Se pare ca voi avea o garda linistita si ma gandesc sa-i mai vad o data si sa ma culc vreo doua ore. Ma bazez pe Cristina, e o asistenta constiincioasa.
Nu m-am inselat. Imi arunc ochii pe monitoare si totul e in regula. Sunete ritmice se aud discret, fara nici o alarmare. Ii spun "noapte buna" Cristinei si dau sa cobor din reanimare. Si chiar in acea clipa innebuneste unul din monitoare: nu imi vine sa cred ca barbosul din primul pat , cu care vorbisem un minut mai devreme, e in asistolie.
Strig la Cristina ca trebuie sa intubam. Fata e spirt si imi completeaza actiunile. Balamuc. Adrenalina in coronarele mele. Si ale pacientului. Cristina trage defibrilatorul si ...pacientul nostru deschide ochii si incepe sa bombane ca facem galagie. Imi arunc ochii pe monitor: puls regulat, ritm sinusal,tensiune buna.
- Domn Comanescu, sunteti bine?
- Da , domnu' doctor, duceti-va la culcare si lasati si pacientii sa doarma. Am nevoie de odihna.
- Stiti ca ati avut un moment mai prost. Nu va e rau?
- Daca imi era rau va spuneam. Stati linistit.. Doar ca mi-am trimis corpul astral pe acasa, sa vad ce face nevasta-mea. Stiti, sunt la a doua casnicie si e tanara si zglobie. Trebuie sa o pazesc.
M - am uitat la el sa -i evaluez gluma si mi -am dat seama ca nu glumea. Mi -am zis ca e tulburat dupa stopul cardiac , dar altminteri era bine orientat in realitate. Mi -am zis ca e sarit .
-Si ce facea doamna? il intreb.
-A! E acasa. Se uita la televizor. Pe protv, la un film western. Ma si mir , ca nu -i plac westernurile.
- Pot sa va rog sa va pastrati corpul astral cu dumneavoastra? incerc eu o gluma.
- Nu aveti nici o grija! Am mai facut asta , dar acum m-as culca. Sunt obosit.
- Asa sa faceti! i-am zis si l -am pazit cu Cristina inca vreo ora. Omul tragea un somn linistit si era mai stabil decat mine.
Mi-am zis ca somnul meu nu e total compromis si i-am zis Cristinei ca merg in camaruta mea. Am coborat cu inima indoita si m-am trantit imbracat pe pat. Nu imi era somn si am deschis televizorul. Am inceput sa schimb posturile si am apucat sa -l vad pe John Wayne intr-un minunat western pe protv.
CITEȘTI
IN VIZITA PE ACASA
Short StoryUn medic de urgente isi face rondul de noapte ca de obicei, la timp ca sa isi prinda pacientul intrand in stop cardiorespirator. Incepe manevrele de resuscitare si in scurt timp pacientul isi revine complet , vizibil deranjat de ceea ce se intampla...