Sirius
Met opgetrokken wenkbrauwen staarde ik Josh en Tyler na. Hadden ze gezien dat ik en Luna elkaar hand hadden vastgehouden?
Ik draaide weer terug naar Luna en ze leunde weer tegen haar kussen aan. Als ik nou net zoveel lef had als anders, dan zou ik meteen zeggen dat ik haar leuk vond. Ik bedoelde; ik wist dat zij mij leuk vond. Dat had Gaffel gezegd met de meest recente grap die we met Luna hadden uitgehaald.
Maar zou ze dan alsnog accepteren dat ik haar vijf jaar lang heb gepest, ondanks mijn gevoelens voor haar? Ik kon beter eerst mijn excuses maken en het dit keer menen. Vorig jaar hadden we haar tas van de trap afgegooid en sorry gezegd. Maar dan lachend.
Misschien kon ik er eerst voor zorgen dat ze me vertrouwde. Maar dat zou er dan wel erg verdacht uitzien voor haar. Dan kon ik het beter gewoon nu zeggen, toch? Dan was ik er ook meteen vanaf.
Ik haalde diep, maar zacht adem en pakte haar hand vast.
'Het spijt me, Luna,' zei ik serieus. Ze trok haar mond tot een streep en ik wist dat ze me niet serieus nam. 'Voor alles wat ik en de andere met je hebben uitgehaald.'
Luna's mond ontspande weer en haar ogen werden waterig. Zou ze me vergeven? Of zou ze boos worden en in mijn gezicht slaan, zoals zoveel meiden deden als ik ze dumpte. Normaliter deed het me niets, omdat ik ze niet echt leuk vond. Maar Luna was anders -leuker.
Het blonde meisje op het bed zei niets. Ze staarde naar haar linkerhand, die nog op haar schoot lag. Haar rechterhand lag in mijn linkerhand.
Ik panikeerde een beetje. Wat als ze pas weer praten als ik weg was? Wat als kwaad op me was, of als ze me niet geloofde?
'Ik vergeef het je,' zei Luna zacht. Ik schrok op en kon het niet helpen om een beetje te glimlachen. 'Maar flik me dan ook niets meer.' Ik knikte hevig en besefte dat ze dat niet kon zien en zei snel 'Ja'.
We zwegen een tijdje. Dezelfde soort stilte als we daarstraks hadden; niet oncomfortabel, maar gewoon even niks zeggen. Correctie, niet weten wat je moet zeggen.
Ik staarde naar mijn hand, verstrengeld met die van Luna. Als ik dat nou gewoon altijd kon; Luna's hand in die van mij hebben.
'Zeg euhm..' begon ik. Luna draaide haar hoofd naar me toe, ten teken dat ze luisterde. 'Als je straks weer kunt zien, of... gewoon uit de Ziekenzaal bent -zou je een keer met me uit willen?'
Luna bloosde even en keek weg.
'Ben ik dan weer één van die meiden die je date en uiteindelijk weer dumpt?' vroeg Luna zacht, nog steeds haar hoofd weg gedraaid.
Ik voelde de moed in mijn schoenen zakken. 'Nee, nee, ik wil echt met je uit en ik dump je niet... dat zou jij in theorie mogen doen.'
Luna grinnikte zacht en draaide haar hoofd weer naar me toe. 'Oké,' zei ze.
Ik kreeg kriebels in mijn buik en voelde het bloed naar mijn hoofd stijgen.
Zacht kneep ik in haar hand en wist dat dit goed zou komen. Ik bedoelde: ik heb mijn excuses gemaakt en dit keer gemeend; ik had Luna mee uit gevraagd en ze zei 'ja'. Dat kon dan toch niet beter?
*>•<*
'-en heb haar mee uit gevraagd,' legde ik uit aan Lily. Ze glimlachte breed en ik tikte met mijn vingers op de armleuning van de fauteuil. We zaten in de Leerlingenkamer en het was half één s'nachts. Iedereen lag al te slapen, op Lily en mij en een paar vierdejaars na.
'En ze zei ja?' vroeg Lily vrolijk. Ik knikte hevig en de ze grijnsde van oor tot oor. 'Misschien kun je haar ook gewoon helpen met het lopen naar lessen en zo, omdat ze nog niet kan zien.'
'Klinkt goed, ik kan het er morgen met haar over hebben,' zei ik en haalde een hand door mijn lange zwarte haar. Maar omdat ik het al een tijdje niet had gekamd, kwam mijn hand vast te zitten. 'Oh, Lily, help.' Ze kwam meteen overeind en begon mijn hand te verlossen van mijn bos haar.
Uiteindelijk kwam ik los en Lily grinnikte toen ze mijn opgeluchte gezicht zag.
'Het komt goed, Sirius,' zei ze veelbelovend. Ik knikte en maakte aanstalten om naar de Slaapzaal te gaan.
Ik was doodop en kon alleen maar aan Luna denken.
Ugh, ik heb mezelf gister gesneden met een mesje, zo dieppppp! :( Maar ik ben superblij met alle comments die ik de afgelopen drie uur heb binnen gekregen:')). Dus dat maakt mijn dag helemaal goed. I Love You So Much Guys
*Kijkt der iemand Dan and Phil? Dan ken je dit wel ;)*
JE LEEST
Marauders: Captured Soul
Fanfiction[voltooid] Luna Rolline wordt al erg lang gepest door de Marauders. Altijd kan ze er goed tegen, tot dat ene gemene grapje, dat te ver ging. Ze rent weg en denkt dat ze eindelijk een verstop plaats heeft. Maar tot haar genoegen zit ze vast. Daar in...