Koska oli vielä yö päätimme alkaa nukkumaan. Pidimme Martinuksen kanssa käsistä kiinni nukahtaessamme.
Heräsin aamulla siihen kun kärpänen pyöri naamani päällä. Aivastin.
"Aika söpöö" Tinus sanoi. Tämä seisoi ja puki vaatteita päälleen. Nousin ja puin itsekkin.
"Mun pitää tänää mennä kotiin" sanoin kun olin pukenut.
"Harmi" Tinus sanoi.
"Niinpä en mä haluu jättää sua" sanoin ja halasin Tinusta.
"No mut enks mä voi tulla sun luo, jos sun äitiskin on kerran selvin päin" Tinus sanoi.
"Tietysti voit, sä oot aina tervetullu meille kun äiti on selvin päin" sanoin.
"Kiva" Tinus sanoi.
"Joo mut, mä lähetän viestin millon voit tulla kun mä voisin nyt viettää ainakin jonkun aikaa pelkästään äitin kanssa" sanoin.
"Joo moikka" Tinus sanoi.
"Heippa" sanoin ja lähdin matkalla alakertaan kävin vielä Marcuksen huoneessa snomassa tällekin heippa ja sitten lähdin kotiin. Kun pääsin kodilleni koputin oveen. Äiti tuli avaamaan.
"Hei oliko kivaa" tämä sanoi samalla kun päästi minut sisään.
"Joo oli" sanoin ja otin kengät pois.
"Onko meillä jotain ruokaa, kun minulla on vähän nälkä?" kysyin.
"Ei ole, lähdetäänkö kauppaan?" Äiti kysyi.
"Joo lähdetään vaan" sanoin.Kun saavuimme kauppareissulta kello oli noin 13. Äiti alkoi kokkaamaan ja minä menin huoneeseeni.
"Missä meidän mikro on?" äiti huusi hetken kuluttua.
"Se on täällä, odota hetki" huusin ja nousin sängyltäni. Irrotin mikron seinästä ja raahasin sen keittiöön.
"Mitä sä kokkaat?" kysyin kun tulin keittiöön.
"Spagettia ja jauhelihakastiketta" äiti vastasi.
"Okei" sanoin ja lähdin takaisin huoneeseeni. Siivosin huoneeni että Martinuksen patja mahtuisi lattialle, koska minulla ei ollut levitettävää sänkyä vaan minulla oli vaan sellainen puolileveä sänky. Kun olin siivonnut äiti huusi että ruoka on valmista. Menin keittiöön ja aloin lastata ruokaa lautaselleni koska minulla oli todella kova nälkä.
"Hyvää" sanoin kun olin syönyt vähän.
"Kiitos" äiti sanoi.
"Mitäs tehtäisiin ruuan jälkeen" äiti kysyi.
"En tiedä" vastasin.
"Tai sitten ei vaan tehdä mitään" äiti sanoi.
"Niin" sanoin, koska idea tuntui houkuttavalta.Kun olin syönyt kiitin ruuasta ja menin huoneeseeni, avasin yhden karkkipusseista jotka olin ostanut kaupasta tänään. Aloin katsomaan youtubea ja syömään karkkia. Aika tuntui kuluvan todella nopeasti, sillä kun seuraavan kerran katsoin kelloa, se näytti jo melkein kuutta. Menin whatsappiin ja lähetin Tinukselle viestin että tämä voi nyt tulla.
YOU ARE READING
Nothing holding me back ~ finnish
FanfictionKävelin alas tietä joka vei rannalle. Olin aivan märkä. Ulkona kaatosatoi...