengan rakan sekelasnya sendiri?

Jihoon menuju kearahnya perlahan.dia takut jinyoung dirasuk hantu.jinyoung tidak pernah memanggilnya atau bergaul dengannya.

"Ermm..haha..kenapa panggil?"tutur jihoon gagap."dah kenapa.aku ni macam hantu ke?"tanya jinyoung.dia tidak tahu mengapa semua orang pamdamgnya begitu.mungkin kerana selama ni dia hanya suka mendiamkan diri dan menyebabkan dia tidak mempinyai kawan.

"Haha..taklah.kau demam ke?"tanya jihoon."aku sihat je.aku panggil kau sebab nak kau tolong aku."kata jinyoung.
"Boleh tapi tolong apa?"tanya jihoon lagi."tolong kaunseling kan aku."kata jinyoung."mworago?"ujar jihoon sedikit terkejut.

-FLASHBACK-

JINYOUNG POV

"Aku nak berubah.aku tak boleh terus macamni."kata aku.aku dah bosan hidup tanpa kawan.omma pon pernah suruh aq cari kawan.

Tapi aku segan nak berkawan dengan dorang.dorang nak ke berkawan dengan aku?mesti dorang akan pelik.

Jihoon.dia mesti boleh tolong aku.aku akan suruh dia ajarkan macammana nak jadi peramah.aku tekad!

-END POV-
-END FLASHBACK-

"B..boleh.tapi kenapa kau suruh aku?".tanya jihoon.dalam ramai ramai classmatenya yang lain,dia juga yang kena."kau taknak ke?takpelah aq boleh cari orang lain."kata jinyoung lagi.

"Eh eh..bukan macamtu.aku boleh je.tapi kat mana?".kata jihoon gelabah apabila jinyoung mahu membuka buku bacaannya.jika jinyoung mula membaca buku itu,dia pasti akan kembali dengan sikap pasifnya.

Dia mahu jinyoung menjadi sedikit peramah.jinyoung memalingkan mukanya kearah jihoon semula."kat rumah aku".kata jinyoung."ok.nanti aku datang pukul 4.30".kata jihoon pula.

Jinyoung yang sangat teruja dan gembira tersenyum kepada jihoon.semua yeoja didalam kelas itu cair dengan senyuman jinyoung.mereka sudah memerhati jinyoung dan jihoon berbual sejak mula.

mereka sudah memerhati jinyoung dan jihoon berbual sejak mula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-SKIP-

semasa rehat,jinyoung makan bersama dengan jihoon dan kawannya minhyun,daehwi,sungwoo,seongwoo,jisung,woojin dan jaehwan.

Mereka kelihat sangat mesra.mereka mengalu alukan kedatangan jinyoung.jinyoung melihat di suatu sudut.dia melihat guanlin sedang makan seorang diri.dia bangun dan menuju kearah guanlin.

"Hi bro."tegur jinyoung.guanlin tersenyum kekok.dia nampak jinyoung dengan kawannya tadi sedang makan sambil bergurau senda.mungkin jinyoung datang untuk menghinanya kerana dia tidak ada kawan?

"Dah kenapa makan sorang?jom".jinyoung menarik tangan guanlin menuju kearah mejanya dan kawannya.setelah sampai,semua orang di meja itu melihat kearah guanlin dengan senyuman.

"Duduk bro.kenapa berdiri je?"suruh minhyun.guanlin tersenyum dan duduk di tepi woojin.mereka berborak dengan rancak sehingga masa rehat tamat.

Sejak hari itu,mereka sentiasa lepak,makan dan keluar berjalan jalan bersama sama.jinyoung sudah menjadi semakin mesra dan peramah.dia sudah mula bergaul dengan rakan sekelasnya.penampilannya juga semaki hari semakin kacak dan membuatkan dia menjadi terkenal bersama dengan rakannya yang lain.semua orang selesa dengannya.

Senyumannya boleh mencairkan hati perempuan.ramai perempuan yang menaruh hati terhadap jinyoung.

"Please stop smiling jinyoung".kata haemin.


SMILES || B.J.Y + K.D ||Where stories live. Discover now