Hallo, ik ben Carlotta. Binnen een maand wordt ik eindelijk 16, alhoewel mijn ouders dat denk ik niet beseffen, ze behandelen me nog altijd als een kind van 6. Alsof ik niet voor mezelf zou kunnen zorgen, als ze een avondje weg zijn regelen ze altijd opvang voor mij. In de vakantie hoop ik altijd dat men ouders moeten werken, maar ja, mijn moeder is kuisvrouw op een school, dus is zo goed als altijd thuis tijdens de schoolvakantie's. Mijn vader gelukkig niet, geen idee wat hij precies doet als werk, maar hij heeft bijna nooit verlof, gelukkig!
Mijn moeder is vier jaar geleden getrouwd met een vrouw, Helena. Toen vond ik het leuk, omdat Helena een hondje had dat dan bij ons zou komen wonen, maar nu denk ik daar anders over. Anderhalf jaar geleden hebben ze samen een kind gekregen ( via donor). Nu dat dat kind, Lisa, er is, wil ik zeker nooit kinderen later! Zo'n kind loopt alleen maar in de weg, en neemt al je vrije tijd in beslag.
Dan heb je mijn vader nog, ook niet bepaald een normaal verhaal... Hij heeft een relatie met Lotte. Mijn vader is 45 en zij is 25, met ik er zelfs nog uitleg bijgeven? Ze werd pas geboren toen mijn vader 20 werd! En nog erger, Lotte is op dit moment zwanger van hem! Ook via een donor want mijn vader kan geen kinderen meer krijgen. Maar ze is nog maar 3 weken zwanger, dus er kan nog wel veel mislopen... Ja ik weet het, het is grof om te hopen dat ze een miskraam krijgt, maar ik moet ook aan mezelf denken, nog een kind dat overleef ik echt niet. En de kans is nog groot dat het een tweeling is ook!
Maar oké, genoeg over mijn familie. Ik heb 2 beste vriendinnen, of zo zien zij het toch.
De ene is Arlena, haar ken ik al meer dan 10 jaar. De andere is Olivia, zij is er 3 jaar geleden bijgekomen, maar zij is gewoon een meeloper van Arlena en wil niets liever dan dat ik en Arlena ruzie krijgen.Arlena is ook niet de gemakkelijkste, hier zijn een aantal regels die je moet volgen als je haar beste vriendin wil zijn:
- Elke avond chatten, meestal vanaf ongeveer 8 uur 's avonds.
- Als je chat, mag het niet langer dan 2 minuten duren voor je antwoord.
- Je moet vaak voorstellen om af te spreken, 2 dagen elkaar niet zien vind ze al lang.
- Als je met haar chat en je stuurt dat je even weg moet omdat je bijvoorbeeld een spelletje gaat spelen met je ouders, is ze al geïrriteerd.
- Niet achter elk bericht smileys sturen, en ook niet altijd dezelfde smileys.
- niet te kort antwoorden, en niet altijd de standaardzinnen zoals; 'das waar', 'idd', 'ja/nee', 'haha/hihi' .... en je mag ook niet gewoon alleen een smiley sturen.En ja, zo zijn er nog wel wat regeltjes. Overlaatst was ik met mijn moeder en stiefmoeder, Helena, naar een pretpark geweest. Arlena was kwaad omdat zij al super lang naar een pretpark wou en ik haar niet had meegevraagd. De reden dat ik dat niet gedaan had is omdat het een gezinsuitstap was, dit was de eerste keer deze zomervakantie dat we iets deden met het gezin. Dus ja daar is ze dan 2 avonden over aan het zagen geweest tegen mij, eerder kwaad zelfs.
JE LEEST
Lonely
General FictionHet verhaal gaat over een meisje, Carlotta, met gescheiden ouders. haar vader begint iets met iemand die 20 jaar jonger is, en haar moeder wordt lesbisch. allebei krijgen ze kinderen met deze partners, tot ergernis van Carlotta. Alsof het allemaal...