"Çok eski zamanlarda, uzak bir diyar varmış. Adı, Golden Fire'mış. Tüm diyarlardan farkli bir özelliğe sahipmiş. Çünkü orada asil ve kudretli bir canlı yaşarmış. Bu canlı aynı zamanda merhametli ve iyiliksevermiş. Bir zulüm ya da kötülük gördüğünde görüp görebileceginiz en ölümcül varlığa dönüşürmüş. Bu yerin diger bir özelliği bu canlının ruhuna bağlı olmasıymış. Eğer kızgınsa fırtınalı ve şiddetli, üzgünse yağmurlu ve mutluysa cennet bahçelerinden bir yer olabiliyormuş. Bu canlının adı ise Anka Kusu'ymuş. Bir diğer adıyla Simurg. Kanatları ve gövdesi saf altından ve kızılın bir çok tonunu taşıyormuş. Gözyaşları iyileştirme gücüne sahipmiş. Ölüm hariç tüm hastalıkları tedavi edermiş. Yuvası Sonsuzluk Denizi'nin güneyinde Bilgi Agaci'ndaymış. Onun en büyük düşmanı Ouroboros'muş. Yani kendi kuyrugunu yiyen yılanmış. Bu sadece onun numarasıymış. Ne zaman savaşsalar bu savaşta kazanan veya kaybeden olmazmış. Anka Kuşu ölümsüzmüş. Vakti geldiği zaman tüyleri ve tüm bedeni alev alev yanar ve küllerinden yeniden doğarmış..."
***
Annem ben küçükken uyumadan önce her zaman bu masalı okurdu ve şöyle derdi:
-"Bu hayatta önemli olan kahraman olmak değildir. Önemli olan pes etmemektir. Daima savaşmaktır. Çünkü güzel olan her şey, uğrunda savaşılmasını ister.
Ve Anka Kuşu'nun on iki öğüdünü de unutma." derdi ve eklerdi.
-" Bir; İsteğini asla bastırma.
İki; Yola koyulmaya cesaret et. Her şey bir adımla başlar.
Üç; Karşına çıkan engellerde asla yılma.
Dört; Yol yorucu olacaktır. Bundan zevk al.
Beş; Seni üstün yapan şey azmin ve sabrındır.
Altı; Işık gibi parla ve yolunu çiz.
Yedi; Asla korkma.
Sekiz; Başarısızlıkta hemen yılma. Tekrar dene. Düştüğün yerden kalkmasını bil.
Dokuz; Saçma bahanelerle kendini kandırma.
On; Kendini sadece değecek kişilere göster.
On bir; Gizemini açığa çıkarmak isteyenler olacaktır. O zaman bu uğurda savaşsınlar.
On iki; Kanatların yanacak, kavrulacaksın, yorulacaksın, acı çekeceksin ve sonunda küllerinden yeniden doğacaksın. İşte bütün mesele bu."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Simurg'un İntikamı
FantasíaKüçük Amelia ve ailesi kendi krallıklarından sürgün edileli tam 18 yıl olmuştu. Şimdi 18 yaşında ve ailesine ve kendine olanlardan yalnızca intikam almak istiyor. Kılıç ustası ve cesur ruhlu -ve turuncu saçlı- Amelia'nın bilmediği bir şey daha var:...