Hoofdstuk 2

474 9 5
                                    

Robin ,

Femke dood ?! Nee dat kan ni zei ik tege de dokter. Wilt u haar nog zien ? Vroeg hij. Ik en Floor knikte. We volgde de dokter zn kwamen dan een kamer binnen daar lag ze met een wit doek over haar. Ik laat jullie even alleen. Zei de dokter en ging dan weg. Ik deee het doek van haar af. Fem je lag niet dood zijn ! Riep Floor kwaad. Je mag ni weg ik moest hier liggen ni jij Het is mijn fout Fem. Please kol terug ! Zei Floor huilend terwijl en voor Femke was neergezakt. Ik liet mijn hoofd op Femkes bostkast vallen. En liet het daar liggen. Ik huilde. Tot ik plots beweging voelde en geluid en hoorde nog eens en ze begon te ademen ik riep de dokter en zei dat ze nog leefde. Hij geloofde me ni en controleerde het toch voor de zekerheid. Ze leeft we brengen haar naar een kamer ze is terug gekomen voor iemand dat ze niet kon laten gaan. Jullie hebben geluk gehad. We volgende de dokter en daar lag ze dan mijn Femke ze was wakker en glimlachte naar mij.ik liep naar haar toe en pakte haar stevig vast. Ik laat je nooit meer los. Zei ik tege haar toen ik haar vast had. Ik liet haar toch los omdat Floor er was. Het spijt le Femke ik wouw het niet. Zei ze huilend toen ze op de grond zakte. Kom eens hier zei Femke. Ze ging naar Femke en ze pakte elkaar stevig vast. Doe mij dit nooit meer aan om op een brug te staan ! Zei Femke. En doe da mij nooit meer aan dood zijn zei Floor. Nooit meer zei femke.  Wat ben ik blij dat je ni dood bent. Zei ik. Je weet het eh onkruid da vergaat ni ! Zei ze blij. Oei de chef ? Zei Floor.  En idd ik keek op mijn gsm en ja een paar gemiste oproepen ik belde terug en legtde alles uit hij was ni boos.  Hij begreep het.  Femke mocht nu al naar huis we gingen mee met Floor naar haar huis en daar voor de deur lagen witte rozen. Ze raapte het boeket op en rook eraan.

Floor ,

Thuis lag er een boeket bloemen voor de deur ik rook eraan en keek dan op het kaartje.  Ze waren van obi. Als ik dat zag sleet ik ze op de grond. En liep naar binne. Floor wat doen je nu ? Vroeg Femke. Ze ... ze  ze zijn van obi zei ik door het snikken heen. Femke raapte ze op en ging mee naar binnen binnen aangekomen was het huis verlicht met kaarsjes en versiert met rozenblaadjes ik keek op en daar stond hij dan de man van mijn dromen die het uit had gemaakt. Wat doe jij hier nog ? Zei ik bot tege obi. Ik wil het goedmaken. Zei hij. Je maakt het uit en nu wil je het goedmaken ? Ik snap u ni ? Zei ik. Femke en Robin waren ondertussen al naar huis. Ik weet dat ik het uit heb gemaakt maar dat was fout ik was bang van je ouders. Ik ho Stop geef me tijd zei ik bot tege obi. En ga nu weg alstublieft. Hij ging weg en ik deed alle kaarsen uit en gooide alles in de vuilbak. Dan ging ik naar boven in mijn bed liggen en ben ik huilend in slaap gevallen.

Tineke ,

Floor kwam triestig het kantoor binnen ik heb ondertussen een babysitter gevonden zodat ik al kan werken. Obi heeft het gistere uitgemaakt omdat mijn ouders hem ni mogen. Zei ze met snikken. Hij heeft wat ?! Riep ik kwaad uit op dat moment kwam obi binnen ik hield hem tegen en zei : je gaat da goed maken met Floor eh. Ja heb al geprobeerd probeer straks dan nog eens zal wel zorgen dat jullie patrouille mogen. Zei ik en ging dan even naar Patrick ik kwam terug en ging naar de refter. Iedereen patrouille buiten Femke en Robin. Zei de chef en dan vertrok ik met koen op patrouille. We waren een goei half uur onderweg tot we prots werden opgeroepen voor geluidsoverlast. We gingen terplaatsen en brachten de man met geweld over naar het kantoor. Ik zag Femke direct weg rennen als ze de man zag. Robin ging zr direct achter en wij verhoorden de man.

Femke ,

We waren rustig boetes aan het claseren tot plots mijn vader met geweld naar binne werd gebracht. Zo snel dat ik kon liep ik naar de wc en deed hem opslot en zakte ik huilend tege de deur. Fem ? Hoor ik Robin zeggen maar ik antwoord ni. Fem doe de deur open alstublieft. Zei hij ik deed de deur open en bleef dan gwn roerloos zitten met mijn knieën opgetrokken en mijn hoofd leunend met mijn handen ervoor zodat niemand mijn gezicht kon zien. Fem schat wat is er ? Zei Robin terwijl hij voor mij gebukt stond. D.. da.. dat is ..mi..mijn vader kreeg ik er met moeite uit . Wat heeft hij gedaan? Vroeg Robin. Hij wist dat er iets ni klopte. Hij heeft me vroeger opgesloten in een kelder en dan mishandelt. Zei ik en barste uit in tranen. Hij nam me stevig vast en zei : we gaan dat oplossen ik zorg ervoor dat hij u nummer pijn kan doen. Ik keek recht in zijn super mooie ogen en kuste hem als een bedankje . Hij pakte mijn hand en dan gingen we samen terug naar binnen maar wat er toen gebeurde wou ik dat nooit gebeurde mijn vader kwam op mij afgestormd en gaf me een klap dan kwam Robin ertussen en kreeg hij wat klappen ze hadden mijn vader terug kunnen boeien en in de cel gestopt daar lag hij dan mijne schat op de grond met een bloedneus. Gaat het schat ? Jahjah alleen een bloedneus meer ni maar ik zorg ervoor dat die zot den bak in ga !

----/////----
Zoals belooft is hier deel 2 ook al
Hopelijk goed
Xx Elly

De buurtpolitie : echt of niet ? Deel 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu