22- You're the gravity that keeps me straight

98 18 9
                                    

22- You're the gravity that keeps me straight --

-POV platenbaas-

Ik kon mijn ogen haast niet geloven toen vijf kerels de studio binnenkwamen. Op tape hadden ze me al kunnen overtuigen. En eerlijk, dat joch dat zichzelf en zijn vrienden hier kwam verkopen, zag er niet slecht uit. Maar toch. Ik had helemaal niet verwacht dat ze er alle vijf zouden uitzien alsof ze uit een modeblad kwamen gerold. Als dit geen monstersucces zou gaan worden, wist ik het ook niet meer.

Ik streek mijn das glad. Gott, wat haatte ik die strakke kleding. Maar telkens als nieuwe potentiële supersterren naar hier kwamen, probeerde ik er zo professioneel mogelijk uit te zien. Iets informelere kleding kon later wel, eerst moest ik contracten binnenrijven.

"Laten we eens luisteren naar wat jullie zoal kunnen," stelde ik professioneel voor, mijn bril iets verder op mijn neus duwend.

Oké, even een weetje: ik had helemaal geen bril nodig. Maar ik had ondervonden dat ik er met bril respectabeler uitzag, dus ik had me er eentje aangeschaft met gewoon glas in. Belachelijk misschien, maar ik merkte wel dat het effect had. Ook zag ik er meteen een vijftal jaar ouder uit, wat me handig uitkwam. Meer volwassen staat gelijk aan meer ervaring, toch?

De jongens installeerden zich en vroegen of de muziek kon starten. Ik drukte op de play-knop zodat de muziek die ze meebrachten door de studio galmde. Een ballad blijkbaar. Mijn blik viel op het hoesje van de cd. ‘Not enough you’. Hmm. Ik liet me achterover in mijn stoel zakken en nam elke vezel muziek in me op. Ik sloot mijn ogen en probeerde de lyrics te voelen alsof ik ze zelf had geschreven.

I see you, you’re beautiful

But it’s not enough

I hear you, sweet whispering

But I sti-ill want more

Your lips on my lips

Tasting your sweetness 

But sti-ill wanting more

Your hands on my skin

And mi-ine on yours

Seeing and hearing you

Tasting and feeling you

Hearing and seeing you

Feeling and tasting you

But I need more you

You are why I’m alive

The ground I’m standing on

The gravity that keeps me straight

You’re the air that I’m breathing

So how can I ever

Have enough of you

Seeing and hearing you

Tasting and feeling you

Hearing and seeing you

Feeling and tasting you

But I need more of you

Seeing and hearing you

Tasting and feeling you

Hearing and seeing you

Feeling and tasting you

But sti-i-i-ill 

Not enough 

Of ‘you’

-POV Harry-

We waren allemaal enorm opgelucht dat meneer Cashing enthousiast was over onze performance. Hij had even overlegd met zijn collega’s en had ons daarna een contract aangeboden. Zayn en ik waren heel erg blij, want nu konden we ons geheim eindelijk met Noemie en Aline delen. Zayn was me voor om het aan zijn vriendin op te biechten. En bij hem was het zo vlot gelopen dat ik er zo mogelijk nog meer stress bij kreeg. Ik was bang dat Aline niet zo positief zou reageren als Noemie.

--

“Aline,” fluisterde ik zacht in haar haren.

Ik kreeg een mompelend geluidje terug als teken dat ze me gehoord had. Oké, ik had dus haar aandacht. And now what. Eerder had het in mijn hoofd zo perfect geklonken. Maar nu, nu dat het moest, op het moment van de waarheid… Nu leek ik wel doofstom en kon ik op geen enkel woord van mijn prachtige speech komen.

"Ik verzwijg al heel erg lang iets voor je," begon ik aarzelend.

Haar ogen werden groot als schoteltjes en ze keek me angstig aan. Achteraf bekeken kwam het me goed uit dat ik met de deur in huis was gevallen. Ze had iets helemaal anders verwacht, dus ze was eerder opgelucht dat het dit máár was en niets veel erger.

--

Hoewel het probleem van Zayn en mij opgelost was, bleven de andere jongens wel nog de pineut. Liam, Niall en Louis hadden nog niet het geluk gehad de ware liefde te vinden. Voor hen zat er dus niets anders op dan te blijven switchen. Althans voorlopig.

Als zij aan de andere kant waren, bleven ze binnen. Ze sloten zichzelf op. One Direction leek van de aardbol verdwenen. En dat was ook zo. Aan die kant. Aan de andere kant was One Direction herezen als Status Single.

En ja hoor, geloof het of niet… Al na een maand kwam onze eerste song uit: 'Not enough you'. En enkele maanden later bleek het een schot in de roos. Het was exact 76 dagen geleden dat we ons contract hadden getekend, toen de naam Status Single voor het eerst in de top10 van best verkochte singles opdook. Wat mij betreft was het sowieso niet de laatste keer. 

____________________

Het verhaal gaat nog twee hoofdstukken krijgen :)

Heel erg bedankt om dit te blijven lezen!

Love you all <3

Vote?   Comment?   Follow?

Life²   ||   h.s. [dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu