Di pagi hari yang cerah aku sedang berjogging dengan hara."Ra,ibu aku ajak kau datang umah aku lunch ni"
"Oh okay,kul berape?"
"Dalam pukul 12 cam tu ar"
"Oh okay okay"
_____
"Ha haura meh la masuk buat ape duduk kat depan pintu tu"
Mesti korang tak tau haura tu sape kan.
Sebenarnya hara tu lah haura. Aku je yang panggil dy hara sbb saje yang lain semua panggil dy haura (untuk pengetahun anda semua)"Ha ye la makcik,kejap lagi haura masuk"
_____
Pagi esoknya,
Meen bangun cepat karang lambat pegi kerja jerit ibuku
Ye yee
"Good morning guys"
"Morning" -ibu
"Eh yanie ade rupenye,ingatkan keluar ngan boyf tadi" perliku
"😒" -yanie
"Hah yanie asal kau tak bagitau aku yang kau ade boyf hah? Sape name dy?"
"E-em"
"Alah takyah takut ibu dah tau pon kau ade boyf"
"Ha?! Series la?😰"
"Iye"-ibu
"Oh,name dy hazim"
"Hensem ke?"
"Ofcourse hensem" kata yanie sambil tersenyum
"Oh ok"
____
Apabila aku sedang berdiri di hadapan lift tibe² ade seorang jejaka berdiri di sebelah ku dan berkata "Good morning"
Aku pun memandang kesebelah dan melihat dan berkata "Eh Farhan,good morning"
"Awak keje sini eh?" Tanya Farhan
"Yes,awak?"
"La,saya pon keje kat sini"
"Oh"
"Maknenye selalu jumpe la ni?"
"Ha ye la"
______
Ok semua saya nak perkenalkan ni Encik Muhd Danial Farhan dan dia akan bekerja dengan kita ok?-kata ketua kami
"Okk"
_______
Masa lunch Farhan ajak aku makan bersamanya dan kami makan di restoran berdekatan.
"Saya tak tau pon awak baru masuk keje harini,saya ingatkan awak dah lama keje kat sini.
"Semalam saya lupe nak bagitau awak yg saya start keje arini,lupe pulak nak bagitau mana tau boleh dapat kata² semangat dari awak"
Aduh dia nii
"Hahaha,ade ade je. Btw semalam tu awak datang sini buat ape?"
"Oh semalam tu saya datang situ untuk temuduga last² dapat"
"Alhamdulillah la"
Tiba² mataku terpandang ke arah sepasang kekasih yang sedang makan disitu dengan mesranya..
"Meen oo meen"
"O-oh ye"
"Awak pandang sape?"
"Takdek sape" lalu meneruskan perbualan kami tadi
Farhan's pov
Siape eh laki tadi tu? Ex bf ke sape eh
End pov
_____
Haish meen meen dah dah la tu teringatkan syaz tu dy kan crush kau je.Kau kate kan kau nak move on sampai bile kau nk mengharapkan dy datang kat kau. Move on je lah,kau takkan dapat die punya.Ingat sikit diri kau tu sape je nak dapat dy..kau just crush dy and tak pernah jadi pon makwe dy even sekali so,stop² lah teringatkan dy..Mulakan hidup baru.
_____
Pagi ini aku dikejutkan dengan berita bahawa Farhan itu kemalangan dan sekarang berada di hospital,dengan segera aku bergegas ke sana.
Aish han, awak buat saye risau la.
Selepas itu,aku terlihat seorang doktor yang baru sahaja keluar dari bilik Farhan.
"Doktor,macam mane dengan Farhan?"
"Maaf,awak ni sape ye? Keluarga Encik Farhan ke?'
"Bukan saya ni kawan Farhan"
"Oh,Encik Farhan ok cume mengalami luka dan patah tangan kanan.Cume sekarang ni saya nak tanye,awak kenal ahli keluarga Farhan tak? Sebab saya memerlukan tandatangan ahli keluarga dia untuk menjalankan pembedahan terhadap Encik Farhan atas tangan Encik Farhan yang patah tu.
"Insyaallah saya cuba cari ahli keluarga dy"
"Ok saya pergi dulu ya" Aku mengangguk.
My pov
Setahu aku Farhan takdek mak ayah sbb mak ayah dy meninggal, excident.
End pov
Flashback
"Meen,awak ade mak ayah tak?'
"Ade,awak?"
"Em,mak ayah saya meninggal masa umur saya 17 tahun sebab excident,lepas mak saya meninggal tu saya terpaksa duduk dengan makcik saya.
"Oh,sorry."
"Kenapa?"
"Sebab tanya awak soalan tu,saya takut awak sedih je"
"Its okay meen"
End flashback
So,now aku kene cari no. Makcik dy dulu supaya dy boleh jalani pembedahan itu secepat mungkin
To be continued
YOU ARE READING
If You Love Me (Completed✔)
Historia CortaHighest ranking #683 in short story kalau dy suke aq "mesti best" Takde konflik