Källaren

275 13 6
                                    

Olivia
En vecka kvar till skolan börjar igen.

Nu har ni säkert massa av frågor, jag ska hålla mig kort. När jag flyttade tillbaks till Gävle så började jag umgås med Noel, han börjar andra året på gymnasiet medan jag ska börja 9an.
Han lärde mig röka, lärde mig hur man börjar dricka och så visade han mig hans ärr på innerlåret.

Minns ni Vendela och mina vänner här från Gävle? Dem lackade ut totalt sen jag började hänga med Noel och hans vänner så nu pratar inte Vendela och dem längre med mig, behandlar mig som luft. Förstår inte varför? Jag får la umgås med vem jag vill, eller?

Flyttade från Gävle för att slippa se min pappa med en annan fru & barn, kom till Göteborg, mamma blev helt skev, mormor blev sjuk men blev snabbt frisk igen, träffade två töntar Marcus och Martinus sen sabbades allt så jag flyttar tillbaka till Gävle men då går min bästavän bort och mina vänner dissar mig totalt. Kan man få ett bättre liv? Ett tyst skratt lämnade mina läppar. Kan man få ett bättre liv?

Men snart ska jag tillbaka till Göterborg men bara över en helg, egentligen vill jag inte åka tillbaks för alla minnen kommer vakna till liv igen.
Men Dorianna min kusin har tvingat med mig dit bara för hon vann en meet and great, men med vilka? Det vet jag inte.

Fredag

- "Vilken väska ska jag ta?" Lämnade mina läppar när vi stod där i den mörka källaren som hade en lampa hängandes från taket som lös ytterst lite.

- "Den svarta" Svarade Dorianna.
Jag böjde mig ner föratt känna var väskan låg och när jag fått tag i den så sprang vi upp för trappan med panik eftersom vi båda hatar denna källare, eftersom när vi var yngre så hörde vi röster från källaren när alla i huset sov utan vi. Våra vänner trodde att vår källare spökade så vi började ana det med.

Dorianna öppnade upp den vita trädörren som ledde till mitt rum, vi gick in och jag la resväskan i min säng. Mina steg ledde mig till min vita garderob, öppnade upp den och såg ett hav med klädder.

- "Vad tog du med dig för kläder?" Lämnade mina läppar och Dorianna ställde sig upp från sängen, hon gick fram till garderoben och började lyfta runt på kläder. Hon fick fram en ljusrosa tröja där det stod silence and darkness på.

- "Denna var ju svinsnygg" Lämnade hennes läppar när hon hade vecklat ut den så att man såg vad det stod på den. Jag drog snabbt åt mig den och kramade om den. Dorianna kollade på mig med en frågande blick.

- "Aldrig att jag tar på mig den och speciellt inte när vi ska till Göterborg" Lämnade mina läppar och jag slängde in den i garderoben igen som om att det inte betydde något för mig, vilket den gjorde. Betydde något för mig. Dorianna la händerna i kors.

- "Varför då?"

- "Men vafan killen jag var kär i, hans brorsa gav mig den tröjan och tänk om jag ser honom? Då kommer det bli för jävligt stelt"

Flashback

Jag sprang så snabbt jag kunde men så snubblade jag till så min mage nuddade gräset, snabbt vred jag på mig. Killen som jagat mig satte sig över mig med sitt flin, sådär som han brukade flina.

- "Martinus du vågar int..." Men mer hann jag inte säga förens det kalla vattnet var över hela mig, jag drog mina fingrar under ögonen. Flera skratt lämnade Martinus läppar och jag visade bara fingret åt honom.
Men ändå så spreds hans skratt till mig.

- "Se hur blöt jag blev" Sa jag och putade med under läppen när vi ställt oss upp.

- "Jag skulle vilja krama dig men du är så blöt.." Skrattade Martinus men snabbt hoppade jag över honom.

- "Ta min tröja" Lämnade Marcus läppar då jag skulle gå hem och frös en aning, han drog av sig sin rosa tröja så ett vitt linne syntes. Han gav över den med ett leende, "Tack" Log jag, drog snabbt åt mig den och kramade om den vilket inte var så jättesmart då min kropp var blöt.










För er som bläddrat ner ända hit ner så kan ni få veta vad som hänt i mitt liv senaste dagarna.
1. Min lärare har tvingat mig att va med klassen på engelska lektionerna då jag känner mig jätte obekväm att prata engelska och allt som har med engelska o göra, men jag har dragit ihop en liten lögn så att jag kommer få gå i den mindre gruppen igen för dem som är sämre på engelska går i (hihi)

2. Mitt schema suger

3. Imorgon kommer äntligen min bästavän hem från Grekland igen wiiiii!!!

Without you[m.g/2]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang