16:Ny vän

1.5K 18 2
                                    

Jag vaknade av att Nate pussade mig i pannan "Godmorgon sötis" viskade han när han såg att jag hade öppnat mina ögon. "Godmorgon gullet" svarade jag och kysste han på munnen och kramade om honom sen. Jag flyttade Nate åt sidan så jag kunde resa mig upp och klä på mig, men eftersom jag fortfarande sover hos mamma så har jag inte så mycket kläder som skulle kunna passa.. suck... När jag hade fått fram ett par jeans och en tröja så gick vi ner till köket och åt frukost innan vi började städa upp lite efter vårat lilla bråk. När vi var klar behövde Nate åka tillbaka och jag bestämde mig då för att åka in till stan och shoppa lite kläder åt mig, jag gick ut och låste dörren innan jag satte mig i min bil och åkte till stan.

När jag hade gått runt och kollat lite i affärerna och även hittat lite så beslutade jag mig för att gå bort till espresso house och fika lite, jag gick och kollade ner på mig mobil en liten stund och sen tog det stopp och jag satt på marken. "Ojj, förlåt! jag såg dig inte" sa en man runt 20 års ålder samtidigt som han räckte ut handen åt mig, han var lång och hade brunsvart hår och brunsvarta ögon. "Det är okej, jag såg mig inte riktigt för heller" svarade jag samtidigt som jag tog tag i hans hand och hävde mig upp på fötter, När jag hade ställt mig upp så sopade jag bort lite smuts "Jag heter Brooke förresten" sa jag efter en lien stund och började le. "Vilket fint namn, jag heter Luke" svarade han och flinade så att hans perfekta vita tänder syntes, "Vart är du på väg då" frågade han sen. "Jag ska bara till espresso house och ta en liten fika, vill du följa med?" frågade jag och tittade bort mot espresso house, "Gärna!" svarade han glatt och vi började gå dit.

Vi satte oss vid ett 2 bord efter att vi hade fått det vi beställde och började prata lite, "Så hur länge har du bott här" frågade han och tog en klunk av sitt kaffe. "Lite drygt ett år, själv då?" sa jag och tog en sipp av min cappuccino, "Jag har precis flyttat hit med min lilla syster Angelica" sa han. "Jaha vad roligt, hur gammal är hon?" frågade jag sen och lät kanske lite väl glad, "Hon är 15" sa han och flinade "Jaha, Men varför bor hon med dig och inte dina föräldrar, omjag får fråga det" frågade jag lite försiktigt utifall det var ett känsligt ämne. "Dom dog i en bilolycka för typ ett års sen så jag kände att jag ville ha en ny start kan man väl säga" svarade han och tog en till klunk av sitt kaffe, "Jaha, jag beklagar sorgen" sa jag och la min hand på hans en liten stund innan jag tog bort den igen. "Men dudå, hur kommer det sig att du flyttade hit" frågade han lite glatt för att försöka få upp stämningen igen och jag skrattade till lite åt det.

-Jag och min mamma flyttade hit efter att min pappa blev mördad och vi kände att vi ville få lämna det och börja om på nytt igen, så just nu bor jag med min kille och väntar på att vi ska bli fler, sa jag och började le. "Bli fler? är du gravid?" frågade han och kollade ner på min mage och skrattade till lite, "klart jag är" sa jag lite kaxigt och flinade. Vi fortsatte att prata en stund till innan jag behövde åka tillbaka, "Det här borde vi göra om de här nån gång" sa jag samtidigt som jag ställde mig upp och likaså gjorde Luke. "Ja verkligen, du kan få mitt nummer om du vill" sa han och jag nickade och gav honom min mobil så han kunde skriva n sitt nummer. När det var klart så kramades vi snabbt innan vi gick skilda vägar, jag gick till min bil och körde tillbaka hem.

-Någon hemma?!", skrek jag när jag hade öppnat dörren och en skit sur Nate kommer gåendes mot mig med mobilen i handen. "Vad fan är det här?!" halv skriker han och går mot mig, "Vad pratar du om?!" halv skrek jag tillbaka och släppte påsarna jag hade i handen. "Det här" sa han och visade sin mobil, någon hade alltså tagit bild och skickat när jag hade tagit Lukes hand och sen när jag kramade honom. "Det är inte som det ser ut okej" sa jag lugnt och försökte få lugnare. Han kastade sin mobil i väggen "Vad då det är inte som det ser ut?! Vad fan är det då?!" skrek han högt och gick fram till mig som stod vid köksön och hällde upp ett glas saft. "Han är bara en kompis" sa jag och vände mig om så jag stod ansikte mot ansikte "Bara en kompis, ser ut som jävligt mycket mer hurru du!" sa han och viftade runt med armarna. "Men kan du lugna ner dig för i helvete! jag har inte gjort något med honom eller äns haft tanken att göra det. vi är bara vänner!" skrek jag tillbaka och ordade det sista, och då blev han riktigt sur för att han tror att jag ljuger. Han lyfte sin hand och slog bort mitt glas som jag hade i handen så att det slog ner i golvet, "Vad fan gör du??!" skrek jag och skulle gå förbi honom men han lät mig inte. 

-Låt mig gå förbi nu! sa jag arg och tänkte gå förbi igen men han hade ut sin arm som stopp, "Du går ingen stans nu, Du stannar tills vi har löst de här." sa han strängt och stod kvar som ett stenblock, "flytta nu! Jag tänker fan inte göra något när du beter dig såhär!" skrek jag och satte armarna i kors över bröstet. "Kan du klandra mig för hur jag beter mig?! det är du som är fucking otrogen!" skrek han och där gick linjen för mig, "Jag är fucking gravid med ditt jävla barn, varför i hela helvete skulle jag vara otrogen?! Jag är bara vän med honom så skärp dig nu innan du ångrar dig på riktigt!" skrek jag tillbaka och slog till han hård i bröstet. "Varför kramar du och håller hans hand då huh?! hur fan tänker du på riktigt!" skrek han och tog ett steg till mot mig, "Han berättade om sin familj och jag tyckte synd om honom så jag tog i hans hand och sen tyckte jag det var trevligt att prata med honom så jag tackade han och kramade om honom sen".. "Men ursäkta mig att jag bryr mig, ska fan sluta bryr mig om allt kanske du börjar tänka till innan du får ett jävla utbrott över inget" sa jag puttade till honom hårt och han tappade balansen och då såg jag chansen och sprang ut till hallen och trädde på mig mina skor så fort jag kunde.

Nate kom fort ut mot hallen "Babe" sa han och tog tag in min arm och jag vände mig om och ryckte åt mig min arm "Du rör mig fan inte"  "Du får bara inte träffa honom mer och det är punkt" sa han sen och vände sig om för att gå. "Asså för i helvete vad är ditt jävla problem?? får jag inte ha killkompisar??" skrek jag efter honom.  Han vände sig om och gick fort mot mig och tog tag i mitt ansikte och kysste mig, "För du är min" sa han och jag puttade bort honom "Om du vet det varför göra en sån stor deal över att jag har fått en till killkompis liksom jag vill ha fler vänner än dom som är med i gänget" "Jag älskar dig men du kan inte göra såhär mot mig" sa jag och vände mig om och gick ut. Jag kunde höra hur han ropade efter mig men jag skiter i det nu. Han sårade mig riktigt mycket nu och jag behöver ha tid för mig själv innan jag går tillbaka till han.


---------------------------------------------------------------------------------------------- 

The bad boys dark secret [Färdig]Where stories live. Discover now